Beantwoord

Experiabox v10 downloadsnelheid traag

  • 22 February 2019
  • 2 reacties
  • 2508 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben hier thuis een experiabox v10 maar de mbps staat al een paar dagen maar op 10 in plaats van tussen de 40 en 50, of terwijl ik download nu in plaats van 4,5 mb per seconde, 1mb of minder per seconde, wat ik best frustrerend vind, waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 February 2019, 15:20

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @marco1284, Hoe heb je de snelheid gemeten? Via een bekabelde PC en/of laptop of via de WiFi? De maximale snelheid is gebaseerd op een bekabelde snelheid, maar ook met WiFi zou je een heel eind moeten komen. Als je 10mbit/s haalt via de WiFi, dan zijn er een aantal zaken waar je naar kunt kijken om de snelheid te verbeteren. Ken je de WiFi tuner? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Om je WiFi te optimaliseren kun je de informatie en tips gebruiken uit het topic: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi. 

Als je deze snelheid haalt met een bekabelde snelheid, dan gaan we opzoek naar een verklaring. Zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad @marco1284. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!

Reageer