Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Experiabox ruilen of niet?

Reputatie 1
Badge
Ik heb deThomson TG789vn Experiabox. Vooralsnog heb ik daar geen problemen mee. Ik vroeg mij af of het 'verstandig' is om deze om te ruilen voor een nieuwer type Experiabox.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

119 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Welkom matthieu,

Dit is wel een hele oude modem, dan heeft u recht op een nieuwe versie modem. Heeft u alleen internet? Of heeft u ook Alles-In-1 abonnement? Bellen kan ook: 0800-04 02 (24/7 bereikbaar) U heeft nu deze:

En misschien krijgt u wel één van deze modems:

V8:

V9:

V10:

Laat het maar weten welke modem het is geworden. Meestal kan het een V10 zijn. Maar het kan net zo goed een V8 of V9 zijn. Het is maar net wat ze op de schap hebben.
Reputatie 1
Badge
Ha Dennis,
Ja die heb ik in combinatie met een alles in 1 pakket.
Zitten er nog voordelen/nadelen aan in vergelijking met mijn huidige box en bijvoorbeeld een V.10?

Groet,
Matthieu
Reputatie 6
Badge +13
matthieu. schreef:

Ha Dennis,
Zitten er nog voordelen/nadelen aan in vergelijking met mijn huidige box en bijvoorbeeld een V.10?

Groet,
Matthieu

De V10 is een goede modem, het hele fijne weet ik er niet van, maar een forumlid @RobinFlikkema weet hier veel meer van. Wat ik wel fijn vind is dat deze een 5 GHz Wi-Fi band heeft. De andere hebben alleen maar 2,4 GHz band.
Reputatie 6
Badge +17
matthieu. schreef:

Ha Dennis,

Groet,
Matthieu

Die je nu hebt in ronduit troep. Deze doet alleen 802.11b en g (WiFi-standaarden) terwijl alle nieuwe apparatuur 802.11n kan en soms 802.11ac. Via WiFi zal je met een nieuwe Experiabox hoogstwaarschijnlijk een hogere snelheid halen.
Daarnaast werkt iTV op de nieuwere Experiabox anders/beter. Neem je iTV af?

Welke snelheid haal je (bedraad)?
Wat geeft deze site aan?
Reputatie 1
Badge

Reputatie 6
Badge +14
Hoi Matthieu, welkom! Goed dat je het hier vraagt. De rest heeft je al goed op weg geholpen zie ik. Als het modem nog goed werkt dan is dat prima maar die TG789 is wel al verouderd inderdaad. De keuze is aan jou. :)

Hier kan je een vervangende modem aanvragen moct je dat willen:
https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/uitleg-netflix/servicetool-apparatuur-wissel.htm
Reputatie 6
Badge +17
matthieu. schreef:

Uit deze afbeelding is te zien dat je direct op de wijkcentrale zit.

Heb je ook antwoorden op de andere vragen? K ben namelijk erg benieuwd of je al wel op VDSL zit. Anders kan je nog een mooi beetje snelheidswinst halen.
Reputatie 1
Badge
RobinFlikkema schreef:

matthieu. schreef:

Uit deze afbeelding is te zien dat je direct op de wijkcentrale zit.

Heb je ook antwoorden op de andere vragen? K ben namelijk erg benieuwd of je al wel op VDSL zit. Anders kan je nog een mooi beetje snelheidswinst halen.

VDSL? Volgens mij niet. Ik woon in een koop appartement Mijn box zit aangesloten op een ouderwetse telefoon-stopcontact. Appartement is van de jaren 60 en zolang ik er woon (25 jaar) is er nog nooit iets veranderd en dat gaat ook niet gebeuren. De vereniging van eigenaren willen geen nieuwe kabels laten trekken door het gebouw.
Vroeger had ik tv doordat we eigen schotels op het dak hadden staan beheerd door CAI. Nadat enkele jaren geleden het contract met CAI afliep moesten we zelf iets regelen voor TV.
Ik keek toen al internet en bellen van KPN en heb dus daar tv bij gedaan.
Reputatie 6
Badge +14
Dat kan ik wel voor je checken. Als je nog op ADSL zit kan je overzetten op VDSL. 🙂 Reageer daarvoor op mijn privébericht die je zo krijgt.
Reputatie 1
Badge
Privè bericht beantwoord.
Is dat een voor- of nadeel direct op de wijkcentrale?
Reputatie 6
Badge +13
matthieu. schreef:

Privè bericht beantwoord.
Is dat een voor- of nadeel direct op de wijkcentrale?

Zo aan deze afbeelding te zien:

heeft dit geen nadelen. Als je straks op de VDSL zit heb je wel 50 Mbit/s, i.p.v. 13 Mbit/s. 😳
Reputatie 6
matthieu. schreef:

Ik heb deThomson TG789vn Experiabox. Vooralsnog heb ik daar geen problemen mee. Ik vroeg mij af of het 'verstandig' is om deze om te ruilen voor een nieuwer type Experiabox.

Ik val misschien in herhaling :8 maar:
Geen seconde langer over nadenken en direct omruilen. De hoogbejaarde TG789vn heeft de pensioengerechtigde leeftijd al lang bereikt en het is mijns inziens dan ook hoog tijd deze van zijn welverdiende pensioen te laten genieten.
De switch van ADSL naar VDSL gaat je, zoals Robin en Dennis ook al melden, sneller Internet opleveren. Nog een reden om die knoop door te hakken en die omruil in gang te zetten. 🙂
Reputatie 1
Badge
wjb schreef:

Ik val misschien in herhaling :8 maar:
Geen seconde langer over nadenken en direct omruilen. De hoogbejaarde TG789vn heeft de pensioengerechtigde leeftijd al lang bereikt en het is mijns inziens dan ook hoog tijd deze van zijn welverdiende pensioen te laten genieten.
De switch van ADSL naar VDSL gaat je, zoals Robin en Dennis ook al melden, sneller Internet opleveren. Nog een reden om die knoop door te hakken en die omruil in gang te zetten. :)

Oké, zojuist via de link de omruiling in gang gezet. 🙂 Morgen word hij omgeruild.
In de bijlage van de bevestigingsmail zit de handleiding van de V.9. Krijg ik dan ook de V.9?
Reputatie 6
Badge +13
matthieu. schreef:

Oké, zojuist via de link de omruiling in gang gezet. 🙂 Morgen word hij omgeruild.
In de bijlage van de bevestigingsmail zit de handleiding van de V.9. Krijg ik dan ook de V.9?

Dat denk ik dan wel, dus dan krijg je deze modem:

Veel plezier met die nieuwe modem, laat je het weten als die er is? Ik hoop voor jou dat ie prima werkt. Heb je bij de klantenservice ook de VDSL in gang laten zetten? Zodat je sneller internet hebt? Ik hoor het graag van je! 🆒
Reputatie 6
Badge +14
Goedemorgen iedereen! Matthieu, ik heb je aansluiting gecontroleerd en je zit al op VDSL. Dus daarin hoeven we niets meer aan te passen. :)
Ja, je krijgt dan een V9 inderdaad.
Reputatie 1
Badge
Paul_ schreef:

Goedemorgen iedereen! Matthieu, ik heb je aansluiting gecontroleerd en je zit al op VDSL. Dus daarin hoeven we niets meer aan te passen. :)
Ja, je krijgt dan een V9 inderdaad.

Helaas, geen nieuwe modem vandaag.....grrrr

Beste klant, door een verstoring verzetten we de afspraak met de koerier van vandaag naar morgen. We nemen met u contact op. Excuses, KPN
Reputatie 6
Badge +14
matthieu. schreef:

Beste klant, door een verstoring verzetten we de afspraak met de koerier van vandaag naar morgen. We nemen met u contact op. Excuses, KPN

Ik lees hier net dat er gisteren een verstoring in het logistieke proces waardoor er een deel van de order vertraagd zijn. :(
Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Badge
Paul_ schreef:

matthieu. schreef:

Ik lees hier net dat er gisteren een verstoring in het logistieke proces waardoor er een deel van de order vertraagd zijn. :(
Excuses voor het ongemak!

Voor het ongemak een v.10 nu? :P
KPN heeft (nog) geen contact met mij opgenomen. Maar omruilen is op dezelde tijd, zelfde aflever adres.
Reputatie 6
Badge +14
matthieu. schreef:

Voor het ongemak een v.10 nu? :P
KPN heeft (nog) geen contact met mij opgenomen. Maar omruilen is op dezelde tijd, zelfde aflever adres.

Dat gaat me helaas niet lukken. 😛 Dat proces is helemaal geautomatiseerd. Ik ga ervan uit dat ze/we vandaag contact met je opnemen!
Reputatie 1
Badge
Paul_ schreef:

Dat gaat me helaas niet lukken. 😛 Dat proces is helemaal geautomatiseerd. Ik ga ervan uit dat ze/we vandaag contact met je opnemen!

Fijn ook dat je collega's geen contact met mij op hebben genomen vandaag. 😞 Maar aan de Track and Trace zie ik dat mijn pakketje bij de koerier is nu. Dus ik ga er vanuit dat ik morgen de box kan omruilen. Ik laat het morgen wel weten aan je.
Reputatie 6
Badge +14
matthieu. schreef:

Fijn ook dat je collega's geen contact met mij op hebben genomen vandaag. 😞 Maar aan de Track and Trace zie ik dat mijn pakketje bij de koerier is nu. Dus ik ga er vanuit dat ik morgen de box kan omruilen. Ik laat het morgen wel weten aan je.

Dan moeten we dat ook niet in die SMS zetten. 😞 Niet dat jij er nu wat aan hebt maar ik zal dit signaal wel doorgeven naar de juiste afdeling. Ik mag er toch vanuit gaan dat je het pakketje vandaag ontvangt.
Reputatie 1
Badge
Paul_ schreef:

matthieu. schreef:

Dan moeten we dat ook niet in die SMS zetten. 😞 Niet dat jij er nu wat aan hebt maar ik zal dit signaal wel doorgeven naar de juiste afdeling. Ik mag er toch vanuit gaan dat je het pakketje vandaag ontvangt.

Bedankt voor je reactie Paul.
Er zit ook een fout in de bevestigingsmail. In deze mail kan je op een link klikken om je order status te zien Je word dan automatisch doorgelinkt naar CEVA. Echter die kent mijn order niet omdat de link de verkeerde postcode invult, namelijk mijn huis postcode in plaats van de aflever postcode.
Daarna zie je het track & trace nummer. Waar bij staat klik op deze link voor de status. Als je daar op klikt gaat het ook fout. Je word dan doorgelinkt naar afspraakstatus.nu. Het track & trace nummer kent hij niet. In plaats van het track & trace nummer moet je het ordernummer van KPN invullen en de aflever postcode kwam ik achter.
Kortom er gaat (te) veel fout bij zowel KPN al jullie vervoerder CEVA.
Volgens de status word mijn Experiabox vandaag tussen 9-12 omgeruild op mijn werk. Ik hoop dat dat wel goed gaat. Ik laat je het in ieder geval weten.

Groet,
Matthieu
Reputatie 6
Badge +14
Recentelijk is het proces veranderd van het omruilen van serviceartikelen. Dit is wel lelijk en hoort niet te gebeuren maar wat je nu aangeeft is wel ontzettend waardevol! Nogmaals excuses voor de fouten en onduidelijkheid.
Reputatie 1
Badge
Paul,

Waar ik al bang voor was....... het is nu 13:00 en nog geen koerier gezien om mijn experiabox om te ruilen.
Hij zou tussen 9-12 uur komen...:@:@:@
Reputatie 1
Badge
:@:@ inmiddels 14:30. Nog steeds niets. Zojuist kpn gebeld. 1000x excusus (heb ik niks aan). En wij betalen best veel aan de transporteur (boeit mij dat) Omruiling opnieuw laten inplannen voor morgen omdat ik het afleveradres nu verlaat (=werk). :@:@

Reageer