Beantwoord

Experiabox v10A softwarefouten?

• 26 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 432 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
de wifi werkt maar onder 1 gebruikersnaam, dit is lastig want je kan niet afzonderlijk een 5 GHz kanaal instellen. Dit is met de V10 (H369) wel mogelijk. Door het te snel op de markt brengen, waren er nogal softwarefouten zoals de verkeerde kleuren van de Led en nummerherkenning van de Panasonic telefoontoestellen.
Komt er nog een software-update om boven genoemd probleem op te lossen, anders maar terug naar de V10.
icon

Beste antwoord door Real1ty 26 oktober 2018, 13:15

Aan toniol,

Ter info:
Je kan nu wel al bij Guest Networks in de modem, de naam veranderen van SSID 2.4Ghz en 5Ghz.
Moet je wel eerst even aanzetten via: Guest Networks -> Edit -> SSID Enable
En dan bij SSID zet je bijvoorbeeld: SSID ******guest 2.4GhZ en ******guest 5GhZ
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Aan toniol,

Met met de led kleur en panasonic telefoontoestellen is opgelost met Firmware Version: v5.00.17 build184 naar mij weten.
En dat van, de naam veranderen van SSID 2.4Ghz en 5Ghz in de v10A zal volgens mijn nog wel komen.

Ben over de firmware alleen, ook een topic begonnen:
V10a Firmware - Changelog
Reputatie 1
Badge
Bedankt, zo te lezen heb je kennis van zaken.
De eerste update heb ik al ontvangen, dan nog maar van wifi afwachten.
Probleem die ik ondervind is dat er 2,4 of het 5GHz signaal oppakt.
Reputatie 3
Badge +3
Aan toniol,

Ter info:
Je kan nu wel al bij Guest Networks in de modem, de naam veranderen van SSID 2.4Ghz en 5Ghz.
Moet je wel eerst even aanzetten via: Guest Networks -> Edit -> SSID Enable
En dan bij SSID zet je bijvoorbeeld: SSID ******guest 2.4GhZ en ******guest 5GhZ
Reputatie 1
Badge
Weer bedankt voor je advies, heb het nu opgelost met een wifi versterker en een ssid voor de 5GHz verbinding gemaakt, daar dit signaal wat verzwakt was.
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond Tonoil, er zijn inderdaad wat mankementen, maar die zullen we stap voor stap gaan verbeteren! In ieder geval fijn om te lezen dat je voor nu een oplossing hebt 😉
Reputatie 1
Badge
Momenteel de wifiversterker gebruikt als router, vanuit de versterker (grijze poorten) een kabelverbinding naar de pc. Dit werkt uitstekend ( internet snelheid 100/30Mbps).
De wifiversterker heb ik ingesteld met een ssid op de 2,4 en 5GHz band, dus naast router ook goede wifi ontvangst. Let op dat de wifi versterker een goed signaal afgeeft (bovenste blauw en onderste led paars
Daar de pc geen wifi ondersteuning kent had ik een wifi dongel van Asus aangeschaft en heb dit niet meer nodig.
Reputatie 3
Badge +3
Aan toniol,

Wifi is leuk, maar een vaste vervinding is gewoon beter. (Moet het natuurlijk wel kunnen)
Goed om te horen, dat nu alles goed is.
Reputatie 7
Let op dat de wifi versterker een goed signaal afgeeft (bovenste blauw en onderste led paars.
Dan heb je de KPN WiFi "versterker" blijkbaar via wifi met de Experia Box verbonden.
Veel beter is het om de KPN WiFi "versterker" via een netwerkkabel met de Experia Box te verbinden waarbij beide ledjes blauw zullen branden.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je reactie,
Vanaf de experiabox V10 geeft voor thuis draadloos verbinden geen probleem.
Uiteraard geeft een bekabelde wifiversterker indien juist geinstalleerd blauw/blauw aan.
Ik heb hier geen utp kabel getrokken omdat deze dan gelijk op de pc kan worden aangesloten.
Nu alleen een paar meter kabel van de wifi versterker naar de pc en heb boven ook nog een versterkt wifi-signaal.
Dus zonder netwerkkabel naar de experiabox en een uitstekend signaal (blauw/paars=5GHz signaal en goede verbinding) zoals vermeld 100/30Mbps lukt ook bij een snelheid van 200/30Mbps al eerder uitgeprobeerd.
Tevens heb ik geen wifidongel meer nodig, daar de pc geen interne wifi aansluiting heeft.

Reageer