Beantwoord

ExperiaBox V10 heeft KPN software update niet gehad

  • 1 May 2021
  • 19 reacties
  • 2908 keer bekeken

Ik heb al een tijdje (gekregen via Telfort) een ExperiaBox V10 met firmware versie V1.01.01T01.9.

Op 21 april 2021 kreeg ik dit bericht van KPN:

Uw modem krijgt nieuwe software

Op 22 april 2021 verbeteren we 's nachts tussen 00:00u en 06:00u de software van uw modem. Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software en de laatste veiligheidsupdates.

 

Maar volgens mij heeft er geen update plaats gevonden. Kan dat door KPN gecontrolleerd worden?

 

Vriendelijk Groet

Gerrit.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 6 May 2021, 13:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je kunt het zelf forceren door “Hersteltoets” en reset (met recht omgevouwen paperclip)
in resetgaatje achterop - tegelijkertijd uit te voeren.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gerrit Verdick , sta je dan nog steeds op de Telfort firmware (V1.01.01T01.9) en dus niet de KPN firmware (V1.01.00T03.8) ?

Klopt Ik heb blijkbaar nog de Telfort firmware.

 

Ik ga morgen de herstel en reset doen. 

Wel nadat ik de instelling heb genoteerd.

 

Vriendelijke groet,

Gerrit

Reputatie 7
Badge +11

Je kunt het zelf forceren door “Hersteltoets” en reset (met recht omgevouwen paperclip)
in resetgaatje achterop - tegelijkertijd uit te voeren.

Een monteursreset forceert niet perse een software update, een dergelijke reset forceert dat ie kijkt wat voor signaal er binnenkomt en daarvoor haalt ie firmware en instellingen op. Als @Gerrit Verdick nu nog internet heeft dan op zijn V10 met Telfort-firmware dan gaat het modem na een monteursreset gewoon weer Telfort firmware binnenhalen en dan moet ie alsnog alle instellingen die hij nu veranderd heeft opnieuw instellen. Moeite voor niets, hij blijft toch wel op Telfort firmware draaien, tenzij nu op de DSLAM-poort waar Gerrit op zit een dubbel profiel draait, dat gebeurd nog wel eens als klanten technisch overgezet worden naar KPN en dan zou een monteursreset wel kunnen bijdragen.

 

Ik kan helaas niet controleren of dit ook het geval is. Heb je je gegevens al ingevuld in je profiel? Dan kan een moderator even meekijken, misschien dat die kan zien of er momenteel een KPN-profiel en een Telfort-profiel in gebruik zijn voor de migratie.

Reputatie 7

... tenzij nu op de DSLAM-poort waar Gerrit op zit een dubbel profiel draait, dat gebeurd nog wel eens als klanten technisch overgezet worden naar KPN en dan zou een monteursreset wel kunnen bijdragen.

Dat is toch precies wat er gebeurt met de migratie van Telfort naar KPN? Ik heb begrepen dat gedurende vijf dagen zowel vlan 34 (DHCP) als vlan 6 (PPPoE) actief zal zijn op aansluiting en dat de abonnee een mailtje krijgt ter aankondiging daarvan.

Reputatie 7
Badge +10

….Juist omdat Gerrit een mailtje heeft gekregen waarin een update werd aangekondigd en twijfelde of die update wel was uitgevoerd, om die reden het advies gegeven die monteursreset te doen.

-- Is het systeem formeel overgezet, wordt met die monteursreset de nieuwe firmware erin gezet.
-- Zou dat nog niet aan de hand zijn, blijft de oude firmware nog van kracht.
    (Maar waarom zou je er dan een mail over krijgen? Er is inmiddels genoeg tijd verstreken).

Baat het niet, schaadt het niet.

Actie:

Zojuist de "monteursreset“ als volgt uitgevoerd:
De reset en de herstelknop tegelijkertijd ingedrukt.

Gewacht totdat alle leds uitgingen en toen de knoppen losgelaten.

Modem kwam weer tot leven en ik kon inloggen.

Eerst wachtwoord terug gezet, was default geworden.

Toen al mijn eigen settings terug gezet.

 

Resultaat:

Alles werkt weer maar de firmware is nog steeds: 
Software versie V1.01.01T01.9
Het heeft dus niet in een nieuwere firmware geresulteerd.

 

Graag zou ik willen dat een moderator, of iemand met de juiste rechten, eens verder naar kijkt, wat hier aan de hand kan zijn.

 

Vriendelijk groet,

Gerrit Verdick.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Gerrit Verdick, fijn dat er al hulp uit verschillende hoeken toegesneld is in jouw topic! Toch zit je nog op de oude firmware, lees ik. Gek dat ook de ‘monteursreset’ niet geholpen heeft, ondanks de mail die je gekregen hebt. Ik kan zelf niet zien waarom je de nieuwe firmware nog niet hebt gekregen, daarom leg ik het voor aan een specialist. Ik kom erop terug zo gauw ik iets gehoord heb!

Ik krijg zojuist weer een email van KPN.

Met deze inhoud:
=================

Geachte heer Verdick,

Uw modem krijgt nieuwe software
Op 6 mei 2021 verbeteren we 's nachts tussen 00:00u en 06:00u de software van uw modem.
Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software en de
laatste veiligheidsupdates. 

Wat merkt u van de update?
Tijdens deze update kunt u maximaal 5 minuten niet internetten of tv-kijken. Daarom ontvangt
u deze update tijdens de nacht zodat u er geen last van heeft. U kunt na de update gewoon
weer gebruikmaken van uw diensten. 

=================

Blijkbaar heeft iemand iets ingang gezet.

Ben benieuwd of het deze keer wel lukt.

Ik zal het hier melden na 6 mei.

 

Vriendelijk groet,

Gerrit.

Reputatie 7
Badge +19

@Gerrit Verdick Dat klinkt goed! De specialist geeft aan dat er even vertraging gezeten heeft in het uitvoeren van sommige updates. Dus het kan kloppen dat je vorige firmware update niet gedaan is. Excuus voor de verwarring. De updates worden weer hervat. Laat maar weten hoe de update is afgelopen.

Sinds vanmorgen heeft de experiabox v10 de volgende firmware versie: V1.01.00T03.8V4
Wel heb ik daarna door KPN een volledige fabrieks reset laten doen van de experiabox, omdat de Gast Wifi niet goed werkte. Nu lijkt alles weer goed te werken.

Bedankt allen voor het mee denken.

Vriendelijk groet,

Gerrit Verdick.

Reputatie 7
Badge +19

@Gerrit Verdick Goed om te horen, dankjewel voor de terugkoppeling! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen :)

Hoi, is er een soort van lijst gemaakt waarop staat wie wanneer aan de beurt is om de nieuwste software te krijgen in zijn of haar Experia V10 modem . Hier in Zandvoort ook nog oude (Telfort) software aanwezig. Gewoon ietwat nieuwsgierig 🙂 

Met uitermate vriendelijke groeten,  Eric

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, is er een soort van lijst gemaakt waarop staat wie wanneer aan de beurt is om de nieuwste software te krijgen in zijn of haar Experia V10 modem ….

Je krijgt vanzelf wel een mailtje als je aan de beurt bent.  Dan weet je waaraan je toe bent.

Reputatie 1

Bij mij is de voor 11 juni aangekondigde modem update ook niet uitgevoerd. Moet ik uit al het bovenstaande concluderen dat de organisatie wat grillig is en dat ik rustig moet wachten op een andere datum waarop de update wel is uitgevoerd? 

Reputatie 1

Rare firmware update overigens: van V1.01.01T01.9 naar V1.01.00T03.8V4. Ik zie toch echt een tellertje omlaag gaan. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, is er een soort van lijst gemaakt waarop staat wie wanneer aan de beurt is om de nieuwste software te krijgen in zijn of haar Experia V10 modem ….

Je krijgt vanzelf wel een mailtje als je aan de beurt bent.  Dan weet je waaraan je toe bent.

@Rynomano Welkom! Wat Babylonia aangeeft klopt helemaal :) Het overzetten wordt in groepjes gedaan en je wordt op de hoogte gesteld zo gauw je aan de beurt bent.

@StephanP Zo te zien ben je inmiddels overgezet op de nieuwe firmware. Laat het gerust weten als ik iets voor je kan doen.

Reputatie 1

@Alexandra ik dacht het niet:

©2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden  |   V1.01.01T01.9

Reputatie 7
Badge +19

@StephanP Je hebt gelijk, dan is je modem nog niet bijgewerkt naar de nieuwe software. Het netwerk is er al wel klaar voor, zie ik. Mocht je nog op de oude software zitten nu, dan raad ik je aan om de Experia Box vandaag te herstarten door de stekker minimaal 30 seconden uit het stopcontact te halen en daarna op te laten starten. Daarna is het belangrijk dat jouw Experia Box 's nachts aan staat, specifiek tussen 01.00 en 06.00 uur, want dan vinden de updates die gedaan moeten worden plaats. 

Laat maar weten of het is gelukt, of als ik iets voor je kan doen.