Beantwoord

Experiabox resetten, alarmsettings verdwenen

  • 2 August 2019
  • 11 reacties
  • 249 keer bekeken

Aangezien ik nergens een contactformulier kan vinden en net al 20min telefonisch in de wacht heb gestaan probeer ik het forum maar eens. Ik bedoel bij de voorwaarden van dit forum staat dat KPN de mogelijkheid geeft om mijn KPN ervaring te uiten. Bij deze:

Twee jaar geleden verhuist. KPN kon op het nieuwe adres niet leveren dus overgestapt naar Ziggo. Afgelopen december een berichtje gehad dat KPN inmiddels wel lukte dus weer terug overgestapt naar KPN. Helaas is de wifi gewoon slecht sinds we KPN op het nieuwe adres wonen. Zelfs na het aanschaffen van een dure wifi repeater (origineel van KPN) werkt het niet zoals we graag zouden willen. Thuiswerken of een voetbalwedstrijd in de tuin wordt hierdoor onmogelijk. Terwijl dit voorheen met Ziggo wel lukte. Na een aantal pogingen dit op te lossen KPN weer aan de telefoon gehad. Helaas is de oplossing die ze aandragen voor het verbeteren van de wifi de experiabox resetten. Met als gevolg dat er nu voor de tweede keer al een service monteur is langs geweest voor onze alarminstallatie. Want na een reset zijn al je instellingen weg en moet er dus iemand á €80 per uur dit komen oplossen en de juiste instellingen terugzetten. Kan ik de rekening naar jullie toe sturen? want dit blijft een terugkomend probleem op deze manier.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijk topic
icon

Beste antwoord door Joep1965 3 August 2019, 10:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Waarom in vredesnaam ben je van Ziggo weer terug gegaan naar KPN?
Reputatie 6
Badge +8
Je kunt eventueel zelf ook op de ExperiaBox inloggen voor de reset en de instellingen voor de alarminstallatie noteren. Waarschijnlijk gaat het slechts om een eenvoudige portforward.
Dan na de reset deze terugzetten.

Overigens is de standaard oplossing van de KPN het resetten van de ExperiaBox. Daar beginnen ze standaard mee omdat dat in hun scriptje staat. Maar denk dat de kans groot is dat het je WiFi probleem niet verhelpt.
Badge +19
Hallo @experiabox resetten Wat een vervelend verhaal. Het zou gewoon goed moeten gaan. Ik ben wel benieuwd naar een paar zaken. Wat is de maximaal haalbare snelheid op het adres en wat is de snelheid die je haalt? Is de Wi-Fi versterker bedraad aangesloten? Is het de witte of de zwarte? Welke experiabox heb je?
Kpn kan 111 leveren op ons adres en we hebben een abbo voor 100. Voor de reset was het 37 mbit s na de reset 52 mbits. We hebben een zwarte die staat boven omdat er boven anders helemaal geen wifi was en eentje via het stopcontact voor het tv kijken. liggen helaas geen internetkabels boven. Experiabox v10A staat in de meterkast. Ondertussen idd de instellingen opgevraagd bij de monteur maar voor een leek wel een uitdaging zoiets zelf te doen. Monteur gaf aan als het probleem alleen de wifi is zelf dan maar een acces point te kopen om van het getrubbel af te zijn.
Badge +19
Begrijp ik het goed dat je 2 Wi-Fi versterkers hebt? En dat er niet één bedraad is aangesloten?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @experiabox resetten, Welkom op het forum. Je hebt een abonnement voor 100Mbit/s, maar haalt maar 52Mbit/s via de WiFi. Haal je de snelheid bekabeld wel? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik kijken wat er allemaal al met je besproken is en wat ik nog voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +19
@experiabox resetten, We hebben niet meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt rondom de snelheid van je abonnement. Anders horen we het graag.
@Marina_ dat is wel een vlotte afsluiting om op zondag iets op het forum te plaatsen en een dag later hiervan uit te gaan. Ik lees dit bericht dus ook nu pas en zou graag horen wat je voor ons kan betekenen aangezien wij toch wel blij zouden worden van fatsoenlijke wifi in huis...
Reputatie 7
Badge +19
@experiabox resetten, We laten altijd twee dagen tussen het afsluitende bericht. Mocht je later reageren, helpen we je uiteraard alsnog verder. Aan de hand van je gegevens meet ik geen fouten en de snelheid komt gewoon binnen op je modem. Hoe heb je jouw Experia WiFi versterker aangesloten op de Experiabox?
Goeie vraag. Heeft KPN monteur gedaan dus geen idee....
Reputatie 7
Badge +19
Ondanks dat de monteur het heeft aangesloten is het voor mij wel goed om een beeld te krijgen van hoe jouw netwerk eruit ziet. Anders wordt het lastig om het probleem op te lossen. Zijn ze aangesloten met een kabel direct op het modem of zijn de versterkers aangesloten op een draadloze verbindingsset via het stroomnet?

Reageer