Beantwoord

experiabox v10 services rood + internet lamp brandt niet

  • 17 May 2018
  • 8 reacties
  • 48159 keer bekeken

Op De experiabox v10 branden het power led groen , wireless groen, internet uit, eco uit en service rood.
Op de achterkant van de experiabox knippert het ledje L1 onregelmatig en ooit is deze helemaal uit L2 brandt helemaal niet
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 23 May 2018, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
hallo @Gile
Dan krijgt de V10 geen signaal binnen.
Heb je glasvezel?
Dan kun je de spanning even van het glasvezelmodem en de V10 halen.
Daarna eerst het glasvezelmodem opstarten en daarna de V10
De kabelverbinding tussen deze twee kun je ook nazien.
Heb je DSL dan kan het ook aan die verbinding liggen,
Helpt het allemaal niet?
Dan zou ik 0800-0402 bellen.
Je kunt op een webcare-medewerker wachten maar dat kan soms wat langer duren, een belletje is sneller.
Reputatie 7
Badge +30
Check heb DSL kabeltje tussen het aansluitpunt (IS/RA) en de Experiabox even
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Gile, welkom op het forum. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie de bestelling staan en dat alles aangesloten kan worden. Technisch ziet alles er goed uit in ieder geval.

Ik vermoed ook dat het fout gaat bij het aansluiten. Hier vind je een stappenplan om te installeren: Installatie modem.

Laat je weten of het lukt?
Ik heb een DSL aansluiting in de meterkast (deze ziet er trouwens erg slordig uit, zie foto).
Verder heb ik in de woonkamer een DSL aansluiting zitten en deze zit verbonden met de experiabox
Reputatie 7
Badge +30
Heb je hier een installatiemonteur bij?

Ik kan niet zo goed zien welke kabels waar heen gaan en hoe en wat, maar:
1. Je kan het modem het best zo dicht mogelijk bij het IS/RA zetten. Verder weg kan (zoals nu), maar komt de snelheid zeker niet ten goede.
2. Je hebt op dit moment aftakkingen in je IS/RA als ik het zo zie. Alles wat je niet gebruikt gewoon loskoppelen.
3. De splitter is onnodig
4. Je hebt het rood/blauwe aderpaar nodig.

Totaal: Experiabox in de meterkast zetten. Even checken hoe WiFi dan is. De kabel naar de woonkamer gebruiken voor telefonie vanaf de Experiabox en even zien of je TV afneemt en hoe en waar dat langs kan.

Robin
Reputatie 7
Badge +25
Heb je hier een installatiemonteur bij?
Doe-het-zelf installatie.

Verder inderdaad de tips die Robin al geeft. Als het dan nog niet wil lukken kunnen we alsnog een monteur gaan inplannen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +25
Volgens mij is het inmiddels gelukt, toch @Gile? De diensten staan in ieder geval inmiddels op actief. 🙂 Als er nog vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Hoi,

Mijn abonnement is vanochtend gewijzigd en sindsdien staat het service lampje op rood en brandt het internet lampje ook niet. Ik heb hem al uit/aan gezet.

Help want ik zit nu op hotspot te werken.Â