Beantwoord

Experiabox v10 vervangen met de nieuwe v12

  • 18 July 2020
  • 56 reacties
  • 12531 keer bekeken

Is het mogelijk om de experiabox v10 gratis te vervangen met een experiabox v12 ?

icon

Beste antwoord door Nick83 18 July 2020, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een modem wat niet kapot is word normaliter niet vervangen. En als die wel kapot is, dan bestaat de kans dat u hetzelfde model krijgt bij vervanging.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @frmnaam, welkom hier. 

Ik begrijp dat je graag een 12 modem zou willen. Deze kan ik niet zomaar omruilen. Nick83 geeft al aan hoe het zit. Ik heb geen invloed op welk modem er gestuurd wordt als deze vervangen moet worden.

Hoi @frmnaam, welkom hier. 

Ik begrijp dat je graag een 12 modem zou willen. Deze kan ik niet zomaar omruilen. Nick83 geeft al aan hoe het zit. Ik heb geen invloed op welk modem er gestuurd wordt als deze vervangen moet worden.

Ik heb wel het volgende probleem ik ben geen expert maar bij het instellen van het 5Ghz netwerk kan ik de channels 52 t/m 64 niet gebruiken heb je hier misschien een oplossing voor ?

Reputatie 7
Badge +24

Als je een Experiabox v9 hebt, dan heb je niet eens 5 GHz wifi, want dat heeft die niet. En ook dan krijg je zomaar geen nieuwe.

Als je een Experiabox v9 hebt, dan heb je niet eens 5 GHz wifi, want dat heeft die niet. En ook dan krijg je zomaar geen nieuwe.

Waar staat dat ik een Experiabox v9 heb en ik heb het ooknog eens over een probleem die ik heb met 5ghz dat mijn wifi niet overschakelt naar bepaalde channels laat het werk over aan mensen die er verstand van hebben a.u.b.

Als je een Experiabox v9 hebt, dan heb je niet eens 5 GHz wifi, want dat heeft die niet. En ook dan krijg je zomaar geen nieuwe.

Hallo @frmnaam , ik ben benieuwd wie dit als beste antwoord heeft aangemerkt want dat kan ook niet kloppen.

 

@JanD 

inderdaad een v10 ruilen voor een v12 heeft niks met een v9 te maken

dat @frmnaam een v12 wil misschien om het wifi 6 ax (geen idee)

normaal werkt een 5GHz wifi prima van een v10

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je een Experiabox v9 hebt, dan heb je niet eens 5 GHz wifi, want dat heeft die niet. En ook dan krijg je zomaar geen nieuwe.

Hallo @frmnaam , ik ben benieuwd wie dit als beste antwoord heeft aangemerkt want dat kan ook niet kloppen.

 

Lijkt me dat ie dat zelf gedaan heeft ... of een moderator die mij wel begreep 😉

Hallo @frmnaam , woon je soms in de buurt van een weerradar, militaire radar of luchtvaartradar?

De genoemde kanalen zijn zogenaamde DFS kanalen die door de radar (kortstondig) 'ingepikt' kunnen worden.

 

Als je een Experiabox v9 hebt, dan heb je niet eens 5 GHz wifi, want dat heeft die niet. En ook dan krijg je zomaar geen nieuwe.

Hallo @frmnaam , ik ben benieuwd wie dit als beste antwoord heeft aangemerkt want dat kan ook niet kloppen.

 

Lijkt me dat ie dat zelf gedaan heeft ... of een moderator die mij wel begreep 😉


of verkeerd geklikt :joy:

Hahahahah dat heb ik gedaan man, een misclick :D

Als je een Experiabox v9 hebt, dan heb je niet eens 5 GHz wifi, want dat heeft die niet. En ook dan krijg je zomaar geen nieuwe.

Hallo @frmnaam , ik ben benieuwd wie dit als beste antwoord heeft aangemerkt want dat kan ook niet kloppen.

 

Lijkt me dat ie dat zelf gedaan heeft ... of een moderator die mij wel begreep 😉


of verkeerd geklikt :joy:

^

@JanD

inderdaad een v10 ruilen voor een v12 heeft niks met een v9 te maken

dat @frmnaam een v12 wil misschien om het wifi 6 ax (geen idee)

normaal werkt een 5GHz wifi prima van een v10

 

 

Ik heb al een tijdje problemen met mijn wifi vervolgens zie ik dat KPN een betere modem heeft, voor mij leek dit de makkelijkste oplossing hahah maarja als ik geen nieuwe kan krijgen dan is dat zo. Vervolgens probeer ik de problemen van mijn wifi op te lossen misschien word het probleem opgelost als ik de channels 52 t/m 64 kan gebruiken want die worden niet gebruikt door andere wifi netwerken. Wanneer ik die channels selecteer en op toepassen klik dan veranderd het wel op mijn modem zijn pagina maar niet in het echt, dat ik het probleem waar ik op dit moment tegenaan loop. 

en kwak ze eens op kanaal 44 heb ik ook op mijn netgear r9000

als wifi een probleem met afstand is 2.4GHz gebruiken i.p.v. 5GHz

normaal haal ik met speedtest op de 2.4GHz nog 130mbit

 

Badge +19

Hier kan je lezen waarom je niet op de kanalen 52 t/m 64 kan blijven.http://www.botsenbytes.nl/academy/internet/wifi/wifi-frequenties-en-kanalen.html

Hier kan je lezen waarom je niet op de kanalen 52 t/m 64 kan blijven.http://www.botsenbytes.nl/academy/internet/wifi/wifi-frequenties-en-kanalen.html


het lijkt wel de 27mc (bakkie)

ik had toen ook 400 kanalen Midland met een kachel 200watt

met die kanalen pff

ik heb mijn r9000 ook op Canada staan lekker meer vermogen op de wifi

en dat heb ik echt wel nodig hier buitenaf

probeer eens kanaal 100 op die v10 (of kan dat niet meer)

 

Hier kan je lezen waarom je niet op de kanalen 52 t/m 64 kan blijven.http://www.botsenbytes.nl/academy/internet/wifi/wifi-frequenties-en-kanalen.html

duidelijk dankje

@frmnaam 

pak eens 44 of 36 en test dit werkt bij mij goed

en kwak ze eens op kanaal 44 heb ik ook op mijn netgear r9000

als wifi een probleem met afstand is 2.4GHz gebruiken i.p.v. 5GHz

normaal haal ik met speedtest op de 2.4GHz nog 130mbit

 

Ik gebruik mijn apparaat via de zolder als ik 2.4ghz gebruik haal ik maar 4-6mbits ik gebruik hiervoor channel 13 die door niemand anders word gebruikt. Met 5ghz haal ik wel 60-99mbits dat is meer dan genoeg voor mij het probleem is dat ik pinglag krijg wat heel vervelend is.

13 naar 6 of zelf zoeken zetten

ik ken de situatie niet maar met de v10 kun je wel meer halen dan die 6mbit

op de 2.4GHz

@frmnaam

pak eens 44 of 36 en test dit werkt bij mij goed

Daar stonden ze in het begin op en had daar problemen mee, nu staan ze op 100, enz maar die channels werken niet veel beter.

dan zou een v10 vervangen door een v12 helemaal geen zin hebben

je zou op diverse plekken wifi zenders kunnen plaatsen

tip sluit deze altijd bedraad aan

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@frmnaam, problemen met de WiFi dus. Heb je de Wifi tips al eens doorlopen om deze te verbeteren? Zorgt dat voor verbetering?

@frmnaam, problemen met de WiFi dus. Heb je de Wifi tips al eens doorlopen om deze te verbeteren? Zorgt dat voor verbetering?

Hey, ik heb een wifi versterker geplaatst maar ik kan niet de juiste kanaal kiezen maar heb het volgende probleem.

zoals je kan zien is het van 30 tot 60 heel erg druk
ik heb geen optie om het tussen de 100 en 140 te plaatsen waar het rustiger is

 

Reputatie 7
Badge +24

Is dat een wifi versterkers van KPN? De witte vierkante? Klopt wel dat je hoger niet in kunt stellen. Althans: op de veel wifi apparatuur van KPN kan dat niet. Op de Experia WiFi's en SuperWiFi's kan dat ook niet.

De hogere kanalen worden ook voor andere doelen gebruikt. Radar bijvoorbeeld. Zodra wifi apparatuur dit detecteerd, moet deze uitwijken naar andere kanalen. KPN is roomser dan de paus en heeft op veel wifi apparatuur de mogelijkheid om de hogere kanalen te kiezen gewoon weggelaten.

Als je hem op "auto" zet, dan worden (soms) de hogere kanalen wel gebruikt. Je ziet in mijn screenshot ook dat ie op 52 staat.