Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Experiabox ruilen of niet?

Toon eerste bericht

119 reacties

Reputatie 6
Badge +14
Monteur is ingepland! Ja, ik denk dat veel mensen glas zouden willen(ik in ieder geval wel) maar geld inderdaad. :P
Reputatie 6
Badge +13
Paul_ schreef:

Ja, ik denk dat veel mensen glas zouden willen(ik in ieder geval wel) maar geld inderdaad. :P

Glas?:? Hier heb jij je glas @Paul_!

LOL!!! :D:D:D
Reputatie 1
Badge
Tjonge, mijn eerste pakketje is nog steeds onderweg.... :)

Reputatie 1
Badge
wjb schreef:

matthieu. schreef:

Internetsnelheid bedraad (alles in 1 instap abonnement)
Downloadspeed: 47.65 Mbps
Uploadspeed: 9,68 Mbps

Dat is een hele mooie vooruitgang. ;)

Méééh, Internetsnelheid (download) is ineens ook gehalveerd:
Downloadspeed: 24,48 Mbps
Uploadspeed: 7,08 Mbps
Reputatie 6
Paul_ schreef:

matthieu. schreef:

Internetsnelheid bedraad (alles in 1 instap abonnement)
Downloadspeed: 47.65 Mbps
Uploadspeed: 9,68 Mbps

En dat bij een abonnement van 20 Mb/s ;)
Het komt omdat er getest wordt met hogere internetsnelheden bij Alles-in-1 Instap. Het heeft geen invloed op kosten of het contract trouwens. Verder is hier vrij weinig over bekend maar goed, zo goed als 50 Mb/s. Ik ben jaloers.

Hmmm, is die test nu alweer beëindigd? :(
In ieder geval gaan de TV streams niet van jouw Internet snelheid af, die "mogen" nog steeds de volle 47,5Mbps blijven gebruiken.
Reputatie 6
matthieu. schreef:

Méééh, Internetsnelheid (download) is ineens ook gehalveerd:
Downloadspeed: 24,48 Mbps
Uploadspeed: 7,08 Mbps

Zijn dat getallen uit de ExperiaBox? Of meet je die met een speedtest? En als dat laatste het geval is, doe je dat dan draadloos of bekabeld? En staat de tv daarbij aan?
Reputatie 1
Badge
Henk,
Dat heb ik gemeten met de Speedtest van KPN/OOKLA
Bedraad en met de televisie uit.
Reputatie 6
matthieu. schreef:

Henk,
Dat heb ik gemeten met de Speedtest van KPN/OOKLA
Bedraad en met de televisie uit.

Die snelheid komt nu wel overeen met jouw instap abonnement, maar als je even twee keer zo veel bandbreedte hebt gehad is dat natuurlijk een behoorlijke stap terug.
Toch ben ik wel benieuwd wat er nu aangegeven wordt als attainable rate op jouw Exoeria Box.
Kan je een screenshot plaatsen van de DSL status pagina?
Reputatie 1
Badge
wjb schreef:

Die snelheid komt nu wel overeen met jouw instap abonnement, maar als je even twee keer zo veel bandbreedte hebt gehad is dat natuurlijk een behoorlijke stap terug.
Toch ben ik wel benieuwd wat er nu aangegeven wordt als attainable rate op jouw Exoeria Box.
Kan je een screenshot plaatsen van de DSL status pagina?

Reputatie 6
De actuele snelheid is zo'n 42Mbps dus als jij bekabeld 24,5Mbps meet, dan is dat echt de beperking die opgelegd wordt door jouw instap abonnement. Die resterende 18Mbps kan overigens wel gebruikt worden door ITV. De snelheid zal dus als het goed is 24,5Mbps blijven als je een TV ontvanger aan zet.
Reputatie 1
Badge
Ik zie het ja.... morgenmiddag een monteur aan huis (hoop ik, gezien de vorige niet nagekomen afspraken bij KPN)

Reset trouwens de CRC zich? De vorige keer was deze waarde hoger. 2/2042
Reputatie 6
matthieu. schreef:

...Reset trouwens de CRC zich? De vorige keer was deze waarde hoger. 2/2042

De Experia Box is altijd op zoek naar optimale instelling van de lijn en met name in de eerste dagen is dat duidelijk waar te nemen. In dit geval lijkt de lijn wat stabieler geworden maar nog steeds voor verbetering vatbaar.
Reputatie 1
Badge
??? Nu staat alles op 0/0. Alleen de snelheid is lager.

Reputatie 6
Jouw Experia Box is vannacht dus blijkbaar opnieuw opgestart.
Welke firmware versie draait jouw Experia Box nu? (Staat op elke pagina linksonder.)
Het verschil tussen de waarde in fourstack en de realiteit is ondertussen weer aanzienlijk. Ik hoop dat die monteur vandaag de oorzaak daarvan zal vinden.
Reputatie 1
Badge
wjb schreef:

Welke firmware versie draait jouw Experia Box nu? (Staat op elke pagina linksonder.)
Het verschil tussen de waarde in fourstack en de realiteit is ondertussen weer aanzienlijk. Ik hoop dat die monteur vandaag de oorzaak daarvan zal vinden.

Ik ben nu op mijn werk. Dus helaas kan ik de firmware versie niet zien.
Reputatie 6
Badge +14
De lijn is niet stabiel op dit moment. Of dat de reden is van de herstart durf ik niet te zeggen. De instabiliteit zal de monteur kunnen oplossen als het goed is. Ik ga ervan uit dat je dan deze schommelingen niet meer ervaart. Die test loopt nog dus ik denk dat je weer omhoog gaat nadat de monteur is geweest. Alles wat je extra haalt aan snelheid is fijn natuurlijk. Net nog even gecheckt: de monteur staat nog steeds goed gepland voor vandaag dus dat moet goed komen. :)
Reputatie 1
Badge
Kost die monteur eigenlijk nog wat of is dat service van de zaak?
Reputatie 6
Badge +14
Service van de zaak. De meting gaf al aan dat het probleem aan onze kant ligt.
Reputatie 1
Badge
wjb schreef:

Hardware Version V1.02
Software Version V1.01.00T10.0
Boot Loader Version V1.01.02
Reputatie 6
matthieu. schreef:

Dan heb je de nieuwe firmware!
Reputatie 6
Henk2304 schreef:

matthieu. schreef:

Dan heb je de nieuwe firmware!

En dat roept bij mij dan weer de vraag op of de nieuwe xDSL functionaliteit ook een rol speelt in die lagere bandbreedte.
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat het resultaat is van het bezoek van de monteur. Is de bandbreedte weer groter geworden?
Reputatie 6
Badge +14
Ik ben ook benieuwd wat de monteur allemaal heeft gedaan en of het nu stabieler is/wordt.
Reputatie 1
Badge
Monteur geweest. Nieuw aansluitpunt gemonteerd en de Experiabox gereset. Nu is het afwachten of de boel stabiel blijft.

Reputatie 1
Badge
Gegevens nu na ruim een half uur...

Reputatie 6
Badge +17
Paul_ schreef:

De lijn is niet stabiel op dit moment. Of dat de reden is van de herstart durf ik niet te zeggen.

Ja toch? Deze lijn werkt op basis van DLM en dat betekent dat de (IP) verbinding verbroken moet worden om de lijn bij te stellen (itt tot ALR)
matthieu. schreef:

Gegevens nu na ruim een half uur...

De lijn lijkt ietsje beter maar is mijns inziens nog steeds bagger. Zelf zou ik ook een hogere snelheid verwachten bij deze demping.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)