Welnu Jeruzalem. De buren weten van niets. Het is niet hun netwerk. Maar er valt mij op dat ik geen pair bonding meer heb en er een SIP-telefoonnummer is geregistreerd: +31725113...
Even googlen brengt me bij een Shoamazaak hier 700 meter verderop. Even bellen, na openingstijd: Er wordt niet opgenomen. Een avond later ook niet. We hebben zelf geen vaste telefoon om te testen of dat werkelijk hier uit komt, maar 'registered' belooft voor hen vast niet veel goeds.
Ik heb vrijdagochtend contact opgenomen met de KPN servicedesk, via Twitter DM en het hele verhaal uitgelegd, De vorige keer leek men het niet helemaal te geloven, maar nu wel.
Uiteraard de oplossing: Er moet een monteur komen. En daar begon bij mij de irritatie, want voor iets wat op afstand, zonder een monteur aan mijn adres, is gecreëerd, moet nu wel hier opgelost worden. Ik moet dus weer thuis blijven, een sleutel regelen bij de pandbeheerder om eigenlijk alleen iemand in de algemene ruimte te laten kijken naar de draadjes. En de frustratie zit hem ook in het feit dat dit niet de eerste keer is dat er een monteur moet komen om een storing op te lossen aan de verbinding, plus de andere klant die het hele weekend zonder telefoon heeft gezeten.
In de afgelopen twee jaar zijn er al best wat monteurs geweest voor het aansluiten van internet in dit verzamelpand, waarbij de oplossing voor de een steeds een probleem van de ander werd. Geen internet, traag internet. De buren wilden sneller internet, dus kwam er iemand anders zonder internet te zitten. De straat is al zeker drie keer open geweest om er draadjes bij te leggen. En dan nog de administratieve problemen: Onze adressen bestonden niet in het systeem. Er zijn 11 letters op dit huisnummer, het gros met een vdsl-internetabonnement, maar ineens stond er nog maar één adres in het systeem. Probeer dan nog maar eens een probleem aan te melden. We hebben uiteindelijk een monteur gekregen die wel dat beetje extra inzet toonde. Hij deed iets waarvan de medewerker op de chat zei dat het niet kon en vervolgens had het hele pand 7 maanden geen problemen. 7 volle maanden!
Het komt waarschijnlijk over als een klaagzang, en ja, als het mogelijk was waren we nu denk ik wel naar een andere oplossing gaan kijken, maar we hebben hier alleen een telefoonaansluiting. Ik geloof niet dat het overstappen naar een andere DSL-aanbieder heel veel gaat helpen, want volgens mij komt zo'n aanbieder ook weer bij KPN uit. Plus dat met pair bonding nog enigszins modern internet geleverd kan worden. Ik ben tevreden over de mobiele telefonie en tv-diensten van KPN; Goed bereik en een prettig tv-systeem (dat nog steeds de CI-module mist). Maar de afdeling, of afdelingen die over de consumentenverbindingen gaat moet wat mij betreft echt nodig op de schop. Daarbij richt ik me op de afdelingen in hun algemeen, en niet op de medewerkers zelf. Het ontbreekt de servicedesk aan het kunnen bieden van doelgerichte oplossingen waarmee de klant snel geholpen is. De constatering van de monteur staat vaak niet in lijn met hetgeen de servicedesk eerst meldt. De monteur vraagt zich soms ook af waarvoor ze eigenlijk moesten komen. Het vertrouwen op de internetverbinding is onderhand behoorlijk gedaald en ik vind het best een kwalijke zaak dat instellingen en abonnementen zomaar bij anderen kunnen belanden, voor nu de derde dag op rij.
Beste antwoord door bry87
Bekijk origineel