Beantwoord

Experiabox V10a bugs

  • 24 December 2019
  • 1 reactie
  • 341 keer bekeken

Reputatie 2

De volgende bugs heb ik gevonden op de experiabox v10a:

 

Inloggen en na ongeveer 2 a 3 minuten logt deze automatisch uit maar kan dan niet inloggen moet de modem resetten of opnieuw opstarten (uit zetten en dan weer aanzetten) (spanningsloos maken) voordat ik weer kan inloggen is geen normale procedure moet op elk moment kunnen inloggen ook na het verstrijken van de tijd dat er automatisch uitlogt zodat er weer ingelogt kan worden.

 

KPN Fon staat aan maar als je deze uitzet dan blijft deze aanstaan (zend nog steeds de SSID naam uit) terwijl dit niet zou moeten.

 

IPv6 Staat standaard uit maar deze heb ik aangezet en geeft niet meteen een Ipv6 adres eronder nadat je uitlogt en weer inlogt of van tabblad wisselt dan zie je dat deze aanstaat.

En met de Ipv6 test geeft deze twee dingen aan die ontbreken.

  1. 1. Reconfigure your firewall

    Your router or firewall is filtering ICMPv6 messages sent to your computer. An IPv6 host that cannot receive ICMP messages may encounter problems like some web pages loading partially or not at all.
ICMP Filtered

 

Deze heeft met de ping van de WAN zijde te maken voor de veiligheid is dit niet mogelijk.

 

  1. 2. Get a reverse DNS record

    There is no reverse DNS record to associate your IPv6 address with a host name. Reverse DNS records are required by some Internet protocols and are usually managed at the ISP level.
Hostname None

 

Bij de IPv6 geeft deze geen hostname aan dat komt omdat de DNS Records niet / niet goed geregistreerd zijn bij KPN en alleen KPN kan dit veranderen omdat zij ook het beheer hebben van hun omgeving.

 

de eerste punt snap ik uit veiligheid maar het tweede punt zou ik graag zien dat dit wordt opgelost.

 

Alvast bedankt voor de medewerking.

De firmware van de Experiabox V10a is: v5.00.31_build420

Heb ik zojuist gecheckt en de verbeteringen ook zoveel als mogelijk.

Ik zie graag een nieuwe firmware update die mijn genoemde problemen gaat oplossen.

Maar ik ben wel blij met de nieuwe features die de experiabox heeft gekregen na een lang tijd wachten tot dat er een update kwam.

En merk ook dat als je de experiabox reset dat de processor niet meer 100% load is en de ram niet meer vol zit en de internet een stuk sneller is dan wanneer deze te lang aanstaat zonder een reboot te krijgen en dat geld niet alleen voor de v10a maar ook voor de v10, v9, v8 ze lopen soms te vaak vast omdat het geheugen te vol zit of processor 100% load is.

de experiabox moet natuurlijk internet, tv en telefoon data versturen en ontvangen en zou zomaar kunnen dat ze snel overbelast zijn daarom gebruiken de meeste eigen apparatuur i.p.v. de apparatuur van de provider omdat ze dan keuze vrijheid hebben en de experiabox is niet krachtig genoeg en heeft ook geen WIFI 6 Standaard helaas.

 

Misschien moet KPN een aantal apparaten eerder vervangen of updaten. KPN kan de consument ook laten kiezen tussen een Basis Experiabox (Standaard Gebruik) Standaard Experiabox (voor Professioneel gebruik) en Premium Experiabox (voor Gamers en Groot Verbruikers).

En zo ook voor de TV ontvangers. Basis TV (voor Standaard gebuik HD beleving) Standaard TV ( voor HD Glas op 1 etc beleving) en Premium TV ( voor 4K / 8K TV beleving).

 

Deze opties krijgt een consument een keuze en de providers het beheer van hun apparatuur.

De consument kan dan ook kiezen voor een krachtiger modem / krachtiger tv ontvanger of voor een basis dat voldoet aan alle eisen. hierdoor zullen er minder belemmeringen optreden voor de providers en consumenten en de techniek blijft hier door up to date (bij de tijd).

 

Deze firmware heeft versienummer v5.00.31_build420 en bevat de volgende features/updates:

  • De VPN bug is verholpen, iedereen kan weer normaal gebruik maken van alle VPN protocollen
  • Gastnetwerk toegevoegd
  • FON toegevoegd
  • IPv6 pagina in de instellingen zodat je deze, lokaal, zelf aan of uit kunt zetten
  • Automatische kanaalselectie (ACS) voor 2,4 Ghz kiest alleen tussen kanaal 1, 6, en 11
  • Automatische kanaalselectie voor 5 Ghz: Dynamic Frequency Selection actief in de nacht (02:00-05:00). DFS detecteert of er radar actief is in de buurt (te herkennen aan specifieke pulsen in het signaal) en zal dan het kanaal veranderen.
  • Kanalen 120-128 toegevoegd voor 5 Ghz wifi
  • Verbeteringen in de wifi driver
  • Verder is de V10A met deze update ook geschikt voor klanten met Sneller Internet Buitengebied. Let op: voor we de V10A hier ook daadwerkelijk voor gaan gebruiken moeten er nog wat aanpassingen gedaan worden in ons netwerk. Wanneer we dan ook V10A's uitleveren aan nieuwe SIB klanten, of SIB klanten die al een V10A hebben geen V10 meer sturen, is nog niet definitief te zeggen. 
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 December 2019, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Hoi @IT Expert . Dank voor het melden van deze bugs.

Ik ben blij dat de firmware update bevalt. We lijken er in ieder geval in geslaagd om een aantal behoorlijk hinderlijke issues (eindelijk) opgelost te hebben. 

Goed dat je deze bugs in kaart gebracht hebt. Ik zal je bevindingen doorgeven aan het implementatie team.