Vraag

Experiabox V10 wegvallende wifi

  • 24 February 2021
  • 9 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb een ExperiaBox V10. Deze heb ik nu al een jaar or twee. Sinds ongeveer zaterdag is het wifi heel instabiel, de hele tijd van perfecte connectie naar weg en dan weer 2 bars en dan weer perfect, dan 1 bar, dan 2, dan weer weg, ETC. Het probleem verschilt per apparaat, op telefoons is het minder erg dan op laptops en op laptops minder erg dan op de toren. Wifi verbeteren op de website werkt helemaal niet. Sommige dagen is het erger dan andere, soms werkt het gewoon goed en dan de volgende dag ligt het er om de minuut uit en kan ik helemaal niks. Vandaag bevoorbeeld zat ik in een gesprek, viel de wifi om de paar seconden weg. kan ook niet met mensen over het internet praten zo. Wifi lampje brand gewoon groen (al knippert het de laatste tijd wel veel en op een onregelmatig tempo), en al valt het op een apparaat weg werkt het op andere apparaten soms ook nog. Ik heb dan nog wel verbinding, maar het internet is dan gewoon compleet weg, en soms is de verbinding ook dood en dan gaat het op alle apparaten mis. Ik kan zo helemaal niks. niet werken, niet online school, niet met vrienden of collegas praten… Niks. De box herstarten helpt ook niet. Nou had ik hiervoor ook al eens in de paar dagen soms dat het internet wegviel, maar dit is overdreven. Kan dit aan de box liggen en zoniet, waar dan wel aan en hoe los ik het op? Kan ik hier misschien iemand over bellen en zo ja welk nummer moet ik dan bellen? Hulp is zeer gewaardeerd.


Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

De kans dat het aan de v10 ligt is klein. Ga eerst eens testen.  Haal allen apparatuur van het modem. Reset het modem en dan meten, wachten, kijken wat er gebeurt.  Gebruik je dit soort dingen?

 

Oeps

Er gaat iets fout bij het ophalen van de gegevens van je thuis abonnement, probeer het later nog eens.

 

Dit is de foutmelding die ik krijg elke keer als ik de wifi manager probeer te gebruiken. De wifi op de eerste verdieping valt steeds weg, experiabox en modem allebij op de begane vloer IVM geen kabel lang genoeg om een van de twee boven neer te zetten en rare huislayout die er voor zorgt dat zon bekabeling zoizo onmogelijk is. Klantenservice zegt dat ik de wifi manager moet gebruiken, maar ik kom de hele tijd op deze foutmelding uit als ik op de startknop druk. Wifi was perfect maar is sinds zaterdag helemaal kaput en internet valt steeds weg. Soms is ie stabiel en dan plotseling bam, weg. Mn ping in videobellen schiet soms ook tussen 3 en 5000 heen en weer, heel instabiel. Kan zo helemaal niks meer. Wordt elke keer naar die wifi manager die op geen enkel apparaat, geen enkele browser werkt toeverwezen. Wat kan ik hier aan doen?

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Heb met klantenservice gesproken, kwamen meer problemen dan oplossingen uit. Ik heb een nieuwe vraag geopend voor dit probleem, deze vraag is al outdated want de klantenservice heeft heel duidelijk gemaakt dat het niet de box of iets gerelateerd daaraan is.

Badge +19

U heeft het over een experiabox en modem. Dat is hetzelfde! Kunt u wat meer info geven?

Ik weet het ook niet. Ben niet bepaald goed met technologie,  vooral niet als het om de namen van al die dingen gaat, sorry. Wat voor een informatie zou precies handig zijn? Waar moet ik naar kijken?

Badge +19

Geeft niet. Ik ben benieuwd welke experiabox je hebt? Staat er op. En wat voor kastje heb je nog meer staan.  Je mag er ook een foto van maken en plaatsen.

Ik heb een V10. Als ik wist welk kastje het andere was, of er zelfs een ander kastje is of dat ik het verkeerd in mn hoofd had, zou ik het zeggen, maar een foto maken is lastig want ik kan niet naar beneden om te checken IVM slapende puppy die anders de hele nacht gaat zitten piepen. Als ik echt een foto moet nemen zal ik morgen hier verder mee moeten

Badge +19

Ok. Ik ga het wat algemener houden. Met alleen een modem ga je het niet meer redden anno 2021 om overal goed wifi te hebben. Ideaal zou zijn om op iedere etage een wifi versterker te plaatsen. Die Wi-Fi punten krijg je gratis.  Wil je geen kabel dan zal je draadloze Wi-Fi versterkers moeten kopen Zoal bijvoorbeeld de super wifi's. 

Hmm, daar was ik al bang voor. Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik tot en met zaterdag goed wifi had en toen plotseling on negen uur savonds bam, wifi compleet kaput. Van het ene op het andere moment ging ik van bijna perfecte connectie naar wifi die nauwelijks bruikbaar is. En ook dat die wifi manager niet werkt… Maar raar allemaal. Alsnog, dank voor het advies, en mocht ik nog wat uitvogelen zal ik hier nog bericht plaatsen in de hoop dat er iets uit komt.