Experiabox in bridgemode?

• 15 februari 2014
  • 7 reacties
  • 19225 keer bekeken

Ik ben nu al een dikke week bezig om een router achter de Arcadyan ARV7519 te hangen. Als ik op mijn TP-Link een DHCP connectie gebruik ben ik zo met het internet verbonden. Het probleem is dan dat de Experiabox nog een hoop te zeggen heeft, en ik wil het liefst de Experiabox helemaal buiten het netwerk zetten ( op bellen na ).

Ik heb op internet een manier gevonden om de Experiabox in bridge mode te zetten. Hierdoor zou je met PPPoE met het internet kunnen verbinden, maar dit wil niet lukken. 

Mijn vraag is dus of het wel mogelijk is wat ik wil, ik heb gezien dat het bij veel mensen al is gelukt maar ik vraag me af waarom het bij mij niet wil lukken.

Wat informatie:

HetNet was de voormalige provider, we zijn overgezet naar KPN

ADSL2 met 8 Mbp/s up en 1 Mbp/s down

Internet + Bellen abonnement

7 reacties

Reputatie 7
Hoi Venomous, welkom op het forum.

Het is zeer onverstandig om dergelijke tweaks te gebruiken.

Voordat je het weet heb je jouw Experia Box om zeep geholpen en support van KPN zal je dan niet hoeven te verwachten.

Je kunt rustig een tweede router achter jouw Experia Box plaatsen, waarbij de Experia Box niets meer te vertellen heeft over jouw Internet aansluiting, anders dan het doorgeven van het Internet verkeer.

Zie: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Ik heb de router achter de Experia Box nu op DHCP staan. Is het nodig om de setup in te stellen zoals jij in je topic aangeeft?

Reputatie 7
Je zult hem inderdaad zo moeten configureren als aangegeven in het aangehaalde topic.

Door de tweede router als DMZ Host te definiëren zullen alle inkomende berichten doorgestuurd worden naar jouw eigen router, ook de van buitenaf geïnitieerde communicaties.

Als je apparaten hebt die bijvoorbeeld gebruik maken van UPnP, of apparaten die je vanaf een willekeurige plek ter wereld wil kunnen benaderen (zoals bijvoorbeeld een IP camera of een NAS) en jouw eigen router is niet als DMZ gedefinieerd, dan zal dat niet gaan werken.

Dat wist ik niet! QoS werkte al op mijn router dus ik dacht dat het wel prima was zo, ik ga het dan straks maar is even aanpassen. 

Bedankt voor de snelle hulp!

Een punt, onze Experia Box ondersteunt geen DMZ... (Arcadyan ARV7519)

Reputatie 7
Oeps, dat wist ik weer niet, dat is een aardige tekortkoming van de ARV7519.

Je kan een DMZ ook "simuleren" door alle poorten (zowel TCP als UDP) naar het IP adres van jouw eigen router te forwarden.

Je kan dan geen apparaten meer rechtstreeks op de Experia Box aansluiten, maar dat wilde je toch al niet.

Ik heb het op die manier dan opgelost, bedankt voor de hulp!

Reageer