Beantwoord

Experiabox V10e 'weigert' SmartTV?

  • 11 April 2019
  • 5 reacties
  • 193 keer bekeken

Hallo,

Sinds een aantal maanden hebben wij KPN. Vanaf de eerste dag heb ik mijn Samsung SmartTV aangesloten op het wifi netwerk. Werkte allemaal fantastisch, en konden wij alle apps gebruiken (Netflix & Videoland).

Afgelopen week ging bij ons het stroom er af, en startte daarna de modem dus opnieuw op toen het stroom er weer op ging. Tot mijn verbazing gaf de TV aan: 'Niet met het netwerk verbonden'
Alles opnieuw ingesteld, maar helaas.
Tv een reset gegeven, helaas ook geen resultaat. Daarnaast zijn al mijn andere apparaten wel verbonden en werkend met het internet. (Laptop, Computer, Smartphones & Sonos) Vooral die laatste keek ik van op dat het wel werkte omdat dat juist het probleem geeft zodra er iets veranderd.

Toen heb ik ingelogd op de Experiabox, en gekeken bij connected devices... Wanneer ik de tv opnieuw verbind, staat hij zo'n 30 seconden tussen de lijst, kan ik dus ook 30 seconden van apps gebruik maken op de tv, maar daarna is het weer gedaan, en krijg ik de melding: Niet met het internet verbonden. En is mijn SmartTV ook uit de lijst verdwenen met connected devices.

Naar mijn idee weigert de modem dus mijn TV sinds het moment even de stroom er af is geweest en daarna de modem opnieuw is opgestart.

Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet,
Erik
icon

Beste antwoord door WimC 15 April 2019, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi en welkom op het forum! Dat is wel bizar! @Erikmichelle
Heb je alleen een modem of zitten daar ook van die wifiversterkers en/of eigen netwerkhardware tussen? Het beste advies wat ik je nu kan geven is alle apparaten in je netwerk uitzetten. Vervolgens stap voor stap alles aanzetten, te beginnen met de experiabox. Dus eerst wachten tot de experiabox volledig is opgestart en daarna het volgende apparaat. Tevens graag de bestaande draadloze netwerkverbinding in je smart tv verwijderen en opnieuw opzetten nadat alles opnieuw is opgestart.
Om eerlijk te zijn tast ik in het duister wat er gebeurt maar dit is een redelijk beproefde methode om eventuele ipconflicten en 'verouderde verbindingen' buiten te sluiten. Garantie dat het hiermee wel gaat werken heb ik niet, maar het is wel het proberen waard. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hi Erwin,

Ik heb Experia Wifiversterkers in huis. Verder geen netwerkhardware.

Ik heb al je tips opgevolgd zonder resultaat. Ik kreeg de tip van een vriend om een netwerkswitch te kopen, en die te verbinden met de TV en Tv kastje. Dit werkt goed. Maar ook dan valt mijn internet af en toe weg.

Ik denk dat het probleem toch groter is dan alleen de wifi?

Verder heb ik geen oude aansluitingen omdat ik in een nieuwbouwhuis woon, en heb ik een glasvezelaansluiting.

De 100Mbit die ik zou moeten halen, wordt ook niet meer gehaald met een 5GHZ apparaat, en wisselt dit enorm tussen de 30 en 60.

Om moedeloos van te worden..
Reputatie 5
Badge +6
Het enigste wat ik nog kan bedenken is een dubbel ip adres, dan is er dus
blijkbaar een van de apparaten die een vast ip nummer heeft, dat ook uitgegeven
wordt door de experia box via DHCP.

Maar dat is wel te controleren, door alles uit te zetten op het netwerk
behalve je smart TV, kijk dan of deze het blijft doen.

Of maak een rondje en schrijf alle ip adressen op die je in je netwerk hebt,
en kijk of er dubbel zijn uitgegeven.
Geen verkeerde suggestie van @WimC . Zeker het onderzoeken waard.
Je schrijft dat je internet ook af en toe uitvalt? Is dat het bedrade internet? Als je pc's/laptops rechtstreeks met een kabel zijn aangesloten en dit gebeurt is het een teken dat vanuit het modem dingen misgaan. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag je verbinding doormeten.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het probleem zelf hebt kunnen oplossen. Mocht dat niet het geval zijn of je hebt andere vragen, zit ik voor je klaar! 🙂