Beantwoord

Experiabox v10a wifi kanalen scheiden 2.4 Ghz en 5 Ghz

  • 25 August 2019
  • 36 reacties
  • 23755 keer bekeken

Reputatie 2
Experiabox v10a worden niet appart de 2.4Ghz en de 5 Ghz benoemd maar 1 naam voor beide maar ik wil kunnen kiezen op welk netwerk ik wil zitten per apparaat.

Helaas is het nog niet mogelijk maar zit te wachten voor een oplossing (update en dan is het geregeld).
Mogelijk is het een bug die in de experiabox v10a zit de experiabox v10 heeft deze bug niet.
icon

Beste antwoord door Nick83 25 August 2019, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Experiabox v10a worden niet appart de 2.4Ghz en de 5 Ghz benoemd maar 1 naam voor beide maar ik wil kunnen kiezen op welk netwerk ik wil zitten per apparaat.

Helaas is het nog niet mogelijk maar zit te wachten voor een oplossing (update en dan is het geregeld).
Mogelijk is het een bug die in de experiabox v10a zit de experiabox v10 heeft deze bug niet.

Hallo @IT Expert , ik heb eens begrepen dat bij de V10a in de rubriek 'geavanceerd' bij de wifi de netwerknamen wel te scheiden zijn.
Reputatie 2

Reputatie 2
Zojuist gekeken maar zie niet waar ik dit kan instellen iemand die hulp kan bieden ?
Reputatie 7
Badge +24

Voor zover ik weet kan dit bij de v10a gewoon niet via de webgui. Het kan wel via een KPN service tool. Die vind je hier:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

 

Admin update, augustus 2020: Het is niet meer mogelijk om met deze servicetool de SSID's te splitsen op de V10A

Reputatie 7
Badge +24
Maar afgelopen week waren er problemen met de tools, ik weet niet of die inmiddels weer opgelost zijn en of nu alles weer werkt.
Reputatie 2
Nee de service tool werkt nog steeds niet krijg een fout melding (error) dus als KPN mee leest en het wil oppakken dat de service tool weer werkend kan krijgen ben ik ze daar dankbaar voor.

Bedankt voor je hulp Nick83 voor het aanbieden van de service tool maar dat werkt helaas niet.
Reputatie 7
Badge +28
We lezen mee! Sorry dat het even duurde. Ik heb de servicetool gecontroleerd en die lijkt nog niet te werken. Ik heb contact opgenomen met de ontwikkelaars. Omdat dit (op dit moment) de enige manier is om de netwerknamen te scheiden op de V10A is het belangrijk dat dit wordt opgelost. Zodra ik een reactie heb laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +28
@IT Expert: Kun je de tool nog eens proberen? Als je nog een foutmelding krijgt, kun je dan aangeven of je die direct krijgt of na het invoeren van de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?

Zoals @Nick83 aangaf zijn er wat problemen geweest de afgelopen weken. Die zijn inmiddels opgelost. Wel kan er nog een probleem ontstaan als er een Experia WiFi zit aangesloten (onze wifi versterker). Een workaround is om die tijdelijk los te koppelen, we werken aan een structurele oplossing.

Bij mij lijkt de tool het vandaag prima te doen. Wel blokkeerde mijn adblocker iets te veel essentiële onderdelen waardoor de servicetool het alsnog niet deed. Als je een blanco pagina te zien krijgt, probeer het dan even zonder adblocker (indien aanwezig).
Reputatie 2

Reputatie 2
bij overview en dan state en ook bij overview en dan network status zie je dat het wel is gelukt alleen bij de wlan en dan wlan daar staat er maar 1 wifi naam (de 2.4Ghz naam) (en niet de 5Ghz naam).

de tool werkt nu wel weer maar niet alle funties werken (zoals de KPN FON werkt niet maar is ook niet op de experiabox v10a aanwezig).

je geeft aan de naam van je wifi en wachtwoord te veranderen en met de geavanceerde optie kan je beide een aparte naam geven anders kan je maar 1 naam geven in de basis optie.

daarna zag ik de wifi niet moest de experiabox een reboot geven en het probleem is verholpen. alles lijkt gewoon te werken heb het niet getest maar de wifi namen zijn zichtbaar voor de eindapparaten.
Reputatie 7
Badge +28
Top! Fijn dat het is gelukt :)

De laatste hand wordt gelegd aan een update voor de V10A. Die wordt vervolgens een paar weken getest onder KPN'ers voor het wordt uitgerold. Ik kan nog niet in detail gaan wat er precies wordt veranderd maar Fon ondersteuning volgt in ieder geval.

Dag @Joran, inmiddels werkt de tool niet meer (na invullen rek. nr): 

Wat kan ik doen om toch mijn signalen te splitten? 

Reputatie 7
Badge +28

De tool is helaas de enige manier tot de nieuwe firmware er is. Is die storing nog gaande? Dan maak ik er melding van.

Zojuist nogmaals geprobeerd. Helaas nog steeds dezelfde melding.. Dank alvast voor de melding! 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Nils, Joran is afwezig, vandaar reactie van mij. Speelt dit nog steeds? Zo ja, heb jij toevallig Experia Wifi aangesloten? 

Ha Erik, nee alleen de Experiabox V10a. 

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, ok. Dan nog de volgende vragen:

  • welke browser ervaar je dit in?
  • ervaar je het ook in een andere browser?

Op een Mac met zowel Chrome als Safari.

Ik las dat het mogelijk is om een eigen Ubiquiti EdgeRouter te configureren. Wellicht dat ik overweeg deze aan te schaffen met losse wifi gezien de Experiabox wifi ook regelmatig zomaar wegvalt (vooral onprettig bij gamen). 

Reputatie 7
Badge +30

Eigen router kan inderdaad al (op telefonie na) bij een glasaansluiting. 

 

Ik wil nog wel graag even kijken of ik toch een oorzaak kan achterhalen van het niet werken van de tool. Zou je nog je profiel willen invullen?

Reputatie 7

Eigen router kan inderdaad al (op telefonie na) bij een glasaansluiting. 

Ook op een VDSL aansluiting kan dat met een Fritz!Box.

Zie de edit van 4 september in het openingsbericht in het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Eigen router kan inderdaad al (op telefonie na) bij een glasaansluiting. 

 

Ik wil nog wel graag even kijken of ik toch een oorzaak kan achterhalen van het niet werken van de tool. Zou je nog je profiel willen invullen?

Dank, ik heb mijn profiel ingevuld.

 

Eigen router kan inderdaad al (op telefonie na) bij een glasaansluiting. 

Ook op een VDSL aansluiting kan dat met een Fritz!Box.

Zie de edit van 4 september in het openingsbericht in het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Dank! We hebben VDSL en geen glasvezel dus een Fritz!Box is ook wel een goede idee. 

Op dit forum zie ik zo’n 9 maanden geleden:

“We lezen mee! Sorry dat het even duurde. Ik heb de servicetool gecontroleerd en die lijkt nog niet te werken. Ik heb contact opgenomen met de ontwikkelaars. Omdat dit (op dit moment) de enige manier is om de netwerknamen te scheiden op de V10A is het belangrijk dat dit wordt opgelost. Zodra ik een reactie heb laat ik het weten.”

Ik ben benieuwd of dit al opgelost is. Ik ben net in het bezit van de Experia 10a en gisteren paktte mijn apparatuur automatisch de 5Ghz band, vandaag niet van de 2 Ghz band te krijgen.

Hallo @René_Posthumus , je kunt binnen de V10a de 2.4- en de 5.0-band verschillende namen geven.

 

Hallo Jan. Hoe doe ik dat dan? ik heb me rot gezocht hoe dat te doen.

Hallo Jan. Hoe doe ik dat dan? ik heb me rot gezocht hoe dat te doen.

Hallo @René_Posthumus , inloggen in de modem, de rubriek wifi aanklikken en het wijst zich verder vanzelf.