Beantwoord

Experiabox V10a verliest WiFi verbinding

  • 27 March 2019
  • 4 reacties
  • 325 keer bekeken

Thuis hadden wij een paar maanden geleden de router laten vervangen vanwege wat problemen tussen de TV en router. Vanaf installatie had de nieuwe V10a al problemen met draadloze verbinding. Alle bedrade verbindingen werken perfect. Voor draadloze verbindingen zoals met telefoons, laptops en wifi-versterkers geldt dit niet. Wat er gebeurt:
De WiFi stopt voor een korte periode met werken. Het lampje op de router blijft groen, en bedrade toestellen blijven normaal werken (zoals de TV). Op toestellen zoals telefoons blijft het Wifi icoon ook aan staan, tenzij je je wifi op je telefoon uit en dan gelijk aan zet. Al snel (binnen 30 sec tot 1 minuut meestal) staat de wifi weer aan.
Het aan en uit zetten van de router veranderd niks, en het gebruiken van WPS om een verbinding te maken ook niks. Graag wil ik een oplossing voor mijn problemen
icon

Beste antwoord door SammyACR 28 March 2019, 22:06

Bekijk origineel

4 reacties

Ik zit trouwens op firmware versie v5.00.20 build190.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Sammy. Welkom op het forum. Wat vervelend dat de WiFi verbinding steeds wordt onderbroken. Welke kleur heeft het WiFi lampje (zijkant) op de ExperiaBox? Je geeft aan dat je hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen d.m.v. een herstart. Zou je willen testen of een reset het probleem verhelpt? Via deze link krijg je de mogelijkheid om de modem te resetten, zou je dit willen proberen? Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel.
Inmiddels het probleem opgelost door de channel in de WAN settings van Auto naar een vast kanaal gezet 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Bedankt voor het delen van het antwoord. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer