Beantwoord

Experiabox V10A verliest steeds internet verbinding.

  • 3 February 2019
  • 20 reacties
  • 1740 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben sinds vorige week klant bij KPN TV en internet met de bijgeleverde Experiabox V10A.
Nu heb ik het probleem dat deze box iedere keer zijn verbinding verliest met het internet. Het thuisnetwerk blijft intact maar ik kan geen websites meer openen of muziek streamen. Dit probleem is alleen te verhelpen door een reboot van het modem.
Hiervoor waren wij klant bij XS4ALL en heb ik dit probleem nooit gehad. Ook als ik de Fritzbox van XS4ALL aansluit heb ik weer een stabiele verbinding zonder enig probleem.
Mijn conclusie is dus dat het een probleem is in de Experiabox.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Het liefst zou ik de Fritzbox behouden maar ik denk dat XS4ALL dit niet accepteert.

Gr. Niels
icon

Beste antwoord door Niels W 8 February 2019, 20:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Tja, de V10A....
Ik hoop dat die firmware update snel gaat komen voor V10A gebruikers, tot die tijd is het behelpen en afwachten.
Tja, de V10A....
Ik hoop dat die firmware update snel gaat komen voor V10A gebruikers, tot die tijd is het behelpen en afwachten.

Ik heb van ellende de Fritzbox van XS4ALL aangesloten.
Deze werkt wel prima.
Jmamer dat ik deze eigenlijk moet terugsturen.
Hoi Niels,
Jammer dat het met die v10a niet lekker draait. Ik neem aan dat we het over draadloze verbindingen hebben? Er is een bekend issue met de zogenaamde DHCP en soms is er een trage eerste opzet van de verbinding ( waardoor het lijkt alsof het internet supertraag is bij het starten van een internet sessie)
Dit hopen we op korte termijn op te lossen.
Wat die fritzbox betreft. Tja, dat is tussen jou en XS4ALL. 😉
Hoi Niels,
Jammer dat het met die v10a niet lekker draait. Ik neem aan dat we het over draadloze verbindingen hebben? Er is een bekend issue met de zogenaamde DHCP en soms is er een trage eerste opzet van de verbinding ( waardoor het lijkt alsof het internet supertraag is bij het starten van een internet sessie)
Dit hopen we op korte termijn op te lossen.
Wat die fritzbox betreft. Tja, dat is tussen jou en XS4ALL. ;-)

Hoi Erwin,

Nee, ik heb het over alle verbindingen. Ook de interactieve tv en het netwerk wat bedraad is. Deze stoppen er ook mee.

Leuk dat er problemen zijn met de V10A, maar wat gaat KPN er op korte termijn voor mij aan doen? De V10A gebruiken is met dit probleem geen optie. Zoals eerder gemeld de Fritzbox moet terug.
Dan is er veel meer aan de hand, Niels.
Mijn advies is om je v10a nu aan te sluiten en vervolgens je profiel aan te vullen met gegevens. Kun je me hier dan een seintje geven?
Ik meet de lijn dan door.
Je bent al wel 'over' met je signaal toch? Wanneer gaat/ging je contract in? Want dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Hoi Edwin,

Ik heb de modems omgewisseld en mijn gegevens aangevuld.
De lijn is ergens vorige week over gegaan. ik meen de 30e.

Gr. Niels
Hoi Edwin (en Niels),

Wij ervaren exact dezelfde problemen en vrij regelmatig ook, soms dagelijks. alle verbindingen vallen weg, zoals wifi, TV (netflix stopt ermee), internet verbinding via kabel..

Kan alleen hersteld worden door (harde) reset.

Graag verneem ik of en wanneer er een update komt.

Mvg. Coen
Hoi Edwin (en Niels),

Wij ervaren exact dezelfde problemen en vrij regelmatig ook, soms dagelijks. alle verbindingen vallen weg, zoals wifi, TV (netflix stopt ermee), internet verbinding via kabel..

Kan alleen hersteld worden door (harde) reset.

Graag verneem ik of en wanneer er een update komt.

Mvg. Coen

Hoi Coen,

Woensdag is een monteur van KPN geweest.
Het probleem lijkt nu verholpen.
Blijkbaar is er bij de overstap iets mis gegaan met de toekenning van het IP adres. Er waren er bij ons terecht toegekend waardoor er eentje werd geblokkeerd. Helaas was deze gekoppeld aan de V10A.
De monteur wist mij te vertellen dat het vaker voorkwam bij lijnovernames en bij klanten die over gaan van een V8 naar de V10A.

Kortom mijn advies; even bellen met de servicedesk (als je het nummer kunt vinden).

Gr.
Niels.
Hoi Niels, goed om te lezen dat het is opgelost!
@Arborg : hoe is de situatie nu bij jou?
Hoi Niels, goed om te lezen dat het is opgelost!
@Arborg : hoe is de situatie nu bij jou?

Beste @Erwin_ ,

Bij mij heb ik dezelfde gebreken. internet dat uitvalt (vanmorgen weer), netflix (via TV kastje) dat stopt en televisie dat er uiteindelijk mee stopt. We wonen hier sinds eind November en het is door een monteur van jullie aangesloten (begin December). Sinds dien valt het regelmatig weg, vaak meerdere malen op een dag.

Het enige wat help is het resetten van de modem.

Gr. Coen
Hoi Coen. Da's niet zoals het hoort. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan meet ik alles door en gaan we op zoek naar een oplossing !
Hoi Coen. Da's niet zoals het hoort. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan meet ik alles door en gaan we op zoek naar een oplossing !

Beste Erwin,

profiel is ingevuld.
@Erwin_ , heb je al wat door kunnen meten?
Hoi Aborg!
Excuus dat het wat langer duurde. Ik zie de afgelopen 5 dagen een stabiele verbinding. Wat de toevoer naar de experiabox betreft. Daarvoor zie ik wel herstarts. Klopt het dat je de afgelopen week geen last meer hebt?
Beste @Erwin_ ,

Dat klopt, woensdag was de laatste keer dat het mis ging.

Een update geweest of iets aangepast?

Vandaag ben ik weer thuis werken dus neem ik de proef op de som. Ik meld me weer als het mis gaat.

mvg. Coen
Afgesproken! De komende nachten wordt er een update voor de v10a uitgerold die de zogenaamde DHCP stabieler gaat maken. Hier ga je, als het goed is, niets van merken. Eventuele eigen settings blijven intact.
Ik spreek de hoop en wens uit dat je verbinding nu stabiel blijft!! 🙂
Beste @Erwin_ ,

De afgelopen week was het weer regelmatig raak, alle verbindingen lopen vast (TV, mobiel, Toon, Hue…). sinds dinsdag volgens mij. Zou je het nog eens na willen kijken?

Alvast bedankt!
Leuk je even gesproken te hebben! Ik heb, met jouw toestemming, het modem op afstand een factory reset gegeven. Ik hoop dat hiermee de problemen verleden tijd zijn. Zo niet, laat het weten en dan pak ik het onmiddellijk op!
De volgende stap is gezet. We hebben samen een monteur ingepland. Die komt woensdag 13 maart tussen 8:00 en 10:00 langs. Ik heb er vertrouwen in dat de oorzaak gevonden wordt! Laat het weten!
Vraag gesteld in eigen topic