Beantwoord

Experiabox V10 en V10A

  • 18 December 2018
  • 60 reacties
  • 32147 keer bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties


Wat betreft snelheid dat is alleen op glasvezel haalbaar snelheid op de koperlijn adsl is afhankelijk van het netwerk en afstand tot wijkkast

Bij mij op de koperlijn 108. Dan is 11 wel beetje laag lijkt me.
Dat is zeker niet goed
Is dat over wifi of bedraad
Is dat over wifi of bedraad

WiFi
Even bedraad proberen wat haal je dan
Wifi op een v9 is zeer slecht
Ik ga er van uit dat een webcare het op pakt en een v10 regeld
Even bedraad proberen
Ik ga er van uit dat een webcare het op pakt en een v10 regeld

Bedraad is volgens de webtool 'niet optimaal'. De helpdesk vindt dat ook (na een check op afstand), en stuurt een monteur langs. Die moet ik dan wel betalen... als het mijn eigen schuld is. Maar dat zullen we dan wel zien, want ik ben pas sinds een week klant bij KPN, de monteur heeft alles aangesloten. Het enige wat ik wilde is FON aansluiten. Alles wat er daarna gebeurde is op advies van KPN. Haha, het wordt steeds leuker. Wordt vervolgd.
Nu word het tijd dat de webcare het over gaat nemen
wacht het even af (geduld) dat een kpn webcare medewerker het op pakt hier
Zo hoe het er nu uit ziet kan niet
ik probeer te helpen en ben alleen maar kpn klant
Het is nu aan kpn
Meestal word je hier op het forum goed bij gestaan
ik probeer te helpen en ben alleen maar kpn klant
Het is nu aan kpn

Ik begrijp het Peter, je hulp wordt gewaardeerd.
Reputatie 7
Wat is de snelheid als je die met https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC meet?
V9 nu wjb
Wat is de snelheid als je die met https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC meet?

63,8 down en 24,6 up
V9

Volgens de tool (in mijnkpn kwam er geen getal uit) is het niet optimaal, en volgens de juffrouw van de support ook niet. Daarom stelde zij voor een monteur langs te sturen.
Gaat iemand me nu vertellen dat dat niet nodig is?
Link trouwens onbetrouwbaar klopt niks van
Speedtest zie hier

https://www.speedtest.net/

Wat betreft snelheid dat is alleen op glasvezel haalbaar snelheid op de koperlijn adsl is afhankelijk van het netwerk en afstand tot wijkkast
Bij mij op de koperlijn 108. Dan is 11 wel beetje laag lijkt me.

Hoe kom je aan 11 en nu weer anders dan?
Link trouwens onbetrouwbaar klopt niks van
Speedtest zie hier

https://www.speedtest.net/

63,13 en 24,10
Ik denk dat een v10 de oplossing is


Wat betreft snelheid dat is alleen op glasvezel haalbaar snelheid op de koperlijn adsl is afhankelijk van het netwerk en afstand tot wijkkast
Bij mij op de koperlijn 108. Dan is 11 wel beetje laag lijkt me.
Hoe kom je aan 11 en nu weer anders dan?

11 is op WiFi telefoon en de anderen waren op bedraad PC
Ja dat is de slechte wifi van de v9
Bedraad lijkt redelijk maar ik denk een v10 de oplossing maar het zou zo kunnen dat je weer een v10a krijgt en dan kun je geen fon gebruiken
Er Gaat helaas veel mis bij kpn
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @OempaS , Wat jammer dat je nog niet het gewenste resultaat haalt. In principe is er niets mis met de V9. Het enige merkbare verschil is dat er geen 5Ghz op staat, maar i.c.m. de Experia WiFi kun je daar ook gebruik van maken. De Experia WiFi zijn gratis, baat het niet dan schaad het niet. Het zou goed kunnen dat deze Experia WiFi's ook noodzakelijk zijn met een Experiabox V10. WiFi is namelijk afhankelijk van meerdere factoren.

Laten we eerst maar eens zorgen dat de (bekabelde) verbinding wordt geoptimaliseerd . Ik meet ook een slechte verbinding op jouw lijn. Daarvoor moet er wel een monteur langs komen. De kans dat hier kosten voor in rekening worden gebracht schat ik erg klein in. Zou je een aantal dagen/tijdstippen kunnen doorgeven wanneer er een monteur kan langs komen? Dan plan ik een afspraak op één van deze momenten. Mocht de monteur het noodzakelijk vinden om een Experiabox V10 aan te sluiten kan hij dit voor je regelen, maar ik weet zeker dat hij uit de voeten kan met de V9. Je bekabelde verbinding hiermee optimaliseert, de WiFi verbinding verbetert met eventueel de Experia WiFi's en FON voor je activeert.
Hoi @OempaS verschil is dat er geen 5Ghz op staat, maar i.c.m. de Experia WiFi kun je daar ook gebruik van maken. De Experia WiFi zijn gratis,

Laten we eerst maar eens zorgen dat de (bekabelde) verbinding wordt geoptimaliseerd . Ik meet ook een slechte verbinding op jouw lijn. Daarvoor moet er wel een monteur langs komen. De kans dat hier kosten voor in rekening worden gebracht schat ik erg klein in

Beste Marina,
ik ben blij dat je ons gaat helpen.
Maar om het nog even op een rijtje te zetten:
Wat ik wilde was de fon aanzetten. Dat gaat blijkbaar niet op de V10A. Dat KPN daarmee dan adverteert is niet correct.
Er is me door de helpdesk vertelt dat het wel kan met de V10, en die zouden ze me sturen. Maar ook daar gaat KPN in de fout, want ze sturen een V9. Een duidelijk gebruikt tweedehands apparaat!
Dan blijkt een aantal functies niet (of heel traag) te werken, waardoor ik TWEE extra kastjes in huis nodig heb. Dat wil ik dus helemaal niet. Bij Ziggo had ik 1 apparaat, waarom dan bij KPN maar liefst drie?

De telefoonlijn is een oude koperlijn die al jaaaaaaren niet is gebruikt (heb al meer dan 20 jaar Casema/Ziggo), en die volgens de monteur behoorlijk gecorrodeerd is.
Als er iets aan de koperlijn moet gebeuren dan is dat toch voor 100% voor rekening van KPN?

Ondertussen was mij beloofd door de helpdesk (onmiddelijk nadat ik de V9 had gekregen) dat er alsnog een V10 zou komen. Er werd ook direct een afspraak gemaakt voor een monteur (voor vandaag om 12 uur), maar zolang de beloofde V10 er nog niet is heeft het volgens mij geen zin om een monteur te sturen. Dus gisteravond gebeld met de helpdesk en die was het helemaal met me eens dat een monteur sturen zolang de beloofde V10 er nog niet is geen zin heeft. Dus de monteurafspraak in overleg afgezegd. De helpdesk heeft me uitdrukkelijk beloofd te zullen regelen dat er een V10 komt.
Daar wacht ik dus nu op.

Als jij intern bij KPN nog iets kan bijdragen, dan graag.
PS. Het begon allemaal met de 'fon". Maar dat is voor mij geen absolute noodzaak om te hebben.... Jullie hadden zelf aangeboden de V10A om te ruilen voor een V10. Doe dat dan ook !
Als de koperlijn herstelt moet worden, dan wil ik daar wel een afspraak voor maken.
@OempaS het zal geen hele oude telefoon zijn, als deze namelijk bepaalde Wifi protocollen niet ondersteund zal je niet boven die 11 Mb uitkomen. Als het fon buitenbeschouwing wordt gelaten had je met de v10a wel hogere wifi snelheden?

Ik lees dat de v9 802.11n ondersteund dus mits goed ingesteld b,g,n mixed mode
Moet er meer uit zijn te halen hoewel wifi blijft een wispelturig iets.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @OempaS, Je bent inmiddels in gesprek op het Forum en met de klantenservice. Ik wil je graag helpen, maar wil je wel vragen om het dan bij dit kanaal te houden. Anders gaan er dingen door elkaar lopen.

Wanneer je gebruik wilt maken van FON en dat wil niet met het betreffende apparaat, zullen we er alsnog voor zorgen dat je een apparaat geleverd krijgt waarmee dit wel kan. Dat er een V10 wordt beloofd, maar een V9 wordt opgestuurd is niet oké. Eens, maar wij hebben niet de mogelijkheid om aan te geven welk modem er moet worden opgestuurd. Hopelijk krijg je dit keer wel de V10 geleverd.

Wanneer je lijn niet optimaal is, dan zorgen wij ervoor dat dit wordt herstelt. Die kosten zijn niet voor jouw rekening, behalve als je zelf schade hebt toegebracht aan de lijn. Maar zover ik lees is dat niet het geval en kunnen we er eigenlijk wel vanuit gaan dat het geen kosten met zich meebrengt. Als dit wel gebeurt, dan kun je mij benaderen en ga ik uitzoeken waarom dit wel het geval is.

Wanneer kun je de V10 ophalen? Dan plannen we aan de hand van de V10 alsnog een monteur in. Die is wel noodzakelijk. Als je wederom geen V10 geleverd gaan we alsnog een monteur inplannen. Hij kan dan in ieder geval de verbinding herstellen en alles in huis zo goed mogelijk installeren zodat alles werkt. Misschien dat hij wel een V10 op voorraad heeft en kan hij alsnog een V10 kan installeren.

Kun je ook nog toelichten wat je bedoeld met: ''Als jij intern bij KPN nog iets kan bijdragen, dan graag.'' Ik denk namelijk dat we met bovenstaande een heel eind komen.
Goedemorgen @OempaS, het dan bij dit kanaal te houden

Wanneer kun je de V10 ophalen?

Kun je ook nog toelichten wat je bedoeld met: ''Als jij intern bij KPN nog iets kan bijdragen, dan graag.'' Ik denk namelijk dat we met bovenstaande een heel eind komen.

@Marina_
Prima om alles via dit forum te doen.. Staat alles gelijk 'op papier'. Maar ik heb ook telefoon hoor, ook bij KPN.

Wanneer ophalen? Ik wacht op een SMS dat het klaar ligt. Dan zal ik je gelijk informeren.

Ik bedoel exact wat jij nu aan het doen bent. Wordt zeer op prijs gesteld.
Reputatie 7
Badge +19
Ben blij dat je de hulp zeer op prijs stelt 🙂 Dan spreken we af dat we het modem afwachten. Wanneer je een sms krijgt m.b.t. het modem, plannen we een afspraak voor een monteur in.
@wjb
@peter-keetfm
@Galdor68
ik snap dat jullie graag willen helpen, en ik stel dat zeker ook op prijs.
Maar: ik ben een 'simpele' gebruiker, en weet niet veel van de achterliggende techniek. Ik wil dat ook niet weten. Ik ben van mening dat KPN in staat moet zijn om mij een goed werkend systeem te leveren zonder dat ik allerllei technische details moet testen of instellen. Dus ga mij die vragen ook niet aan mij stellen, want de verwarring wordt (bij mij) daardoor waarschijnlijk alleen maar groter. Ondertussen heeft KPN het opgepakt en ik heb volste vertrouwen dat het goed gaat komen.
Voor tips enz hou ik me aanbevolen.
Ben blij dat je de hulp zeer op prijs stelt 🙂 Dan spreken we af dat we het modem afwachten. Wanneer je een sms krijgt m.b.t. het modem, plannen we een afspraak voor een monteur in.

Vandaag geen SMS gehad. Wel raar, want zo lang hoeft dat niet te duren. Vorige keer was de response vrijwel meteen. We wachten maar met spanning af.

Verder:
Bij een vorig gesprek met de klantenservice (gisteren 3 feb 2019) begon men over KPN totaal. Maw: of ik geen mobiel telefoon abonnement van KPN wilde. Ik had gezegd nog een lopend contract bij Simyo te hebben, wat pakweg in mei afloopt. Vanavond weer gebeld door KPN: duidelijk een verkoper. Die wilde mij verleiden nu al te bevestigen dat ik per afloop van mijn Simyo contract overstap naar KPN. Ik heb de einddatum bij Simyo genoemd in mijn onschuld. Ik weet niet meer hoe dat gesprek exact verliep, en ik weet ook niet waar ik voor dit voorval terecht moet. Maar ik wil in elk geval hier bevestigen dat ik NIET toegezegd heb dat ik tzt naar KPN overstap.
Wel vervelend en niet zo elegant van KPN om via dit forum potentiele klanten te benaderen.
Reputatie 7
Bij een vorig gesprek met de klantenservice (gisteren 3 feb 2019) begon men over KPN totaal. Maw: of ik geen mobiel telefoon abonnement van KPN wilde. Ik had gezegd nog een lopend contract bij Simyo te hebben, wat pakweg in mei afloopt. Vanavond weer gebeld door KPN: duidelijk een verkoper. Die wilde mij verleiden nu al te bevestigen dat ik per afloop van mijn Simyo contract overstap naar KPN.
Bij mij zou zo'n actie volledig averechts werken. Ik heb een enorme aversie tegen bedrijven die mij pro-actief benaderen om mij iets te willen verkopen. De kans is dan zeer groot dat ik juist daardoor voor een ander zal kiezen. Ook reclame op televisie werkt bij ons volledig averechts. Als ik iets wil kopen, dan moet dat uit de behoefte komen om iets te willen kopen, niet uit het opdringen iets te moeten kopen. En geloof me, vaak is het beter om niet in te gaan op dergelijke verkooppraatjes en goed, zeer goed aanbieders met elkaar te vergelijken. Je bent al snel dief van de eigen portemonnee als je dat niet doet.

Reageer