Beantwoord

Experiabox v10A wifi problemen

  • 17 January 2019
  • 23 reacties
  • 28235 keer bekeken

Net de klantenservice aan de lijn gehad en een zeer verhelderend gesprek gehad, en er achter gekomen dat kpn in principe weet van de ontzettend vele problemen met deze experiabox v10a. Al zeker 4 maanden dat de klachten worden verzameld, en dat ze dan naar een oplossing gaan zoeken, maar er word volgens mij niet echt serieus naar gekeken.
Hoe kan het zo zijn dat er op de radio reclame word gemaakt over hebbende de beste wifi van het land, maar dat het in principe waardeloos is.
Het gaat hier dus over een experiabox v10a, een telefoon waar de 2,4 ghz wifi op ontvangen moet worden. Dze telefoon heeft nergens problemen met wifi , alleen bij mensen die deze nieuwe experiabox hebben.
Heb de wifi tool uit de reclame gebruikt, iedere channel uitgeprobeert met een wifi analyzer bij de hand, maar niks geeft een oplossing, omdat de experiabox gewoon niet goed is.

Gaat kpn hier heel snel een oplossing voor vinden, of de klanten zolanf gratis data geven tot dit is opgelost?

Ben al zolang een tevreden klant bij kpn, nooit geen problemen, maar dit is zo frusterend omdat het probleem gewoon niet opgelost word. Denk er echt sterk aan over te stappen naar een andere provider, en dat doet me echt pijn want heb alles van kpn en tot nu uiterst tevreden.

Graag snel een oplossing

BVD Ton
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 January 2019, 09:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Goedenavond Ton

Misschien een gekke vraag maar heb je toevallig een DVS ( Draadloze Verbindings Set ) achter je Experia V10A ?

Mocht je een DVS hebben probeer dan eens de DVS uit het stopcontact te halen en tijdelijk even niet te gebruiken dus ook de netwerkkabel uit het modem halen.

Je wifi naam en wachtwoord kan je veranderen via
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-naam-wachtwoord-wijzigen.htm

Probeer nu met je toestel of je op Wifi kan komen.
@JohanV80 Nee, ik heb geen DVS .

Wifi naam en wachtwoord ? Scheelt dat als ik dat verander? Moet ik dit doen via een apparaat wat is verbonden via wifi, of via mijn vaste pc verbinding?

Ik kan in principe wel op wifi komen, mijn wifi icoontje op mijn mobiele apparaat heeft ook volle streepjes, alleen is de verbinding zo erg slecht, dat een webpagina laden bv. 5 minuten duurt, of instagram vernieuwen ook 5 minuten duurt voor er een nieuw bericht is geladen.
En dat als ik langs mijn experiabox zit, lijkt of hij de verbinding wel maakt, maar de data traag doorkomt.
Ik zou het via de vaste PC veranderen, Zo kan je gelijk je eigen naam en wachtwoord maken

Mocht je internet nog steeds traag zijn ga dan via Internet Explorer naar http://192.168.2.254 en log in met het admin wachtwoord wat achter op het modem staat. Deze zit achter het kaartje op de sticker.

En zet het wifi kanaal op een vast kanaal ipv Auto
Reputatie 7
Badge +30

Ha @vanderAaTon, welkom! Wat ontzettend balen dat je wifi problemen mee hebt. Het klopt inderdaad dat het niet altijd helemaal vlekkeloos werkt, maar gelukkig hebben de meeste klanten nergens last van. Neemt niet weg dat het natuurlijk erg vervelend is dat jij dit wel hebt. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ook ben ik benieuwd of je dit probleem op meerdere apparaten ervaart of echt alleen op deze telefoon? En wat is het merk en type van het toestel?

@Marcia_ Heb zojuist mijn profiel geupdated.

Nou, dat de meeste klanten met de v10A nergens last van hebben, daar praat de klantenservice heel anders over, en toen ik vertelde dat als je googled hierop dat ik veel klachten tegenkom, was hun antwoord dat dat niks is vergeleken met de klachten die hun iedere dag binnen krijgen.

Ik heb dit probleem ook op mijn mobiel en smart TV, en verder mensen die hier ook inloggen op mijn wifi ervaren dezelfde problemen, type toestel van mij is HTC Desire 628 dual sim.

Probleem is ook direct begonnen toen ik deze nieuwe modem kreeg, helaas omdat de vorige kapot was.
Dus geef me aub een van de teruggestuurde oudere modems, dan is het probleem opgelost, want deze modem is gewoon niet waar ik voor betaal.

Anders zit er niks anders op dan van provider te wisselen, want tot nu toe zegt de klantenservice dat jullie mij niet gaan helpen, of met andere woorden, bedankt voor je geld, maar zoek het maar uit!!!
@JohanV80 Dank voor je hulp, helaas kan ik wifi naam en wachtwoord niet veranderen, ik kom er niet in, hetzelfde geld voor het veranderen van kanaal , ook daar kom ik niet in.
Reputatie 7
Badge +30
@vanderAaTon heel vervelend dit.. Ik kan niets bijzonders vinden met de lijnmeting. Ook kan ik niet zorgen voor een ander modem, ben ik bang. Wel heb ik begrepen dat er door de leverancier gewerkt wordt aan een onderzoek naar problemen en daarmee ook naar een oplossing. Zolang deze nog niet gevonden is en kan worden uitgerold via een update, kan ik op dit moment weinig voor je betekenen helaas 😞.

Overigens staat op onze website uitgelegd hoe je kunt inloggen op de webinterface van de V10A. Daar kan je zaken veranderen. Voor het wijzigen van het wifikanaal kan je ook gebruik maken van de speciaal daarvoor ingerichte servicetool.
Helaas,

Had vorige week in de gaten dat je waarschijnlijk toch dingen had geprobeerd, mijn wifi en internet deden het helemaal niet meer. Dus alles gereset en toen deed de wifi het toch even goed. Daarna was het weer een grote ellende. Had ook mijn channel verandert, maar ook verder zonder resultaat.
En aangezien dat mijn wifi het bij vrienden en familie wel gewoon doet zoals het hoort, bij Ziggo maar ook gewoon KPN aansluitingen weet ik dat het probleem specifiek gewoon aan deze modem ligt.

Maar door een probleem wat jullie gewoon niet op willen lossen, waar de oplossing gewoon voorhanden is voel ik me toch genoodzaakt om over te stappen na zoveel jaren meer dan tevreden klant te zijn geweest.
Dus dan toch maar naar Ziggo, en volledig afscheid nemen van KPN met mijn telefonie, tv en internet.

Erg jammer dit, en teleurstellend .....
Reputatie 2
Badge
Dit komt omdat sommige apparaten niet lekker werken met de 5ghz wifi van de nieuwe experiabox.

Heb je al geprobeerd je wifi te splitsen?
Ik merk vaak als je dit niet doet dat de wifi soms niet lekker loopt en weg valt.


link: wifi gegevens wijzigen

Klik even op geavanceerd en verzin een andere naam voor de 2.4ghz en probeer er dan even mee te verbinden.

Werkt dit niet? Bel even KPN 0800-0402 Ik weet zeker dat ze een oplossing voor je kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +30
Heel jammer om te lezen dat het toch nog niet goed werkt 😞. Het klopt ook dat het aan het modem ligt. Echter niet aan jouw specifieke modem, maar aan het type. We werken er hard aan om dit op te lossen, maar het is helaas niet iets wat we snel op kunnen lossen. Heel begrijpelijk als je besluit om hierdoor over te stappen, ik kan er voor nu helaas niets aan veranderen.
@Maikel233 Zojuist de naam verandert zoals je aangaf, helaas heeft ook dit niet mogen baten. Ook natuurlijk al met KPN aan de lijn gezeten, ook dit heeft niks geholpen, die zeiden dat er zoveel klachten waren over dit probleem maar aangezien de modem gewoon niet goed werkt er ook geen oplossing is, en KPN ook er niks aan wil doen. Suggestie gegeven mij een teruggestuurde Experiabox 9 te geven zolang er geen oplossing is gevonden, maar dat zou echt niet kunnen.

Ach, Ziggo zal blij met me zijn, ik minder want dan moet ik een coax kabel gaan leggen wat ik weer minder vind. Maarja, niks is frustrerender dan een bedrijf dat willens en wetens een op te lossen probleem niet oplost.
Reputatie 2
Badge
Vervelend dat de klantenservice geen alternatieve oplossing heeft.
Hebben ze ook niet voorgesteld om een service monteur langs te sturen? Die zou eventueel het probleem aan kunnen pakken en verhelpen.

@Marcia_ Misschien is het handig om contact op te nemen met @vanderAaTon
Zou toch jammer zijn als meneer/mevrouw weg gaat bij KPN.
Reputatie 7
Als KPN je dan geen andere Experia Box wil leveren, dan moet je er zelf maar één gaan scoren.
Op marktplaats staan een flink aantal V10's (zonder A) "te koop" en ookal is die apparatuur door KPN in bruikleen gegeven aan de "verkoper" zou ik er persoonlijk geen enkel bezwaar tegen hebben om zo'n apparaat te kopen.

Overigens heb ik helemaal afscheid genomen van de Experia Box.
Vervelend dat de klantenservice geen alternatieve oplossing heeft.
Hebben ze ook niet voorgesteld om een service monteur langs te sturen? Die zou eventueel het probleem aan kunnen pakken en verhelpen.

@Marcia_ Misschien is het handig om contact op te nemen met @vanderAaTon
Zou toch jammer zijn als meneer/mevrouw weg gaat bij KPN.


Nou, ik vind het vooral vervelend van KPN dat ze reclame maken met de beste wifi, wetende dat ze veel van hun klanten hebben opgescheept met een Experiabox die niet naar behoeve functioneert. De klantenservice geeft zelf toe dat dit een enorm probleem is bij kpn, maar (reden zal waarschijnlijk financieel zijn) ze geen intentie hebben dit op te lossen. Ze hebben wifi versterkers aangeboden (tegen betaling) maar dat moet niet hoeven, heb voor deze Experiabox v10A altijd perfect wifi gehad door heel mijn appartement met kpn.

En de ik waardeer de suggestie van @wjb om via marktplaats een oude experiabox te kopen, maar dat is het laatste wat ik wil doen. Ik betaal genoeg geld maandelijks om over goed werkende spullen te beschikken, de oplossing is vrij simpel, maar daar willen ze niet aan meewerken.

Momenteel bezig een Coax kabel te leggen, en dan Ziggo en Vodafone verblijden.
Reputatie 7
Badge +30
Ik had nog geen reactie geplaatst, omdat ik niets anders voor je kan doen. Wel wil ik even inbreken nu: we zijn namelijk wel degelijk bezig om een oplossing voor dit probleem te vinden. De V10A is een van de Experiaboxen die nu standaard in het assortiment zitten en wij willen ook gewoon dat dit werkt. Het is niet zo dat wij er blij mee zijn dat het niet werkt. Het zal alleen nog wel even duren, omdat het niet een heel eenvoudig probleem is. Jammer om te lezen dat jij al besloten hebt om weg te gaan, wellicht kunnen we je in de toekomst weer welkom heten!
Reputatie 1
En, vanuit andere topics al snuffelend hier langs komend: er wordt in de komende week een firmware-update voor de V10A uitgerold die - als belangrijkste, onder andere - het probleem met het toekennen van DHCP's aan diverse - vaak wat oudere - apparaten moet oplossen.

Helaas heb ik nog niet een complete release-info gezien en ik heb de nieuwe release ook nog niet ontvangen, dus kan ik niet wat zeggen over wat er verder zoal zou zijn gewijzigd.

Ik spreek de hoop uit, dat KPN die release-info deze keer wel publiceert!
@Marcia_

Zojuist contract afgesloten bij Ziggo, ik vind het ook jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Oplossingen voor mijn probleem heb ik je, en de klantenservice meerdere gegeven, maar daar willen jullie niet aan, maar zal ze nog even noemen.

-Ouder model Experiabox aanbieden, tot de problemen werkelijk zijn opgelost. Ik zie hier echt geen enkel probleem mee, mensen sturen hun oude model terug, en ik zou daar dan tijdelijk gebruik van kunnen maken.

-Tot de problemen zijn opgelost mij gratis data aanbieden dat ik toch gewoon kan internetten op mijn telefoon binnen huis.

-Korting geven op mijn abonnement, aangezien ik een gedeelte van de service waarvoor ik betaal niet kan gebruiken.

Na hoe alles is gelopen denk ik ook niet dat jullie mij in de toekomst terugzien. Als je kijkt hoe lang ik al KPN klant ben, en dan eigenlijk word verteld : sorry we weten dat je een probleem hebt, maar dat is voor ons niet echt een serieus probleem dus zoek het maar uit. Ja dat zit niet lekker.

MVG

Ton van der Aa
Reputatie 7
Badge +30
Ha Ton,

Jammer om te lezen dat je je niet serieus genomen voelt. We zijn vandaag gelukkig begonnen met de uitrol van een nieuwe software waardoor de problemen hopelijk verleden tijd zijn. Hier hebben we heel hard aan gewerkt, omdat we alle klachten wel degelijk heel serieus nemen. Soms kost het helaas wat langer om tot een oplossing te komen.

Bij mij pakte apparaten de slechte WiFi vanmijn V10a op en wisselde constant met mijn WiFi Experia waardoor ik er steeds uitgegooid werd. Ik heb de WiFi van V10a uitgezet en een WiFi Experia benden en boven geïnstalleerd. Nu gaat het vooralsnog goed. Maar bij KPN klantenservice kon niemand me helpen.

Het probleem is nogsteeds bezig

Het is niet te geloven dat dit problem nog niet is opgelost na 1 jaar. Zijn er geen knappe koppen bij KPN? Allemaal te simpel of lui om dieper te graven?

 

Ik heb zelf een paar workarounds gevonden:

 

(1) Om binnentekomen op de Experia Box v10a:

sluit een Ethernetkabel aan op LAN port 3, 

sluit deze kabel aan op een PC, 

maak verbinding met de Experia box, 

gaa naar mijnmodem.kpn of 198.168.2.254

unsername: admin

password: staat achter op de Experia box

 

(2) Instellingen op de Experia Box v10a

eenmaal binnen, zet de guest toegang aan:

ga naar WLAN

kies guest network

kies edit (guest network)

kies SSID Enable on

kies Save settings

Als het goed is, kan je nu inloggen op je guest WiFi, met je Android telefoon of tablet. 

 

Overigens schijnt het dat een kabelverbinding (LAN) met de Experia Box v10a wel goed werkt, met en Windows PC. 

 

Ik heb ook voor de lol IPv6 op “IPv6 automatic” gezet, en dan kan ik wel verbinding maken met mijn Android telefoon (dus geen connected, no internet), en ik kon zelfs youtube gebruiken, maar heel veel internetadressen zijn niet bereikbaar. Misschien dat er wat misloopt met de IP adressen onder IPv6. 

 

 

3 jaar later, probleem is er nog steeds. 
KPN weigert gewoon een andere box te geven. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Valery89, welkom! Waar loop jij precies tegenaan dan? Er zijn al heel lang geen algemene storingen meer met de V10A. Dat zou dus gewoon moeten werken. Het kan natuurlijk zijn dat er iets met je verbinding aan de hand is. We geven dan niet zomaar een nieuwe Experia Box, maar proberen het probleem altijd eerst op te lossen. Mocht het aan de Experia Box liggen, dan wordt deze natuurlijk wel vervangen.