Beantwoord

Experiabox V10 en V10A

  • 18 December 2018
  • 60 reacties
  • 31891 keer bekeken

Verschillen tussen Experiabox V10 en V10A?
icon

Beste antwoord door Marina_ 20 December 2018, 11:42

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Renny774, Ik begrijp dat je graag het verschil wilt weten tussen de Eperiabox V10 en de V10A. De Experiabox V10a werkt in principe hetzelfde als de V10. Echter werken we nog steeds aan de ontwikkeling van de V10a. De V10A heeft 3 ethernetpoorten voor het lan netwerk, de 4e is voor glasvezelaansluitingen. De V10A heeft 1 telefoniepoort i.p.v. 2. Er zit geen ondersteuning op voor SIB(Sneller Internet Buitengebied en er is (nog) geen ondersteuning voor KPN FON.

Het is mij niet duidelijk waarin je het verschil graag wilt weten, maar je kunt de handleidingen op onze website ook nog eens bekijken. Misschien kun je daar het gewenste antwoord vinden. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug. 🙂
Ik ben pas een week bij KPN en probeer nu alle functies aan te zetten. Heb een V10A. Maar ik krijg FON niet aan.
Maar wat blijkt ( nu ook uit het voorgaande antwoord): de FON werkt helemaal niet op de V10A !
Daar snap ik dus helemaal niks van: reclame maken met de voordelen van WiFi buitenshuis via fon netwerk, en dan een modem geven waarop het niet werkt?
Ik heb dus gelijk via klantenservice een V10 gevraagd.
Raar hoor, van KPN.
fon werkt ook nog niet op de experia wifi dit had ik al diverse keren gemeld in het pilot experia wifi
hij schakelt de wifi van mijn v10 uit zo heb je geen kpn fon meer
ik gebruik het zelf helemaal niet maar deed het voor het pilot om kpn te helpen
maar blijkt nu dus dat het nog steeds niet werkt
jammer voor de gebruikers die het wel willen gebruiken
Tja, wat moet ik daar nou mee als KLANT van KPN??
Ik koop iets wat er niet blijkt te zijn..? En het erge is.. het is dus ook bij KPN bekend dat het er gewoon niet is op de box die ze me hebben verkocht. Totale misleiding dus.
De juffrouw van de helpdesk vertelde me gisteravond dat ik via ... een oudere versie V10 thuisbezorgd zou krijgen, waar het wel op werkt. Ook dat blijkt dan dus niet waar te zijn.
Iets voor RADAR.

Wat moet ik nou doen? Contract opzeggen en weer naar Ziggo gaan?
Ik voel me echt belazerd door KPN.
Dat is niet waar fon werkt gewoon
Alleen uit mijn test op/met de experia wifi niet
Maar op een v10 werkt het gewoon
Een v10a weet ik niet die heb ik niet
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond allemaal, FON is nog niet toegevoegd aan de V10a. Het zal wel worden toegevoegd via een software update maar we weten nog niet exact wanneer dat zal zijn. Als je gebruik maakt van een mobiel abonnement van KPN, dan kan ik ervoor zorgen dat je als V10a gebruiker, gebruik kunnen maken van FON via Hotspots. Als je hier gebruik van wil maken, vul dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s).

@OempaS, Zoals Peter aangeeft hoort FON wel te werken op de V10. Heb je deze stappen al doorlopen? Als het dan nog niet lukt, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken waarom het op jouw V10 niet werkt.
Reputatie 7
fon werkt ook nog niet op de experia wifi dit had ik al diverse keren gemeld in het pilot experia wifi
Er zijn abonnees die beweren dat KPN Fon op de Experia WiFi's wel zou werken.
Ik kan het niet testen want (a) ik heb de Experia WiFi's uit de pilot weggegeven aan een andere KPN abonnee en (b) ik gebruik geen Experia Box meer.
Reputatie 5
Badge +6

fon werkt ook nog niet op de experia wifi dit had ik al diverse keren gemeld in het pilot experia wifiEr zijn abonnees die beweren dat KPN Fon op de Experia WiFi's wel zou werken.
Ik kan het niet testen want (a) ik heb de Experia WiFi's uit de pilot weggegeven aan een andere KPN abonnee en (b) ik gebruik geen Experia Box meer.

Klopt bij mij werkt het ook gewoon, ik heb daarvoor wel FON op ALLE ExperiaWifi's moeten inschakelen, als je er 1 hebt waar fon op uit staat werkt het ook gelijk niet meer.
Ik heb Fon bewust uitgezet maar ook hier gewoon ingebakken in de EW's als Telforter kan ik verder niks zeggen of het wel of niet werkt. Via de FON van de buren kom ik netjes op de landingspagina.
Waarbij ik moet zeggen geen idee welke Experia's die hebben vermoedelijk de V10.
Reputatie 5
Badge +6
Ik gok dat mensen vergeten om FON op alle EW's aan te zetten ipv op 1tje. Not sure 🤔
@wjb
Ik gebruik ook een eigen router en de experabox voor itv en telefoon
Net zoals jij heb ik geen zin om de EW nu nog te gaan testen het pilot is afgerond
waarom zou ik dit nu nog gaan doen
een pilot is het doel dat het werkend op de markt gezet wordt maar nog veel problemen kennelijk
liefst zou ik van die hele experia box af willen zonder edge router en zonder scripts
En met huis telefoon en itv via mijn router
Reputatie 7
liefst zou ik van die hele experia box af willen zonder edge router en zonder scripts
En met huis telefoon en itv via mijn router

Dan hoop ik voor je dat de "beleidsregel netwerkaansluitpunt" snel geëffectueerd zal worden zodat de vrije routerkeuze een feit zal zijn en KPN de benodigde specificaties zal publiceren waarmee de leverancier van jouw router (Netgear) nieuwe firmware kan uitrollen waarmee jij jouw Netgear als primaire router op het KPN netwerk kunt aansluiten.
Overigens gebruik ik met veel plezier die EdgeRouter Lite 3 omdat de throughput daarvan veel hoger is dan die Netgears en dat daarmee via VPN tunnels veel hogere snelheden mogelijk zijn.
De Fritzen van AVM zijn wat dat aangaat vanaf OS 7.0 het simpelst provider kiezen klaar.
Het valt me tegen dat KPN geen instellingen pagina heeft zoals Telfort nog wel elke zoektocht lijdt maar het forum. Zelfs met deze instellingen ben je nergens als je geen SIP wachtwoord krijgt.
Vpn tunnels zijn snel genoeg alleen helaas via de experabox dmz die experia box zorgt gewoon voor problemen via intern naar buiten en via public ip weer terug
dit werkt wel via caiway met een r7000
Zonder problemen bij een kennis
Moet toch eens een keer tijd worden zonder experia box
Ga het maar proberen met een switch
Om zo die r9000 direct via glasvezel te verbinden
Wel een gedoe vind ik
@Marina_ bedankt voor je hulp
Mbt hotspots. ik heb sim only van Simyo. Zou dat ook kunnen?. Ondertussen mijn profiel bijgewerkt.
Ik heb bericht van KPN dat een vervangend V10 morgen (2 feb) klaar staat. Vraag is dan: wat is handiger/ verstandiger: de huidige V10A houden en wachten op een opdate wat misschien lang kan duren, of de V10 ophalen en hopen dat die wel werkt ?
Reputatie 7
Vraag is dan: wat is handiger/ verstandiger: de huidige V10A houden en wachten op een opdate wat misschien lang kan duren, of de V10 ophalen en hopen dat die wel werkt ?
Hier kan ik maar één antwoord op bedenken. De V10A eruit en de V10 erin.
Reputatie 7
Ga het maar proberen met een switch
Om zo die r9000 direct via glasvezel te verbinden

Mijn oprechte advies: Niet doen.
Dat is niet waar fon werkt gewoon
Alleen uit mijn test op/met de experia wifi niet
Maar op een v10 werkt het gewoon
Een v10a weet ik niet die heb ik niet

Zie mijn eerder bericht
Echter een v8 of v9 zou ook werken
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @OempaS, Ik zou de V10 ophalen die morgen bezorgd wordt! Met de V10 hoort FON gewoon te werken. Helaas kan ik FON Hotspots niet voor je regelen wanneer je een abonnement hebt bij Simyo. Je kunt wel gebruik maken van de betaalde versie van Fon Hotspots, maar dat lijkt mij niet nodig wanneer je de V10 en FON op de V10 hebt geïnstalleerd.
FON op de V10 hebt geïnstalleerd.?
Je hoeft het alleen maar aan te vinken fon in je experabox 192.168.2.254
Dan kun je met je fon account fon gebruiken buiten huis
Hoi @OempaS, Ik zou de V10 ophalen die morgen bezorgd wordt!

Vandaag (zaterdag) pakje opgehaald. Maar: ik kon het alleen meenemen als ik de oude tegelijk terug geef. Dat was ik niet van plan, want mijn ervaring is dat wat er wordt beloofd niet altijd gelijk is aan wat er wordt geleverd. Ik wou eerst maar eens zien wat ik toegestuurd kreeg.. Tenslotte is het weekend en dan wil je niet zonder verbinding zitten..
Maar ja, je moet wat. Dus toch pakje opgehaald en V10A teruggestuurd.
En ja hoor... geen V10 in de doos, maar een duidelijk gebruikte oude V9.

Gelijk de helpdesk gebeld, en het blijkt dat inderdaad de goede is gestuurd, want "er staat op het formulier dat ik de V9 krijg". Die moest ik dan maar aanzetten, want "hij werkt ook goed.. Anders stuur je hem maar terug". Er is door de helpdesk direct weer een "formulier ingevuld voor een V10". Maar of die nu wel geleverd zal worden wist de juffrouw ook niet.

Na installatie werkt V9 ook inderdaad. Maar de eerste ervaring is: een stuk langzamer en met haperingen. Gewoon verouderde techniek, zonder 5GHz. Dat wil ik dus helemaal niet. Ik wil hebben waar KPN mee adverteert en waar ik voor gekozen heb en waar ik voor betaal.

Wat is dat toch met KPN?? Waarom doen jullie niet gewoon wat je beloofd?

Wat moet ik nou??
slecht tot zeer slecht
ja ze leveren nog de v9 uit dat is gewoon belachelijk
de inmiddels al 3 jaar oude v10 is gewoon goed en betrouwbaar
dat ze nog v9 uitleveren ik schik daar echt van en dat nog in 2019 te zot van woorden
een v10 heeft veel betere wifi dekking en gast netwerk en de 5ghz en werkende FON
ik hoop voor je dat dit snel opgelost word
nogmaals te gek voor woorden dit
ik hoop voor je dat dit snel opgelost word

Tja. Er zijn allerlei hulpjes te vinden op de site van KPN. Bijv de snelheidscheck.
Als ik dat doe blijkt dat de snelheid komt op 13. Waarvan op de KPN site staat dat 50 normaal is. Na de check (en de 'automatisch snelheidsverbetering' die daarop volgde is de snelheid 11. Waarna KPN met het voorstel komt om twee Experia Wifi's te sturen. "Zullen we U die toesturen?".
Wat moet ik nou met 1 box en 2 extra WiFi's ?

Wel behulpzaam allemaal, maar het is eigenlijk gewoon te gek. Maandag maar weer eens bellen.
De fon werkt ondertussen wel, en dat was de aanleiding. Maar ja, als ik het één krijg en het andere moet inleveren, dan gaat het niet zoals het hoort.
Ja mooi dat fon werkt
Wat betreft snelheid dat is alleen op glasvezel haalbaar snelheid op de koperlijn adsl is afhankelijk van het netwerk en afstand tot wijkkast
zie volgende link wat haalbaar is bij jou

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Reageer