Beantwoord

Experiabox v10a problemen

  • 9 September 2019
  • 15 reacties
  • 643 keer bekeken

Het volgende probleem doet zich voor met mijn experiabox v10a: 1)Vast bellen verbinding komt niet tot stand zowel uitgaande als inkomende gesprekken zijn niet mogelijk. Na herstart box blijft de verbinding ongeveer 20 a 30 minuten in stand en valt daarna weg. 2) Blauwe lampje Wifi knippert op de box. 3) TV beeld hapert op de twee decoders.
Dit gebeurt zowel via verbinding middels devolo adapters als rechtstreeks bedraad.
De verbinding komt binnen via glasvezel.
Eerste twee weken van abonnement (vanaf 17 juni 2019) geen problemen met WIFI en TV. Daarna alleen maar ellende. Al diverse keren contact gehad met klantenservice. Elke keer weer box resetten. Maar dit helpt niet. Ik wordt er een beetje moedeloos van. En krijg niet geleverd waarvoor ik betaal. Krijg ook als antwoordt signaal is goed. Maar wat nu als de experiabox niet goed is. Lees veel klachten over deze box. Bij XS4ALL nooit geen problemen gehad.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 September 2019, 19:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Bayka01 . Welkom op het forum.
Dat klinkt nog beslist niet goed. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil de lijn graag doormeten.
Waar heb je trouwens het telefoon toestel op aangesloten? (dect station, vermoed ik ).
Profiel aangevuld, inderdaad DECT station.
Dankjewel, @Bayka01 . Kun je mij de laatste 3 cijfers van het serienummer van de bedraad aangesloten itv tuner geven? Hier wil mij het liefst eerst op focussen omdat er dan geen andere variabelen in het spel zijn. Ik wil graag die specifieke verbinding meten en hierop de rest van de acties baseren.
Het probleem met de decoders lijkt opgelost. Ik heb de 2.4 GHz en 5 GHz verschillende namen en wachtwoorden gegeven. Deze oplossing kan toeval zijn maar werkt wel. Mijn vraag blijft waarom heeft KPN deze oplossing niet aangedragen. Laatste drie cijfers decoder 264. Inmiddels wel weer middels devolo aangesloten.
Telefoon lijn functioneert nog steeds niet. Is de telefoon wel doorgevoerd in mijn abonnement.?
Hoi @Bayka01 . Dank voor de extra informatie.
Aangezien je meerdere issues hebt ga ik het even puntsgewijs bij langs:

  • Je hebt nu weer werkende en stabiele itv? Klopt dat? Ze zijn aangesloten via dvs? Het apart benoemen van 2,4 en 5Ghz zal toeval geweest zijn want dat staat los van itv. Itv leveren we bekabeld en gaat niet via wifi. DVS is wel storingsgevoelig. Hier staat beschreven hoe je het zo stabiel mogelijk kunt aansluiten: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm
  • Je hebt 2,4 en 5Ghz gescheiden. Dat juich ik toe. Want zo kun je meer inzicht krijgen in je draadloze internet. Sommige apparaten werken beter op 2,4 en andere beter op 5Ghz.
  • Er is iets geks aan de hand met je VOIP - en dat ligt volgens mij aan onze kant. Wanneer heb je voor het laatst een factory default gegeven? ( dus met het reset gaatje?) Je nummer is trouwens wel geporteerd. Zou je zelf een reset willen doen? 10 seconden het reset knopje (gaatje) ingedrukt houden totdat alle lampjes even uitgaan. Als je 2,4 en 5Ghz via de tool hebt gescheiden, zou ie dat moeten onthouden. Als het niet lukt, gaan we de technische dienst aansturen.
Volgens mij is dat vorige keer gebeurt toen ik contact had met KPN. Is vandaar uit gebeurt . Zal 1 a 2 weken geleden zijn geweest.
Die afstand reset vertrouw ik niet. Zou jij deze nog eens handmatig kunnen proberen? Ik heb goede hoop dat er dan een goede connectie met het voip platform tot stand komt.
Als ik thuis ga ik het proberen.
Box gereset naar fabrieksinstellingen. Daarna telefoon 30 minuten verbinding daarna weer weggevallen.
Leuk je even gesproken te hebben! Ondanks alle inspanningen blijft die telefonie een issue. We zijn samen het stappenplan doorlopen en hebben een monteur ingeboekt voor maandag morgen . Ik hoop dat er dan een einde komt aan alle storingen. Ik lees graag hoe het afloopt en help je uiteraard verder als het issue blijft bestaan! Fijn weekend.
Dank voor de constructieve benadering van het probleem. Hopen dat het maandag opgelost kan worden.
Monteur is geweest alles geüpdate en gereset. Inmiddels weer geen telefoonverbinding. De storing ligt niet hier.
Erwin, vanochtend monteur geweest. Heeft modem gewisseld experiabox V10 . Telefoon doet het nog na 2,5 uur wifi en tv stabiel .
Ik ben voorzichtig positief, @Bayka01 🙂 Nog even aanzien, lijkt me.
Als je morgen nog steeds issue vrij bent, lijkt het er op dat probleem (eindelijk) is opgelost!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!