Beantwoord

Experiabox onstabiel?

• 7 juli 2016
  • 10 reacties
  • 290 keer bekeken

Hallo allen,

Ik heb nu een maandje KPN glasvezel 500/500 en ben erg tevreden, op 1 puntje na.

Op willekeurige momenten lijkt mijn Experiabox v8 1 minuut niks meer te doen en alles plat te gooien. Mijn router er achter krijgt geen internet meer, WIFI wordt er uit gegooid, telefoons niks, TV klapt er uit en bekabeld internet naar mijn pc krijgt ook geen response..

Ondertussen heb ik gemerkt dat wanneer dit gebeurt, en ik direct de Experiabox reset, ik vaak binnen die ene minuut weer internet heb. Ik krijg sterk het gevoel dat Experiabox een beetje onstabiel is.

Hoe zijn de ervaringen met deze box? Ik heb jarenlang Ziggo gehad, en ben oprecht niet zo bekend met deze Experiabox, maar hij lijkt een beetje een tegenvaller te zijn, en om nou direct een goede router te gaan kopen van mijn eigen geld omdat de standaard router meerdere keren op een avond er uit klapt, lijkt me een beetje jammer.

Is dit een bekend probleem met instellingen van de Experiabox (configuratie voor deze router is amper aanwezig als je kijkt) of ... ?
icon

Beste antwoord door Erik_ 19 juli 2016, 10:06

Nadat ik van Johnny de gegevens heb ontvangen heb ik de lijn nagekeken. Daarin kwam niets raars naar voren. Wel waren de onderbrekingen in de Experia Box ook aan mijn kant terug te zien. We hebben daarom de Experia Box omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Tot op heden zijn er geen nieuwe verbrekingen meer geweest 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Een andere router kopen heeft geen zin. De Experiabox ondersteunt de telefonie en tv en dat werkt niet via een andere router. Ik had (overigens op koper) ook een v8 en die was heel instabiel.
Ik hoop voor je dat als Webcare hier komt ze met me eens zijn dat je met 500/500 beter een v9 of v10 kunt hebben (eigenlijk hoort te hebben).
Hallo Peter, bedankt voor jouw antwoord. Naar mijn weten zou ik een PPPoE sessie moeten opstarten met een andere router en mijn vlan's goed instellen over mijn netwerk. Liever heb ik echter dat de Experiabox gewoon stabiel draait en mijn huidige router een simpele access point is, gezien ik geen managed switch of router er bij wil kopen.

Wel haal ik hier uit dat de v8 niet het meest stabiel is?
Reputatie 7
Het is even wachten tot bij KPN Webcare (staat moderator bij) dit topic aan de beurt is. (wachttijd tot ca. 24 uur)

Met een andere router dan een Experiabox kan er ook geen ondersteuning zijn van KPN bij problemen met internet, tv of telefoon.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Johnny, welkom op het forum! Goed te horen dat je zo tevreden bent. Erg jammer dat de Experia Box dan zo instabiel is. Dit hoort natuurlijk niet te gebeuren. Mijn gedachten gaan hier in eerste instantie naar de kabel tussen je Experia Box en het glasvezelkastje. Zit deze aan beide kanten goed ingeplugd? Wil je eens testen met een andere kabel.
Zeker geen probleem, op dit moment zit er een rode kabel tussen die de monteur er tussen heeft geplaatst en zal die vervangen voor 1 van mijn eigen. Ik weet niet zeker wanneer ik een conclusie hier uit kan trekken want ik heb dit probleem soms 3 keer in het uur, en dan een weekend niet. Het enige consistente wat ik hier uit haal is dat het resetten van de Experiabox (stroom er af en er op) het probleem sneller lijkt te verhelpen.

Verder is de snelheid van het internet uitstekend, geen klachten daar. :)

Het valt vooral op wanneer ik aan het netflixen ben gezien de chromecast dan op 8% buffer blijft hangen, dan merk ik op dat al mijn andere zaken ook geen internet meer hebben.
Reputatie 7
Badge +27
We merken af en toe dat de rode kabel uit het installatiepakket niet helemaal lekker werkt. Het lijkt erop dat dit bij jou ook het geval is. Ik stel voor dat je die vervangt en het een paar dagen aankijkt. Dan komen we hier maandag op terug. Als er dan geen verbetering is, gaan we naar de rest kijken.
Afgesproken, heel erg bedankt voor de info zo ver en dan kijken we maandag weer.
Helaas, tijdens een film kijken treedt het alweer op, met een andere kabel die het altijd gedaan heeft in mijn vorige opstelling. Reset van experiabox zorgde dat alles weer online kwam.
Reputatie 7
Badge +27
Verdorie. Alright, ik stuur je een privébericht. Reageer daarop met je gegevens, dan ga ik hier de boel nameten en lopen we alles bij langs.
Reputatie 7
Badge +27
Nadat ik van Johnny de gegevens heb ontvangen heb ik de lijn nagekeken. Daarin kwam niets raars naar voren. Wel waren de onderbrekingen in de Experia Box ook aan mijn kant terug te zien. We hebben daarom de Experia Box omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Tot op heden zijn er geen nieuwe verbrekingen meer geweest 🙂

Reageer