Vraag

Experiabox V10 zendt geen 2.4ghb meer uit

  • 11 December 2019
  • 2 reacties
  • 63 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb nu 2x aan de telefoon gezeten met een medewerker van KPN. Mijn experiabox zend namelijk geen 2.4ghb meer uit alleen 5. Hierdoor kan ik mijn lampen niet meer aan doen. 

 

Gesprek 1 ging als volgt:

Het bleek dat de boxen een update hadden gehad waardoor alle wifi zowel 2.4 en 5 onder 1 naam zouden vallen. Ik moest de box + versterkers allemaal resetten. Hierdoor zouden mijn wifi gegevens terug gezet worden naar de oude wifi gegevens. Dat gebeurde telkens voor 2 min en vervolgens sprong de wifi weer naar de gepersonaliseerde wifigegevens (in het verleden door een mederwerker van kpn ingesteld) mevrouw wist niet hoe dit kon dus stuurde mij een email met tips en handige informatie waar ik niks mee kon. DUS weer moest bellen.

 

Gesprek 2:

Heeft mij geholpen om op een internetpagina te komen waar we samen moesten kijken of alles juist stond ingesteld. Helaas werd het probleem niet opgelost en ook hij wist niet hoe dit nou kon. Dus moest ik van meneer hier op het forum de vraag stellen omdat hier de echte experts zitten die mij wel kunnen helpen. Ik bedoel ik zit nu niet al een week in het donker en stel je voor dat je gratis een monteur moet sturen. SLECHTE service, maargoed wie o wie gaat mij hier helpen met het probleem dat de wifi geen 2.4 ghb meer uitzend?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @April. Vervelend dat je problemen ervaart met de WiFi.. De V10 heeft inderdaad een update gehad recentelijk. Alleen de 2.4 GHz werkt nog steeds als het goed is, dus ik ben benieuwd wat er exact aan de hand is. Heb je toevallig Experia wifi('s) in huis. Want dan wordt de WiFi van de V10 uitgeschakeld, en heb je puur WiFi via de Experia wifi's. En dan kan ik me deze situatie beter voorstellen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we het uitzoeken.

Je zal de verlichting opnieuw moeten verbinden, dat lijkt op basis van de situatie de beste methode.

Dat beide banden dezelfde naam hebben mag niks uitmaken, zolang beiden maar actief zijn. 

Eerst zal uiteraard wel vastgesteld moeten worden of de 2,4 ghz echt uit staat, ik ga ervan uit dat beide banden een afwijkende naam hadden en na de update gelijk zijn, dan zal opnieuw instellen van de verbinding in de bij de verlichting horende software de oplossing zijn.