experiabox in bridge modus

• 9 mei 2015
  • 7 reacties
  • 809 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
ik heb glasvezel 500/500

ik lees veel dat de experiabox een waardeloos apparaat is dit heb ik nog niet kunnen merken

nu lees ik veel op internet over switch vlan enz. om zo de experiabox te opzeilen

maar ook via bridgen (alleen v8) dit lijkt mij mooier maar dan bij een v9

ik heb een v8 van kpn (nog niet getest op 500)

en een v9 via marktplaats (deze gebruik ik nu)

en een eigen ac router die in een andere meterkast hangt centraal in de wooning (netgear r7000)

deze gebruik ik ook als router via een andere range als de experiabox

v8 bridgen:

http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/

maar nu is mijn vraag waarom ?

heeft dit een meerwaarde ?

ik weet dat nat poorten open zeten

ik zowel in de experiabox als de netgear moet doen geen punt vind ik

of haal je veel meer snelheid van je internet

mijn internet verbinding via experiabox < netgear < 24 poort switch < 8 poort switch

20150507_144821.jpg

7 reacties

Reputatie 7
Het bridgen van een Experia Box heeft mijns inziens nauwelijks voordelen t.o.v. het opnemen van een tweede eigen router in jouw netwerk op de manier zoals beschreven in dit topic.

In dat topic trek ik zelfs sterk in twijfel of de inzet van een tweede eigen router wel zinvol is tenzij je echt functionaliteit mist zoals bijvoorbeeld het scheiden van jouw netwerk in een privé en zakelijk gedeelte.

Ik denk dat de meeste mensen er veel verstandiger aan doen om een goed dual band wifi accesspoint in het netwerk op te nemen i.p.v. een router.

Overigens hoef je helemaal niet poorten open te zetten op zowel de Experia Box als de eigen router, wat je moet doen is de tweede router als DMZ Host opnemen, dan hoef je niets meer te configureren op de Experia Box. (Zie het door mij aangehaalde topic.)

Ook ik heb een tweede router in mijn netwerk (scheiden zakelijk en privé) en achter de tweede router liggen de snelheden bij mij nog steeds rond de 520Mbps.

Reputatie 6
Badge +9
ok

bedankt voor je andwoord

mijn 2e router heb ik echt als 2e router nodig

omdat op deze router open dns draaid om zo de vervelende site's te blokkeren

mijn 2e GROOTSTE punt is het gast netwerk zodat mensen niet met een bv smartphone bij mijn lokaal netwerk kunnen

gewoon lekker gescheiden lokaal / gastnetwerk alleen via gast kun je wel in de experiabox komen natuurlijk maar hier zit mijn eigen wachtwoord op

leg uit poorten DMZ heb je een linkje :

Overigens hoef je helemaal niet poorten open te zetten op zowel de Experia Box als de eigen router, wat je moet doen is de tweede router als DMZ Host opnemen, dan hoef je niets meer te configureren op de Experia Box. (Zie het door mij aangehaalde topic.)

werkt gast wifi dan nog wel ?

Reputatie 7
Die DMZ Host kan je nalezen in het eerste bericht van het door mij aangehaalde topic.

Jouw gast-netwerk zal gewoon zo blijven werken, je hoeft echter nooit meer iets te configureren op de Experia Box.

Reputatie 6
Badge +9
ik snap het niet

waar moet ik die dmz host instellen

experiabox

of router

ik ben hier wel is eerder mee bezig geweest maar snap niet hoe dit werkt

en of het werkt bij volgens mij niet

20150509_132604.jpg

Reputatie 7
Als je het eerste bericht in het door mij aangehaalde topic aandachtig gelezen zou hebben 😉, dan had je al kunnen concluderen dat de DMZ Host op de Experia Box ingesteld moet worden.

Reputatie 6
Badge +9
bedankt

het werkt

met die v8 wou het niet toen

nu met de v9 wel wan ip adres van mijn router en het werkt

ip4 op de experiabox moet ik wel aan vinken

maar bedankt hoef ik niet dubbel in te vullen

trouwens maakt het voor de veiligheid nog wat uit

Reputatie 7
Ik hoop dat jouw vraag ook beantwoord is, dan kan je dit topic op "opgelost" zetten.

Reageer