Beantwoord

Experiabox v10a ziet mijn netwerkkabel niet.

• 19 december 2018
  • 13 reacties
  • 741 keer bekeken

Kan nu niet netflix kijken sinds ik de nieuwe experia box v10a heb aangesloten.

Met vorige experia box geen probleem.
icon

Beste antwoord door Nadia 28 december 2018, 17:28

Hallo Martinifietsie, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt 🙂 Ik zie dat Joss jou al flink op weg heeft geholpen, super. De KPN Experia Box V10A is ons nieuwste modem, deze is geschikt om Netflix via de tv-ontvanger te kijken. Het is mij hier nog niet duidelijk of jij Netflix via een app op je Smart tv opent of via de KPN tv-ontvanger? Want ik lees dat er twee dingen wat door elkaar lopen.

Internet op de tv kan met een kabel óf WiFi worden verbonden. Als je de tv-ontvanger met een kabel rechtstreeks op Experia Box hebt aangesloten betekent dit niet automatisch dat ook de tv wordt voorzien van internet via die kabel. Voor internet op je Smart tv heb je een aparte kabel nodig (of verbinden via WiIFi). Om je te helpen zouden we graag van je willen weten via welke bron je Netflix opent en hoe deze is aangesloten. Laat je het hier weten? 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Martinifietsie, klopt het dat niet gaat over Netflix via de tv ontvanger maar over Netflix op je smart tv? En zo te lezen gebruik je daarvoor een bedrade verbinding? Kun je de internetverbinding op je televisie eens opnieuw instellen?
Welke televisie heb je?
Ik heb een samsung tv 8 serie met one connect.

De ethernet kabel naar interactieve kpn arris.vip 2952 v2.

Het rare is dat alles met mijn vorige experiabox wel goed functioneerde.

Nu geeft het systeem aan dat de ethernet kabel niet is aangesloten.
Internet gaat wel over draadloos wifi, maar dus niet over de ethernetkabel.
Reputatie 7
Badge +10
Je schrijft dat de ethernet kabel naar je tv ontvanger loopt. Dat is voor je interactieve tv (waaronder Netflix via de Arris tv ontvanger). Voor (bedraad) internet op je televisie moet je een aparte ethernetkabel van de modem naar je televisie leggen. Dat zal bij je vorige Experia niet anders zijn geweest.
Hallo joss1965, dat was niet nodig dat gaat dan viaarris tv ontvanger met een hdmi kabel naar de tv.

Maar ik heb al meer gelezen over deze problemen. Het nieuwe kpn modem V10a is het probleem.

Kon jij ervoor zorgen dat Kpn mijn een niruw modem stuurt de V10?

Alvast mijn dank.
Reputatie 7
Badge +10
Ik weet niet of de V10a verantwoordelijk is voor je probleem met Netflix.

Je schrijft dat je de melding krijgt dat de ethernet kabel niet is aangesloten. Krijg je die melding als je via de tv ontvanger (bijv. via kanaal 200) naar Netflix wilt kijken? Verder heb je geen problemen met tv kijken?

Kun je voor de zekerheid je tv ontvanger (de Arris) eens deze reset geven?

Overigens kan ik niet zorgen voor vervanging van je modem (ik werk niet voor KPN), maar een webcaremedewerker van KPN kan wel kijken naar je probleem. Als het goed is wordt dit topic binnenkort door een webcaremedewerker opgepakt.
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Martinifietsie, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt 🙂 Ik zie dat Joss jou al flink op weg heeft geholpen, super. De KPN Experia Box V10A is ons nieuwste modem, deze is geschikt om Netflix via de tv-ontvanger te kijken. Het is mij hier nog niet duidelijk of jij Netflix via een app op je Smart tv opent of via de KPN tv-ontvanger? Want ik lees dat er twee dingen wat door elkaar lopen.

Internet op de tv kan met een kabel óf WiFi worden verbonden. Als je de tv-ontvanger met een kabel rechtstreeks op Experia Box hebt aangesloten betekent dit niet automatisch dat ook de tv wordt voorzien van internet via die kabel. Voor internet op je Smart tv heb je een aparte kabel nodig (of verbinden via WiIFi). Om je te helpen zouden we graag van je willen weten via welke bron je Netflix opent en hoe deze is aangesloten. Laat je het hier weten? 🙂
Hallo Nadia,
Leuk dat je ook wilt helpen.

Ik wil netflix kijken via de app op de smart tv. Dat kon ik met mijn vorige experiabox wel.

Eigenlijk wil ik gewoon mijn vorige experia box terug. Toen had ik alles nl gewoon goed werkend.

Dus stuur me aub de experia box 10.
Reputatie 7
Badge +15
Ha Martinifietsie, uiteraard wil ik helpen, daarvoor is de community van KPN 🙂 Ik kan je vorige modem niet meer teruggeven. Maar niet getreurd, het moet ook werken op de nieuwste V10 A. We kijken graag met je mee hoe we dit aan de praat kunnen krijgen.

Om het op te lossen heb ik nog een paar vragen;
- Hoe is je Smart TV verbonden met het internet (WiFi of met kabel)
- Welke foutmelding zie je wanneer je de Netflix opent?
- Zijn er meer Apps die niet openen op je Smart TV?
Hallo Nadia,

Ik heb gisteren een monteur gehad van Kpn.
Een prima kerel en alles werkt nu weer zoals ik graag sil.

Fijne jaar wisseling.

Martin
Reputatie 3
Badge
Hallo Martinifietsie,

was leuker geweest als je even had gezegd dat er een monteur zou komen.
Hallo Reynder,

Was nog leuker geweest als ik geen problemen had gehad.

Geen handig feedback.

Martin
Reputatie 7
Badge +15
Hey Martinifietsie, fijn dat onze monteur het heeft opgelost. Ik wens je een heel gelukkig en gezond nieuwjaar! 🙂

Reageer