Beantwoord

experiabox v10a traag gamen

  • 13 October 2019
  • 17 reacties
  • 982 keer bekeken

goedendag,

online gamen via Xbox one of ps4 is onmogelijk via de experiabox v10A Via glasvezel, bekabeld (verschillende instellingen geprobeerd) UPnP, DMZ, Port forwarding en vanuit fabrieksinstellingen ( moderate nat)

hoe kan het zijn dat mijn verbinding via een hotspot via telefoon 4g sneller is dan via glasvezel met de experiabox v10a.

graag uitleg..
icon

Beste antwoord door Leonnn 25 October 2019, 12:16

Bekijk origineel

17 reacties

Hallo @Leonnn , hoe snel is je abo en wat is je werkelijke internetsnelheid bekabeld gemeten via 1 computer en alle overige (draadloze) apparatuur uit?
Je had trouwens al een topic lopen met een soortgelijke vraag, dubbel posten is niet zinvol en verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen.
Hoi Jan, snelheid is 200-200 en dat haal ik meestal ook, soms meet ik wel 170 upload.. lijkt alsof die dan blijft hangen. Ja dubbel posten was niet de bedoeling...

wat kan ik hier aan doen want heb voor mezelf alles geprobeerd qua instellingen.

de lijn voelt stroperig, verder valt die nooit uit.

mvg Leon
Ps. Vind t wel apart dat de verbinding via hotspot 4g , gesloten nat en Max 5 mb snelheid sneller internet bied dan de 200/200,
Hallo @Leonnn , soms helpt het de diverse devices even opnieuw op te starten c.q. te resetten.
Maak de glasvezelkast en de modem eens stroomloos, start na minimaal 30 seconden de glasvezelkast weer op en als deze in bedrijf is reset dan de modem d.m.v. een paperclip, doet soms wonderen.
Beste Jan,

bovenstaande al diverse malen geprobeerd maar weinig resultaat.
Beste Jan,

bovenstaande al diverse malen geprobeerd maar weinig resultaat.

Dan kun je het beste even de reactie van een moderator afwachten.
Succes.
Reputatie 7
Badge +28

Hey @Leonnn, vervelend dat de problemen blijven bestaan! In het andere topic heb ik je ook een fabrieksreset aangeraden, weet je zeker dat die goed is uitgevoerd? Het is belangrijk dat dat eenmalig gebeurt om een bug aan onze kant op te lossen.

 

Als dat niet helpt kijk ik de verbinding vanuit hier na. Kun je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url] aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Hoi Joran heb het bijgewerkt , alvast bedankt voor het nakijken.

 

mvg Leon

Reputatie 7
Badge +28

Dank! Ik heb alles getest wat ik kan testen, oorzaak nog niet duidelijk. De lijn zelf ziet er goed uit, prima meetwaarden voor glas. De stabiliteit is een ander verhaal. Ik vermoed dat je zelf de Experia Box of het glasvezelkastje een aantal keer opnieuw hebt opgestart. In de laatste 10 dagen is de verbinding echter 20x uitgevallen. Een daarvan is mijn schuld, maar zijn de rest allemaal herstarts of komt dat jou ook niet bekend voor?

Kun je eens het resultaat van een [url=https://kpn-itns.speedtestcustom.com/]Speedtest Custom - Test your internet speeds[/url] plaatsen?

Beste Joran,

 

klopt dat ik het de router een paar keer heb gereset, verder staat ook alles juist?

heb de test gedaan. wel draadloos

 

ping 7, jitter 1 ms, 71,8 download en 72,5 upload.

Reputatie 7
Badge +28

Voor draadloos is dit prima. Laten we even teruggaan naar het probleem zelf. Het is me niet duidelijk wat je nu ervaart tijdens het gamen. Hoe is de verbinding sneller via 4G? De downloadsnelheid is bekabeld uitstekend en draadloos ook. DMZ en portforwarding zijn waarschijnlijk niet nodig. UPnP kan dat in sommige gevallen wel zijn. Met welke spellen merk je problemen en hoe uit dat zich?

Ok bedankt voor de info,  ik vermoed dat het misschien wel aan de overige apparaten in het netwerk liggen… bijvoorbeeld 2 televisies die via WiFi verbonden zijn, zie bij connected devices nog steeds een tv staan terwijl deze op stand-by modus staat, volledig uitschakelen kan niet.

 

ik test het vanavond wel even.

mvg Leon

Waarom zou UPnP dat trouwens wel zijn?

Reputatie 7
Badge +28

UPnP zorgt ervoor dat de poorten opengezet worden die het spel nodig heeft. Vaak is dat voor gamen zelf niet nodig, maar voor spraakcommunicatie bijvoorbeeld wel. DMZ zet alle poorten open en kun je beter niet gebruiken. Je kunt zelf de poorten ook open zetten maar als er voor een ander spel andere poorten nodig zijn blijf je bezig. Daarom heeft UPnP hiervoor de voorkeur. Met een trage verbinding heeft dit verder weinig te maken.

Reputatie 7
Badge +28

@Leonnn We zijn een weekje verder, ik ben benieuwd hoe het er voor staat. Als je nog problemen hebt, kun je mijn eerdere vragen dan nog beantwoorden?

Hé Joran, heb Xbox in DMZ gezet en werkt redelijk. ( hierbij werkt t ook snel) via 4g hotspot telefoon is het niet sneller maar lijkt alsof de kwaliteit beter is…( terwijl het strikt nat is) heb voornamelijk last bij FIFA.

voorbeeld: passes komen normaal aan en geen traagheid bij rennen. 
 

Voor nu lijkt het dus prima, bedankt voor jouw bericht

gr Leon

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hey bijzonder dit. Maar goed om te horen. DMZ is voor een spelcomputer niet zo'n probleem. Fijn dat het hiermee wel goed werkt :thumbsup:

Reageer