Beantwoord

Experiabox v10 - services lampje is oranje

  • 3 December 2015
  • 33 reacties
  • 120598 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +11

RobinFlikkema schreef op 28 dec '15 om 22:07u
En de kans is redelijk klein dat iemand FON bij jou gebruikt, tenzij je in de binnenstad van Amsterdam woont en allemaal toeristen voor je huis hebt staan.

Robin
 


*maakt een flauwe opmerking over Loppersum*

annedijkstra2 schreef op 28 dec '15 om 22:01u
lastman schreef op 28 dec '15 om 19:02uHarde reset hielp uiteindelijk wel om het lampje groen te krijgen (paperclip in gaatje). Maar vervolgens had ik problemen met WIFI. Na veel zoeken bleek dat KPN-FON was aangezet (default instelling). Ik wil zowiezo geen onbetaalde hotspot zijn, maar toen ik het uitzette, kon ik ineens wel weer inloggen. Misschien nuttig voor anderen!

 Vaag, 'KPN Fon' staat volledig los van je eigen WiFi netwerk.

 
Het kan wel vaag zijn, maar het helpt en dat lijkt me belangrijker dan je deskundige mening in dit geval. Wie weet help ik hier iemand mee. Het Fon netwerk is dan wel een apart modem, het zorgt er voor dat FON een sterker signaal geeft dan mijn eigen WIFI.

Reputatie 7
Badge +11
Dat is niet waar, het Fon wifi signaal komt ook gewoon uit je Experia Box en is even 'sterk' als je gewone Wifi signaal aangezien het door dezelfde radio wordt uitgezonden.
Reputatie 7
De SSID "KPN Fon" is inderdaad gewoon een tweede SSID op dezelfde radio als jouw interne 2.4GHz wifi en beide hebben 100% dezelfde sterkte.

Vraag, na die factory reset, moest je toen weer inloggen met codes die op het stikkertje (achterop de Experia Box) staan, of gewoon met jouw oude vertrouwde SSID en wachtwoord?

wjb schreef op 28 dec '15 om 23:18u
De SSID "KPN Fon" is inderdaad gewoon een tweede SSID op dezelfde radio als jouw interne 2.4GHz wifi en beide hebben 100% dezelfde sterkte.

Vraag, na die factory reset, moest je toen weer inloggen met codes die op het stikkertje (achterop de Experia Box) staan, of gewoon met jouw oude vertrouwde SSID en wachtwoord?

 
Ik moest inloggen met de codes achter op mijn experia. Maar dat is logisch.

Reputatie 7
lastman schreef op 29 dec '15 om 10:29u
wjb schreef op 28 dec '15 om 23:18uDe SSID "KPN Fon" is inderdaad gewoon een tweede SSID op dezelfde radio als jouw interne 2.4GHz wifi en beide hebben 100% dezelfde sterkte.

Vraag, na die factory reset, moest je toen weer inloggen met codes die op het stikkertje (achterop de Experia Box) staan, of gewoon met jouw oude vertrouwde SSID en wachtwoord?

 Ik moest inloggen met de codes achter op mijn experia. Maar dat is logisch.

Nee, dat is niet logisch. Als je ooit de servicetools gebruikt had om jouw wifi te configureren, dan waren die instellingen na de factory reset weer teruggezet.

Als dat het geval was geweest, dan zou dat een hoop kunnen verklaren. Maar goed dat blijkt dus niet zo te zijn.

Als je ooit een apparaat met een KPN Fon hotspot hebt verbonden, zet dan de prioriteit van dat netwerk op laag of vergeet dat netwerk om te voorkomen dat er een verbinding met KPN Fon wordt opgezet.

Verder heeft het aan laten staan van KPN Fon geen enkele invloed op de performance van jouw netwerk.

A: Er is vrijwel nooit (of helemaal nooit) iemand aangesloten tenzij je in een drukbezocht winkelgebied woont.

B: Jouw eigen Internet verkeer heeft voorrang op het KPN Fon verkeer.

C: Voor KPN Fon is maar 2Mbps beschikbaar. (En dan nog heeft het eigen verkeer voorrang.)

Ik heb niet zelf mijn WIFI geconfigureerd. Weet niet of een servicetool gebruikt is. Er was n.l. iemand namens de KPN, die het heeft aangelegd.

Bedankt voor het antwoord.

Reputatie 4
Badge +4
Mijn oranje lampje brande ook, de modem rechtstreeks op de ISRA aangesloten i.p.v. via een lasdoos die toen erbij geleverd was en het oranje lampje is nu groen.

Reageer