Beantwoord

Experiabox openzetten fon

  • 30 May 2019
  • 26 reacties
  • 562 keer bekeken

Ik heb gebeld met de klantenservice maar die zeggen dat het niet nodig is om je modem open te zetten voor fon. Maar hierdoor is wel mij account geblokkeerd. Sinds kort heb ik een v10a. Blijkbaar is het niet mogelijk om dan fon te gebruiken. Dit is mij nooit verteld. Heb ik nu een andere modem nodig voor fon?
icon

Beste antwoord door Sandy1 12 June 2019, 19:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hallo @Sandy1 , als je ook een mobiel abo bij KPN hebt kun je toch Ton gebruiken.
Dank je maar dat heb ik niet
Hoi @Sandy1 . Welkom op het forum.
Jammer genoeg werkt de v10a (nog) niet met FON. Er wordt aan een update gewerkt maar ik durf geen uitspraken te doen wanneer die uitgerold wordt. Ik moet je dus teleurstellen. FON hotspots werken trouwens wel maar ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan het gedeelde FON netwerk met alle andere gebruikers. Helaas is die optie er nu dus niet.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je nu voldoende weet. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust! 🙂
FON hotspots werken trouwens wel maar ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan het gedeelde FON netwerk met alle andere gebruikers. Helaas is die optie er nu dus niet.
Dat je het met de v10a Fon niet kan delen betekent dus niet dat je het niet kan gebruiken? Of bedoel je iets anders met het werken van de Fon hotspots?

Dat klinkt bekend toen de kabel provider hiermee begon was ons modem niet geschikt om dit te delen, maar we konden wel de wifispot van de buren met een geschikte modem gebruiken.
Terechte vraag, @Galdor68 . Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat @Sandy1 een werkend FON account had en een modem waarbij WIFI delen een optie was. Bij de overgang naar de v10A is het account geblokkeerd en de oplossing om te deblokkeren is om WIFI delen weer aan te zetten. Dat gaat dus niet bij een v10A. :'(
Wat ik me nog wel afvraag: Wat gebeurt er als je het huidige FON account probeert te verwijderen en je maakt een nieuwe aan? Is dat al eens geprobeerd?
Dat is inderdaad hoe ik het begrijp, wat mij verbaasd in deze dat de omwisseling van een Experiabox zoveel effect heeft. Ik zou bijna zeggen regel een v10 als Fon voor deze klant een must is. Dan zou een reactie van de vraagsteller wel handig zijn.
Ik heb meerdere malen met KPN gebeld maar ik krijg geen fon meer en geen andere modem. Ik heb het idd altijd gedeeld met anderen en nu we het zelf nodig hebben voor ons zoontje op z'n telefoon en zelf op de boot, krijgen we het niet. Terwijl KPN er wel mee adverteert. Via fb krijg ik niet eens reactie.
Had het dan van te voren gezegd dat het met deze modem niet kon.
De WiFi thuis werkt ook nooit goed en nu dit helemaal niet meer dus ik snap niet waar ik nog voor betaal. Na het contract neem ik NLziet via de app op de tv en verder niks meer.
Ze hoeven alleen het account te deblokkeren maar blijkbaar is zestig euro per maand betalen al twintig jaar niet genoeg om gewoon te leveren voor ze.
Ik kan een boek schrijven over wat er al allemaal is misgegaan bij KPN. Laatst zouden ze ons gewoon afsluiten door een fout van hun en moest ik dan weer hierheen bellen en dan weer daarheen mailen maar ze konden het zogenaamd niet tegenhouden en zo is er zo vaak wat.
Jammer dat ze nu een kind wat beloofd hebben en je weer niet krijgt waar je voor betaald
Hoi @Sandy1. Ik vind het heel spijtig dat er zoveel problemen zijn ontstaan en dat jij je niet meer thuis voelt bij ons. Uiteraard is het niet onze bedoeling om jou dwars te zitten. Daar is niemand bij gebaat.
Ik wil proberen om iets voor je te regelen maar kan hierin NIETS beloven. Ik wil namelijk geen valse verwachtingen wekken. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Gedaan
Dank je, @Sandy1 . Ik heb een intern verzoek gedaan en laat je weten of dit lukt. Ik verwacht morgen of overmorgen een reactie van mijn collega.
Goed nieuws, het lijkt gelukt. Als het goed is heb jij een SMS'je gehad met logistieke informatie. Klopt dat @Sandy1 ?
Ja dank je! Krijg ik de versterker dan wel weer aangesloten?
Ik zie geen problemen, @Sandy1. Maar mochten die er wel komen help ik je daar uiteraard bij. Laat je weten hoe het afloopt? Zodra de nieuwe experiabox binnen is, kun je wifi delen weer aanzetten. De versterker kun je op dezelfde manier aansluiten als hoe hij nu is aangesloten. Ik zie je ervaringen tegemoet!
Het gaat nu goed. Dank je! Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om met de iPhone verbinding met de versterker te maken. Het wil alleen met WiFi verbinden als de versterker uit is. Met het Android toestel lukt het wel. De versterker heeft dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als de modem? Eerder maakte de iPhone wel verbinding met de versterker
Het goede antwoord op dit topic ingeven is ook niet goed gegaan en ik krijg het niet ongedaan
Hoi @Sandy1 . Jammer dat die iphone nog tegenwerkt. Had je al geprobeerd om de bestaande verbinding helemaal te verwijderen in de iphone en vervolgens opnieuw te scannen en verbinding te maken? Laat de iphone het netwerk dan wel zien?
Had ik idd al gedaan. Ja hij laat hem dan wel zien.
Sorry voor mijn late reactie. Ik was je even uit het zicht verloren, excuus. Ben je al wat verder gekomen met het verbinden van de iphone?
Ik heb niks meer gehoord. Weet je op dit moment voldoende? Zo niet, weet je mij te vinden!
Hoi. Nee dat is nog niet gelukt
Ai, ai ai. Wat voor iphone is het en is het besturingssyteem helemaal up to date?
Ik begrijp dat hij het netwerk wel kan 'zien' - vervolgens probeer je contact te maken en vul je het wachtwoord in. Wat gebeurt er daarna? Krijg je een foutmelding? Heb je misschien een screenshot van wat er dan gebeurt?
Kun je me nog meer info geven, sandy? Ik heb wat meer details nodig om je verder te kunnen helpen.
Met de oude modem maakte de iPhone 6s wel verbinding met de versterker. Ik kan er niks aan zien alleen internet werkt niet met de versterker. Zonder versterker wel
Het zou kunnen dat die versterker op een frequentie uitzend die je iphone niet snapt. Is het een witte of een zwarte wifi versterker?