Vraag

Experiabox v10 en synology port forwarding werkt niet

• 22 juli 2018
  • 13 reacties
  • 2327 keer bekeken

Ik heb sinds kort KPN met de experiabox v10. Helaas krijg ik port forwarding niet werkend.

Ik heb op mijn nas eerst quickconnect en de EZ wizard tool gebruikt, maar als ik het van een extern ip adres probeer te bereiken lukt het mij niet. De tool geeft wel aan dat het succesvol is, en ik zie ook op de router in de status dat allerlei poorten actief zijn (onder upnp), maar werken doet het dus niet.

Handmatig heb ik nu 5000 en 5001 geforward (tcp en udp) in de experiabox naar het ip adres van de synology, maar als ik dan check op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan geeft hij alsnog aan dat het gesloten is. Ik ben niet echt een expert hierin, maar port forwarding heb ik vaker gedaan. Ik moet zeggen dat de interface van de v10 erg gelimiteerd en onhandig aanvoelt.

Het bestanden delen via filestation werkt wel, maar een filerequest weer niet. Extern op mijn nas inloggen ook niet. Erg vervelend, want juist daarvoor wil ik hem wel gebruiken.

13 reacties

Reputatie 7
Een switch zou hier eigenlijk ook geen invloed op mogen hebben.
Wat is het merk en type van die switch?
TP link SG108E v2
Overigens las ik ook iets dat ze niet goed met KPN tv streams overweg zouden kunnen (ze ondersteunen wel igmp). Maar dat lijkt nu wel goed te gaan (kijk alleen niet veel tv).
De SG108E leek inderdaad niet goed om te kunnen gaan met de IGMP streams, maar dat is met de v2 verholpen.
Ik denk eerder dat de reboots iets deden, dan dat de switch wat doet. De switch heeft namelijk totaal geen benul van t feit of t intern of extern verkeer is.

Mogelijk, de switch zit er nu weer tussenin en het werkt nog steeds.

TP link SG108E v2
Overigens las ik ook iets dat ze niet goed met KPN tv streams overweg zouden kunnen (ze ondersteunen wel igmp). Maar dat lijkt nu wel goed te gaan (kijk alleen niet veel tv).
Reputatie 7
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk eerder dat de reboots iets deden, dan dat de switch wat doet. De switch heeft namelijk totaal geen benul van t feit of t intern of extern verkeer is.
Ik denk dat het toch de switch was die voor problemen zorgt. Nu er tussen uit gehaald en na 2 reboots lijkt het ineens wel te werken.

Probleem is dat de webinterface van de switch niet lijkt te werken en de app om hem in te stellen enkel onder windows draait. Ik zou niet weten wat hij verkeert doet, maar er gaat daar toch iets mis. Helaas is het voor mij niet eenvoudig om even 6 kabels te trekken rechtstreeks naar alle apparaten. Die switch is dus wel noodzakelijk.
Reputatie 7
Zet UPnP uit op zowel de Synology als op de Experia Box.
Maak een port-forwarding voor TCP poort 5000 en 5001 naar de Synology.

Controleer of jouw eigen publieke IP adres niet geblokkeerd is op jouw Synology omdat er te vaak in korte tijd foutief is ingelogd. (Ik neem aan dat je automatisch blokkeren aan hebt staan.)
Ja intern kan ik het gewoon openen. Ook de url werkt intern. Ik heb glasvezel.

Ik heb even de switch er tussenuit gehaald en de nas direct aangesloten op de v10, maar nog steeds lijkt het niet te werken.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, waar hebben we het nu over? Poort 5000 & 5001?

Gooi die als eerste uit UPnP

Verder, je hebt (minstens) 2 forwardings voor de Synology als ik het zo zie. Heb je ook een screenshot van iets lager op de pagina waar je de poorten aan de preset/"application" hebt gekoppeld?

Verder, je kan intern dus http://192.168.2.14:5000 openen?
En https://192.168.2.14:5001 ?

Is dit overigens DSL, Glasvezel of DSL+4G?

Robin
Ik heb de nas via dhcp binding altijd hetzelfde adres gegeven. De nas hangt nog wel aan een managed switch. Er gaat een draadje van de v10 naar de switch, en van daaruit naar de rest van alle apparaten.
en dit
en dit is wat ik zelf heb ingesteld
Dit is wat ik zie van upnp
Reputatie 7
Badge +30
Screenshots van de forwarding?

Reageer