Experiabox v10 en Apple TC

• 1 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 2834 keer bekeken

Wil "terug naar mijn mac" van Apple instellen en toegang van buitenaf verkrijgen tot de harde schijven op mijn Time Capsule / Airport. Nu heb ik de idee dat de experia bbox dir blokkeert. Hoe stel ik die zo in, dat beiden werken?

ps: ik ben een redelijke leek in IT, als fotograaf (waar ik weer wel alles van weet). Dus weet je een oplossing, dan graag zo concreet mogelijk ... 🙂 Dank!!!

8 reacties

Reputatie 7
Hoi GuidoKoppes, welkom op het forum.

Back to my Mac werkt niet bij "double-natting". Hè, wat is dat, kan ik dat fotograferen. Nee, dus vergeet die term maar weer snel, het komt er op neer dat Back to my Mac niet werkt als er twee routers achter elkaar staan tussen de Mac en Internet.

Het enige dat je kan proberen is jouw TC op de Experia Box aan te sluiten zoals beschreven in dit topic en de TC in bridge mode te plaatsen.

Hè, wat, ik ben een leek weet je nog...;)

Lees alleen het stukje "Configuratie".

Log vervolgens in op jouw TC en als het goed is is daar ergens een tab "Network" waar je kunt kiezen voor bridge-mode.

De ins en outs ken ik daar niet van want wij gebruiken geen apparatuur van Apple.

wjb

Bedankt voor jouw reactie, maar bij stap 1 haak ik dus als af.

Stap 1: Configureer jouw eigen router voor alle door jou gewenste functionaliteit. (Raadpleeg het manual van jouw eigen router om te zien hoe en waar je de instellingen kunt doen.)

- Geen idee hoe dat meot, maar laten we er van uitgaan dat dit goed zit. 

Zorg er voor dat het WAN (Internet) IP adres van jouw eigen router door de DHCP server van de Experia Box uitgegeven wordt.

- Hoe doe ik dat? Welk tabblad in de webbase ding van de Experial boz moet ik aanklikken, welke suboptie moet ik kiezen en wat moet ik daar veranderen?