Beantwoord

experiabox V10a

  • 7 October 2019
  • 7 reacties
  • 501 keer bekeken

De monteur heeft bij mij een nieuwe experiabox v10a geplaatst. De oude was experia 8.
Nu vraag ik mij af hij is aangesloten en klaar. Als ik nu mijn laptop gebruik staat er netwerk2. En mijn smartphone geeft de oude code van v8 aan.
Ik wil graag weten kan ik nog iets veranderen en zeker beveiligen. Ik gebruik een bedraad netwerk.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 October 2019, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Jerot4975 , als je Windows 10 gebruikt kun je bij de 'netwerkinstellingen' op de tab 'netwerk opnieuw instellen' klikken en dan begin je weer met een schone lei.
Hoi @Jerot4975 . Welkom op het forum.
Prima tip van @Jan-D . Bedraad hoef je je trouwens geen zorgen te maken. Dat is een veilige verbinding. Uiteraard wel altijd oppassen welke websites je bezoekt en desnoods KPN veilig (gratis) op je pc installeren.
Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!

Ik heb geprobeerd mijn smartphone bij instellingen een nieuw netwerk in te stellen met de codes welke heb ontvangen bij mijn experiabox naar deze code wordt niet geaccepteerd samen met de beveiligingscode.

Ook geeft mijn laptop aan NETWERK 2 dus niet wat ik gewend was een code. Wat nu.

Doe ik iets verkeerd.

Ai, wat jammer dat het nog niet helemaal goed gaat.

Op je telefoon zou ik de oude verbinding verwijderen. Vervolgens kun je scannen naar netwerken. Dan zou je telefoon je nieuwe netwerk moeten vinden. (naam staat achterop het modem). Vervolgens moet je de wifi key invullen. Die staat ook achterop. WPA2 Wireless Key en dan wat er achter de dubbele punt staat. 

Het zijn kleine lettertjes dus soms is het even goed kijken. Een 8 kan een B zijn, bijvoorbeeld.

Laat je weten of het nu lukt om je mobiel te verbinden?

Niet gelukt.

Op mijn telefoon oude verbinding verwijderd. Nieuwe geprobeerd te scannen met naam van modem V10A, vervolgens wifi key ingevuld maar wordt automatisch weer verwijderd na aanmaken in de lijst.

Het zelfde geldt voor de laptop deze blijft Netwerk 2 aangeven. overigens wel netwerk dus.

Heeft u misschien nog een oplossing?

 

 

Hallo @Jerot4975 , ook op je telefoon kun je de netwerken resetten, dan toestel uit en weer aan en dan opnieuw aanmelden.

De laptop is gewoon goed, geen aandacht (meer) aan besteden.

Iedere keer als er een nieuwe verbinding wordt gemaakt n.a.v. een reset of iets anders geeft de pc de vaste verbinding een naam, netwerk2, netwerk3 of de naam van de router enz. enz.

 

Goede tip van @Jan-D .  Die laptop werkt toch wel (ondanks netwerk2) ? In dat geval gewoon zo laten, inderdaad. 

Laat je weten of het lukt om je mobiel te resetten?