Beantwoord

Experiabox v10a en DHCP

  • 18 February 2019
  • 18 reacties
  • 1605 keer bekeken

Reputatie 2
Hoi,

Weet iemand of de v10a nog steeds een maximum heeft van 10 DHCP bindings?

Dank
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 March 2019, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Er wordt vanaf vandaag een nieuwe firmware uitgerold. Eerlijk gezegd weet ik niet of die ook dat issue tackelt. Ik weet wel dat de problemen met een trage DHCP nu opgelost zouden moeten zijn.
De upgrade wordt de komende nachten uitgerold. Mocht je deze willen forceren dan kun je een harde reset doen. Dit zorgt er wel voor dat je eigen instellingen verloren gaan. Ik ga navragen hoe het nu met het aantal bindings zit.
Hallo @Erwin_ ,
geldt die firmware-update ook voor de v10a -modems bij Telfort?
Gaat er binnenkort ook een firmware-update komen voor de v10? idem dito voor Telfort?
Reputatie 4
Badge +4
Hoe heet de versie die er op gezet wordt?
Hoi @Jan-D en @Lukas_ de nieuwe KPN v10a firmware is versie 190 ( versie 2 geloof ik) . Dit is via de webinterface te checken.
De telfort firmware is volgens mij anders. En heeft sowieso niet deze update gehad. Vaak is het wel zo dat áls KPN een update krijgt, telfort niet lang op zich laat wachten 😉 Jasper van telfort zit naast me en heeft nog geen officieel bericht gehad dat er een update voor de telfort v10a zit aan te komen. 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Jan-D en @Lukas_ de nieuwe KPN v10a firmware is versie 190 ( versie 2 geloof ik) . Dit is via de webinterface te checken.
De telfort firmware is volgens mij anders. En heeft sowieso niet deze update gehad. Vaak is het wel zo dat áls KPN een update krijgt, telfort niet lang op zich laat wachten 😉 Jasper van telfort zit naast me en heeft nog geen officieel bericht gehad dat er een update voor de telfort v10a zit aan te komen. :-)

Oh, heb nu versie v5.00.18 build187 dus dat is hem nog nie.
Dat is hem nog niet, idd. Ik geloof dat er nog een aantal nachten volgen waarin we het update proces afronden.

Weet iemand of de v10a nog steeds een maximum heeft van 10 DHCP bindings?


Zijn er mensen die de firmware update reeds hebben ontvangen en die hier wellicht iets meer over weten?
@belchdot Ik vermoed dat de max bij 10 is gebleven ( net als bij de v10 )
Maar ik heb het voor de zekerheid doorgestuurd naar development. Zodra ik het definitieve antwoord weet, laat ik het weten!
@Lukas_ Heb jij de update al binnen?
Reputatie 4
Badge +4
@belchdot Ik vermoed dat de max bij 10 is gebleven ( net als bij de v10 )
Maar ik heb het voor de zekerheid doorgestuurd naar development. Zodra ik het definitieve antwoord weet, laat ik het weten!
@Lukas_ Heb jij de update al binnen?

Ja maar nog steeds dezelfde bug dat poort forwarding ip adressen worden overgeschreven!
Ai, ik had gehoopt dat ze dat ook zouden hebben opgelost. Wat zijn nu je max portforwadings?
Kun je aangeven wat er nog misgaat, @Lukas_ ? Aangezien dit wel een van de issues is die opgelost had moeten zijn, ben ik heel benieuwd. Ik zal het direct doorspelen naar de ontwikkelaars.
Reputatie 4
Badge +4
Kun je aangeven wat er nog misgaat, @Lukas_ ? Aangezien dit wel een van de issues is die opgelost had moeten zijn, ben ik heel benieuwd. Ik zal het direct doorspelen naar de ontwikkelaars.
192.168.2.(dit verandert uit zichzelf naar een ander getal)
Ik heb iets meer info nodig.
Hoeveel poorten forward jij? Heb je anders een screenshot? Is het issue identiek aan hoe het daarvoor was?
is het het issue, zoals je hier beschrijft, @Lukas_ ?
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/port-forwarding-op-v10a-veranderd-uit-zichzelf-466397
Reputatie 4
Badge +4
precies hetzelfde als voor de update dat er een ander IP adres wordt overgeschreven, maar het duurt nu wel langer dat t gebeurt eerst was het na een minuut al een ander IP maar nu is het pas na een half uur ofzo
@belchdot Ik vermoed dat de max bij 10 is gebleven ( net als bij de v10 )
Maar ik heb het voor de zekerheid doorgestuurd naar development. Zodra ik het definitieve antwoord weet, laat ik het weten!
@Lukas_ Heb jij de update al binnen?

Dag @Erwin_
Heb je hier nog iets van vernomen?
De max is nog steeds 10 apparaten, @belchdot . Daar is dus helaas niets in veranderd.
Reputatie 7
Één van de redenen waarom ik de Experia Box vaarwel heb gezegd.
In mijn privé en zakelijk netwerk heb ik 21 apparaten staan waarvoor een vast IP adres gewenst is.