Beantwoord

Experiabox V10 en wifi versterker

  • 19 February 2019
  • 10 reacties
  • 7691 keer bekeken

Regelmatig is de verbinding tussen Experiabox V10 en wifi versterker verdwenen
Hoe kan ik dit oplossen cq verbeteren?
icon

Beste antwoord door Marina_ 26 February 2019, 09:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hoe is die wifi "versterker" op de Experia Box aangesloten? Via wifi of met een netwerkkabel?
Van welk merk en type is die wifi "versterker"?
Via WiFi en het is een originele KPN versterker
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag de_referee, Wat jammer dat de verbinding tussen de V10 en de WiFi versterker regelmatig verdwijnen. Je geeft aan dat je een orginele WiFi versterker in gebruik hebt. Heb je de Experia WiFi(zwart) versterker in gebruik of de witte WiFi versterker?
De witte
Reputatie 7
Badge +19
@de_referee, Wanneer je altijd een snelle en stabiele WiFi bereik wilt hebben, kun je de WiFi Versterker het beste altijd bekabeld aansluiten met een ethernetkabel. Als je geen kabel kunt of wilt trekken naar een andere verdieping, dan heb je twee WiFi Versterkers nodig, die draadloos met elkaar verbonden zijn. Klopt het dat jij er maar 1 in gebruik hebt? Als je besluit om een tweede WiFi versterker aan te schaffen, adviseren wij om wel minimaal één WiFi Versterker met een ethernetkabel aan te sluiten op de Experia Box. Een WiFi Versterker draadloos aansluiten op je modem verzwakt meestal je WiFi snelheid.

Wat je ook nog kunt doen is gebruik maken van onze WiFi tuner. Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Het is wel raar dat

1) het altijd perfect werkte
2) het door een monteur KPN is geïnstalleerd
Reputatie 7
Badge +19
Het is aan te raden om het bekabeld aan te sluiten of gebruik te maken van 2 versterkers, maar het kan ook draadloos werken met 1 versterker. Het nadeel is, dat je dan al een groot gedeelte van de snelheid verliest. Omdat de verbinding helemaal weg valt tussen het modem en de versterker, is het goed mogelijk dat er iets veranderd is aan de andere apparaten in huis of bij de buren. Dit heeft te maken met de frequentie waarop jouw WiFi is ingesteld. Meer informatie hierover kun je lezen in dit topic. Heb je de mogelijkheid om de versterker bekabeld aan te sluiten? Misschien heb je een tv-ontvanger in de buurt van de versterker die bekabeld is aangesloten of met een draadloze verbindingsadapter. In beide gevallen kun je de versterker erop aansluiten. De tv-ontvanger kun je aansluiten op de WiFi versterker. Ik ben benieuwd of de WiFi bekabeld wel stabiel blijft. Als je geen mogelijkheid hebt om de versterker bekabeld aan te sluiten, zou je dan je WiFi versterker willen verplaatsen zodat hij dichterbij het modem staat?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @de_referee, Ik heb niets meer van je gehoord. Ik ga er voor nu vanuit dat je geen vragen meer hebt. Als je toch nog vragen hebt n.a.v. mijn laatste bericht, laat het dan vooral weten 🙂

Je wifi signaal versterken fia de kpn wifi manager gaat uitstekend.

Reageer