Experiabox problemen

• 10 juni 2012
  • 1 reactie
  • 8629 keer bekeken

LS,

Sinds deze week ben ik in bezit van een nieuwe Experiabox van het type Arcadyan. Dit ter vervanging van mijn oude box (type TG787). Alles werkt (uiteindelijk) prima, echter liep ik wel tegen enkele zaken aan die mij verbazen:

• De nieuwe KPN experiabox wordt niet herkend door "KPN installatie assisten". Ook als ik deze via kabel verbind wordt die niet herkend. Meer mensen deze ervaringen?
  • De nieuwe experiabox kan ik benaderen via mijn oude inloggegevens. Is dat normaal? Ik verwachtte namelijk dat ik alles opnieuw moest installeren (draadloze login gegevens en het open zetten van poorten) maar dat lijkt niet het geval te zijn.
  • Ik kan de experiabox niet benaderen via Mozilla en enkel via IE, zijn er anderen die dezelfde ervaringen hebben?
Bij voorbaat dank voor de reactie!

1 reactie

Reputatie 3
Badge
Beste mdijkvan,

Het lijkt er op dat vanuit KPN (de TSM om precies te zijn)de instellingen van uw oude Experia Box
bewaard zijn gebleven en ingeladen zijn in uw nieuwe Experia Box. Dit is bedoeld als hulpmiddel
en om de overstap van Experia Box A naar B zo probleemloos mogelijk te laten verlopen.

Het kan echter tevens zo zijn dat tijdens de opstartfase (doorgaans een half uur)het modem niet
of slecht benaderbaar is. De interface moet echter met alle gangbare browsers benaderbaar zijn.

Soms helpt het om de Experia Box enkele minuten van de spanning te laten. In het uiterste geval
is een fabrieksreset noodzakelijk (8 seconden reset-knop ingedrukt houden).

Ik hoor graag of het probleem nog bestaat en of bovenstaande handelingen hierin verandering
hebben gebracht.

Met vriendelijke groet,

Jorn 

Reageer