Beantwoord

Experiabox v10a update

  • 18 February 2019
  • 9 reacties
  • 8058 keer bekeken

Wanneer ontvangt deze router firmware updates, als deze uitstaat op het moment dat de automatische update wordt gedaan?

En waar kan je zien wat de meest recente update is van de V10A?
icon

Beste antwoord door Marina_ 20 February 2019, 08:39

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @Drindel ,
ik lees in een ander topic dat de betreffende firmware komende nachten uitgerold gaat worden.
Je kunt de firmware-update ook forceren door de modem een fabrieks-reset te geven, je raakt dan wel alle instellingen kwijt binnen het modem.
In het modem kun je zien welke firmware-versie die nu heeft en na de update kun je nogmaals de firmware versie uitlezen en die moet dan anders zijn.
Kijk hier maar eens naar de reactie van een moderator:
https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10a-en-dhcp-468619
Dankje!
ik zou vooral ook willen weten of een automatische update blijft “wachten” tot de router aan is en dan alsnog gaat updaten?
Ik doe namelijk nog wel eens de router uit als er een tijd geen internet wordt gebruikt.
Dankje!
ik zou vooral ook willen weten of een automatische update blijft “wachten” tot de router aan is en dan alsnog gaat updaten?
Ik doe namelijk nog wel eens de router uit als er een tijd geen internet wordt gebruikt.

Hallo @Drindel , als je het modem letterlijk uit zet heb je geen internet, geen telefoon en geen tv, of je moet de laatste 2 mogelijkheden niet hebben, dan is het wat anders.
In jou geval zou ik of de firmware-update forceren, dan kun je de modem daarna weer uitzetten wanneer je wilt anders zou ik de modem aan laten staan deze week totdat de update verwerkt is.
Zelf heb ik mijn modem (v10) in de eco-stand staan, waardoor deze niet meer stroom verbruik dan noodzakelijk, ik weet niet of de v10a dat ook kan.
De modem 'kijkt' ook zelf op gezette tijden of er een update is, maar ik weet niet hoe vaak 'op gezette tijden' is.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Drindel, Is het gelukt met het ''forceren'' van de update?
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb een reset gedaan maar ik heb geen update gekregen!
Hoi @Drindel, Is het gelukt met het ''forceren'' van de update?

Nee want dan moet ik de instellingen elke keer ook weer aanpassen. Liever zou ik antwoord op mijn vraag willen:

ik zou vooral ook willen weten of een automatische update blijft “wachten” tot de router aan is en dan alsnog gaat updaten?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Drindel, Wanneer je de V10A aanzet krijg je alsnog automatisch een update. De updates worden t/m maandag uitgerold, dus het kan zijn dat je hem niet meteen binnen krijgt. @Lukas_ zou je de automatisch update willen afwachten? Ik geef in ieder geval door dat het forceren van de update niet werkt.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Drindel, Wanneer je de V10A aanzet krijg je alsnog automatisch een update. De updates worden t/m maandag uitgerold, dus het kan zijn dat je hem niet meteen binnen krijgt. @Lukas_ zou je de automatisch update willen afwachten? Ik geef in ieder geval door dat het forceren van de update niet werkt.

Had eerst via de orginele mannier gereset dat werkte niet maar door via de interface te resetten heb ik hem nu wel gekregen!
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat het gelukt is @Lukas_ 🙂 resetten via de interface dus!

Reageer