Vraag

Experiabox V10a internet hapert

  • 19 October 2019
  • 34 reacties
  • 2925 keer bekeken

Sinds een week ben ik klant bij KPN, voorheen T-mobile. Via KPN de Experiabox V10a gekregen. 

Drama! Internet verbinding valt om de haverklap weg. De wifi verbinding blijft wel werken, maar de verbinding met internet valt weg. Even 10 seconden wachten, op vernieuwen drukken en browsen gaat weer door. Waardeloos.

Wifi op de experiabox staat uit en loopt via een Airport extreme. Deze opstelling bij T-mobile ruim een jaar gebruikt zonder een enkel probleem. 

 

Experiabox al tig ker gereset, maar geen verbetering. 

Ook de opstelling zonder Airport geprobeerd, zelfde probleem.

Ook de wifi tool van KPN al geprobeerd, resultaat, nul. Probleem is ook niet de wifi verbinding.

 

Iemand suggesties?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Hallo @Niels_1 , heb je nu een V10 zoals je in de titel schrijft of een V10a zoals je in het topic schrijft, dat maakt nogal een verschil?

Foutje, een V10a

Reputatie 4
Badge +3

De Tmobile Router was ingesteld in de IP reeks 192.168.1.xx. Heb de je de AirPort Extreme in de 192.168.2.x IP reeks staan? Bij KPN wordt namelijk 192.168.2.254 gebruikt, mogelijk conflicteert dat met de AirPort Extreme. Misschien kun je de AirPort Extreme in de 192.168.3.x IP reeks kunt zetten in WAN - LAN opstelling.En reset de Experia V10a met een paperclip aan de achterkant. Probeer maar.

He Peter,

 

Dank voor je reactie. Dit stond al goed. Vandaag een V10gekocht via marktplaats. Die straks Maartens aansluiten en kijken of het probleem dan is opgelost.

 

Ik had op de V10a wifi via 5G uitgezet. Dat leek het probleem iets minder erg te maken.Maar goed. Eerst de V10 zo maar eens aansluiten.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Kun je die Airport ook resetten?

zeker, ook al een paar keer gedaan, maar daar zit het probleem volgens mij niet. ik lees behoorlijk wat ellende over die V10a.

 

Nu eerst de gewone V10 maar eens proberen en kijken of het probleem daarmee is verholpen.

Badge +19

Als ie door een kpn klant gebruikt is zal het goed gaan maar anders......

Van KPN. Zou goed moeten komen. 
 

Welke aansluiting heb je

Een brakke dsl verbinding

of glasvezel

Hoe werkt het met de v10 en de daarop aangesloten wifi apparaten dus zonder de airport

 

Glasvezel :relaxed:

 

Alles werkt als een zonnetje voor nu (Voorlopig de airport er even tussenuit gehaald)

TV - telefoon - Internet werken allemaal.

Wifi hapert ook niet meer. 

Benieuwd of het de komende dagen stabiel blijft.

Oke dat is goed nieuws

Waarvoor gebruikte je die extra airport

 

 

 

 

 

Ben ooit begonnen bij Telfort met alleen een glasvezelmodem in de meterkast zonder wifi.

Wifi modem moest je toen zelf kopen. Op de beganegrond toen een Airport Extreme gezet en op zolder een Airport Express. Werkte perfect samen. Zowel boven als beneden goede wifi op 2,4 - 5 en gastennetwerk.

De Experiabox (en ook de router van T-mobile) haalt de zolder niet. De airports deden daarom de wifi afhandeling. 

 

Voor nu doet de V10 het het internet beneden via Wifi en de airport expres de wifi op zolder. De extrema staat even uit. Komende dagen even testen of de problemen die ik had met de V10a zijn opgelost met de V10.

 

Dan de airports er maar weer eens tussenzetten en kijken wat dat doet met de stabiliteit. Ik mis nu op zolder alleen nog een oplossing voor het gastennetwerk. De kids hebben regelmatig vriendjes over de vloer met apparatuur die ik liever niet op mijn eigen netwerk heb.  Ga ik me morgen maar eens over buigen.

Probleem is dat het gastennetwerk van de airports geen ip krijgt achter de Experiabox. 

Maar goed, eerst maar even kijken of het nu stabiel draait.

 

 

ik weet niet hoe het in elkaar steekt maar als je gast op de airport kunnen als gast dan kunnen die nog op jou experiabox en volgens mij nog de kpn tools gebruiken en zelfs jou experiabox naar fabriek instelling zetten “dacht ik” maar in ieder geval jou netwerk benaderen

dus een gastnetwerk op een 2e router/ap  moet je mee op passen

log eens in via wifi op de gast van de airport en tik eens 192.168.2.254 dan krijg je de inlog van de v10 ervoor

Tot nu toe blij (en de kids ook) dat die V10A eruit is. Geen enkele verstoring meer gehad.

De V10 lijkt tot nu toe een stuk stabieler. 

 

Ik denk dat ik dat goedkoop glimmende plastic ding maar eens ga opbergen op zolder om tzt maar een keer terug te sturen naar KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Niels_1, welkom op ons forum! Goed om te zien dat je probleem opgelost is. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Probleem is inderdaad opgelost. Tevreden ben ik echter nog niet. KPN levert mij een V10a die niet goed functioneert en waar ook (google maar eens) heel veel mensen vergelijkbare problemen mee hebben. 

Ik heb zelf een V10 aangeschaft via marktplaats die wel werkt en in mijn verdere configuratie niks veranderd. Probleem is dus echt die V10A, waarom bewust nog zo'n brakke router leveren? Kunnen jullie mij een V10 leveren? Verkoop ik deze weer? 

 

Groter "probleem"

Bereik op de bgg en 1e etage is nu goed. Op zolder is de Experiabox echter volledig "onvindbaar", geen bereik. Is daar een oplossing voor. Ik lees iets over de Experia wifi. Maar die zet de wifi op de V10 uit en daar heb je er dan 3 van nodig? Heb ik dan wel op alle etages een gastennetwerk en keert mijn 1e probleem "haperende wifi" dan niet terug? 

 

Bij voorkeur zie ik een oplossing waarbij ik de airports weer de wifi inclusief gastennetwerk voor zijn rekening laat nemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Begrijpelijk. Het moet natuurlijk ook gewoon met de V10A naar behoren werken. Heb je contact met ons gehad hierover? Is er met je gekeken naar een oplossing, getest en evt. een monteur geweest? In dat geval kan ik er ook weinig aan doen, ben ik bang. Mocht dit niet het geval zijn, wil ik je er graag verder bij helpen. Je zult dan wel de V10A weer aan moeten koppelen en we zullen een aantal zaken door moeten nemen met elkaar. Er zijn teveel, namelijk elke klant is er één teveel, klanten die problemen ervaren met de V10A. Echter: bij het gros van onze klanten werkt alles gewoon naar behoren. Het is zeker geen ‘brakke router’. 

Op het moment dat je ervoor kiest om de gekochte V10 te behouden, dan zul je inderdaad 2 of 3, afhankelijk van op hoeveel plekken je internet wilt, Experia Wifi's aan moeten schaffen. Ik hoor het graag van je. 

Even iets anders als jij die airport er achter doet en laat de v10 als router werken

Kunnen jou gasten nog bij de aangesloten apparatuur wat gekoppelt is aan de v10

Zelfs bij jou v10 zorg dat hier een goed wachtwoord op zit

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, doe dat gerust alsnog als je wilt dat we er samen naar gaan kijken. 

Toch nog even reageren.

Van de week even uitgebreid getest. Alles werkt perfect. Geen storing meer gehad. Ook de V10A nog even geprobeerd en… direct weer ellende. Het zal geen brakke router zijn, maar het ding doet in elk geval niet wat die zou moeten doen.

 

Die V10A gaat dus weer gewoon terug in de doos, wachten tot het jaar om is en dan retour naar KPN.

 

Zit ik eigenlijk nog maar met 1 vraag (en als ik de forums lees heel veel meer mensen).

 

Hoe krijg ik nou zo eenvoudig mogelijk mijn gastennetwerk met eigen apparatuur aan de praat.

De experiabox dekt de beneden etage prima af, 1e gaat ook nog redelijk, maar op zolder lijkt het wel een wifi free zone. Daar wil ik gewoon weer dekking en een gastennetwerk. Probleem zit 'm dus in het gastennetwerk. 

Iemand? Ik zou bij voorkeur de airports het wifi verkeer laten doen. Maar als ik eenmalig iets anders moet kopen is dat ook een optie, als eh maar werkt.

 

Dank vast.

 

 

 

 

 

 

 

@peter-keetfm 

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld.

De V10 zit hier op het internet aangesloten (glas). Vanuit de V10 gaat er een utp kabel naar een switch waarop vervolgens een weer de nodige andere apparatuur zit (nas, switch, verlichting, printer, desktops, etc.) waaronder de airports. 

Die airports doen de wifi. Vanaf een laptop met wifi kan ik probleemloos alle apparatuur benaderen. Dat gaat prima. De V10 is ook gewoon te benaderen. Dat werkt prima. 

 

Het gastennetwerk van de V10 schermt dat allemaal netjes af, ook prima dus. Alleen het bereik is onvoldoende om het hele huis af te dekken.

 

 

 

het gastnetwerk van de airport  probeer eens hierop dan naar de 192.168.2.254 kom je gewoon op jou experiabox

in deze opstelling heeft gast netwerk geen zin

alles wat op de switch zit is gewoon te benaderen zowel alles achter de experiabox

als je gastnetwerk van de experiabox gebruikt kunnen die gebruikers alleen internet gebruiken

Nu ruim 2 weken geleden de v10a vervangen door de v10 en geen problemen meer met wegvallende WiFi. De v10a zal dan gaan brakke router zijn, ik ben blij dat die uit staat. 
 

@kpn kan ik deze terugsturen of moet ik m bewaren tot einde jaarcontract?

Gastennetwerk blijft nog even een uitdaging. Waarom?

toen ik jaren terug glasvezel kreeg bij xmsnet plugde ik de router gewoon direct in de glasvezelkast. Telefoon apart en tv apart.  Ken je met je eigen apparatuur doen en laten wat je wilde. Zal wel goedkoper zijn om alles in zo’n goedkope experiabox te doen. Maar waarom? ik wil gewoon mijn eigen apparatuur gebruiken met alle opties die die apparatuur biedt.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou deze inderdaad bewaren: op het moment dat je je diensten bij ons beëindigt, dan vragen we je deze te retourneren.

 

Voor wat betreft het gastnetwerk: dit werkt inderdaad nog niet met de Experia Wifi's, daar heb ik in mijn eerdere berichten overheen gelezen, sorry. Wellicht heb je iets aan dit topic over gastnetwerk i.c.m. airports. 

@Marcia_  ik ondervind ook dezelfde problemen als @Niels_1 mbt wegvallend WiFi met mijn Experia V10a in combinaties met mijn AirPorts sinds ik begin van dit jaar naar KPN ben overgestapt na jaren probleemloos bij klant van Ziggo te zijn geweest.

Heb al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Zou ik wellicht een Experia v10 kunnen krijgen, want dit heeft het bij hem in ieder geval opgelost. 

Wat is verder het verschil tussen de v10 en v10A?