Vraag

Experiabox v10a wegvallende connectie

  • 23 August 2019
  • 19 reacties
  • 355 keer bekeken

Het wifi valt heel frequent weg op enkele van mijn aangesloten apparaten.
De router is buiten de meterkast geplaatst in een centrale positie en zend uit op het 2.4ghz en 5 ghz


Ik las dat dit een veel voorkomend issue is bij de experia boxen dus ik ga ervan uit dat er ook wel een aantal goede tips hiervoor zijn?

Mvg

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, D.Stoof! Wegvallende wifi kan voorkomen, daar kunnen ook verschillende oorzaken voor zijn. Ik kijk graag met je mee om te zien wat er bij jou aan de hand is. Je geeft aan dat het op enkele van je apparaten gebeurt. Kun je benoemen welke dat zijn qua merk en type? Wat ervaar je op die apparaten precies waar je uit opmaakt dat de wifi wegvalt, krijg je ook foutmeldingen?
Dag Erik,

Het gebeurt voornaamste op me telefoon de Sony xperia xz premium deze popt gewoon een notificatie dat die geen verbinding kan maken met het internet.

Ook gebeurt het frequent op me versterker merk yamaha model weet ik even niet uit me hoofd hierbij valt dan de internet radio of de connectie met een van onze telefoons(niet alleen de Sony experia) dan tot stilstand en stopt de spotify stream.

En de playstation 4 heeft af en toe de melding dat die geen verbinding kan maken.

Verder zit er een smart tv 2 laptops en 1 desktop die zonder enkele problemen ten alle tijden draaien.

Het viel me wel op dat de playstation altijd de 2.4g pakt terwijl op ze afstand van 3m tot router het me sterk lijkt dat dit de snelste verbinding is aangezien het 2.4 ghz netwerk een groot clusterfuck is in ons appartement complex en op de 5 ghz maar 5 apparaten uitzenden.

Hoop zo genoeg info te geven! zo niet laat even weten.
Grtjes
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de toelichting! Als je telefoon die popup geeft, of als je Yamaha stilvalt, herstelt zich dat automatisch weer? Dat de telefoon na een paar seconden of iets dergelijks wel weer internet heeft en de Yamaha weer doorgaat? Zo ja, dan vermoed ik dat er heel veel geschakeld wordt, door je apparaten, tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz. En dat daarbij de verbinding dan eventjes wegvalt.

Wat je zou kunnen doen is de beide frequenties splitsen. Je kunt dan elk apparaat expliciet met een van twee verbinden en kijken of de verbinding dan wel in stand blijft. Op de V10A kun je dit doen met deze servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord (kies geavanceerd).
Ze herstellen snel verbinding met netwerk echter pauzeert dit de muziek in spotify onafhankelijk van herstelling van de verbinding moet deze weer gestart worden door op play te drukken op de telefoon.

Ik zal vanavond de netwerken splitsen en zien of dit effect heeft
De pagina vraagt alleen te controle me laatste 3 nummers van me rekening maar loopt vervolgens dood krijg geen tool of download om daadwerkelijk iets mee te kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +30
Ai, dat is vervelend. Even ter controle, maak je ook gebruik van Experia Wifi? Zo ja, dan werkt de tool inderdaad niet. Als je geen Experia Wifi gebruikt, dan zou de tool moeten werken. Probeer in dat geval even een andere browser.

Vul verder ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik hier nog wat dingen doormeten.
Zojuist het profiel aangevuld en is het gelukt met de tool de 2.4 ghz en 5ghz te splitsen tot nu toe geen succes want nu wordt ook me PC af en toe van netwerk af gegooid
Reputatie 7
Badge +30
Hmm, dat is niet helemaal het gewenste resultaat 🙂 Kun je eens aangeven met welke van de twee je apparaten verbonden zijn als ze de verbinding verliezen? Is dat altijd of de 2,4 Ghz of altijd de 5 Ghz of is er geen verschil?
Geen verschil bij alles op 2.4 of alles op 5 of bij mengelmoes van de twee connectie blijft frequent wegvallen.
Met een beetje geluk krijg je misschien straks een monteur van KPN die je huidige modem inruilt, vraag dan wel voor de V10, dan ben je waarschijnlijk van je probleem af.

KPN doe er wat aan en start een grote inruil actie, weg met die troep en gewoon weer de V10 terug, hoeveel mensen moeten hier nog hun frustratie uiten over de V10a die problemen geeft met wegvallende WiFi
Reputatie 7
Badge +30
Verdorie. Alright, wil je dan eens dit wifi stappenplan doorlopen en laten weten wat daar uit kwam?
Helaas geen effect gehad. Wel interessant om te zien dat de 5g een 4keer beter signaal levert kwa snelheid maar verder geen toegevoegde waarde want connectie blijft onstabiel
Reputatie 4
Badge +3
Je moet je WiFi kanalen aan passen 2.4ghz naar tussen 1 en 8 en de 5ghz naar 36 40 44..

Het is nog steeds niet verholpen is er al een oplossing voor die werkt?

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat het probleem nog steeds bestaat, Duane! Ik heb, aan de hand van je eerder ingevulde gegevens, eens naar je netwerk gekeken. Ik zie daarin ook een extra toegangspunt staan. Ik kan niet zien wat precies, maar heb je nog een aanvullend apparaat in je netwerk dat ook wifi uitzend? Of is het een bekabelde switch of iets dergelijks dat ik zie?

Kan het een slimme gas/energie meter zijn die zend idd op eigen mobiel prive netwerkje data uit is mij verteld, echter deze staat er pas isnds 2 weken dus als dat hem is is ook hij niet de oorzaak ben ik bang.

Tevens zit er bekabeld nog een kastje wat communiceert met de CV ketel  deze zat er wel al vanaf het begin.

Reputatie 7
Badge +30

Dat lijkt me dan niet van effect.  En als ik nu kijk zie ik ook niets meer, dus het kan ook een glitch zijn geweest. Ik loop een beetje vast qua wat we kunnen doen. Ik zie de resultaten van de Wifi Tuner die je in september hebt gedaan. De snelheidsmetingen zijn prima. Alleen het wegvallen komt daarin dan niet echt naar voren. Dus dat zet dan geen zoden aan de dijk. 

 

Voor de zekerheid: Zie je op de Experia Box ook iets gebeuren, qua lampjes, als het internet wegvalt?

Nee niks vreemds aan te zien (op de momenten dat ik hem toevallig zie als het gebeurt) groen lampje knippert op de voorkant en blauw knippert aan de zijkant.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor de vertraging, Duane. Ik heb opnieuw gekeken of ik hier op dit moment iets aan kan doen. Helaas is dat niet het geval. Het technische systeem ziet geen fouten, je verbinding is in orde. Dat betekent dat ik geen opties heb op dit moment. Wat nog kan is een servicemonteur. Pak op die pagina, onderaan, de middelste optie. De servicetool zal een paar dingen checken en aan het eind kun je een afspraak maken. Als de tool toch iets vindt, dan wordt het een storingsmonteur die over het algemeen gratis is (tenzij op locatie blijkt dat het toch aan je eigen spul ligt). Als de tool niets vindt, dan kun je een servicemonteur plannen. Dit kost €50, maar als deze monteur op locatie toch ziet dat het aan ons ligt, dan is het natuurlijk alsnog gratis.Â