Vraag

Vervangen Experiabox V7

  • 16 March 2019
  • 17 reacties
  • 1517 keer bekeken

Hallo,
ik Ben niet tevreden met mijn experiabox H220N. We hebben sinds 2012 deze modem. Met de komst van meer apparatuur in huis welke een internet verbinding vereisen, blijkt dat onze huidige experiabox moeite heeft al deze apparatuur verbonden te houden. Hierdoor werken regelmatig diverse apparaten niet meer en haperen de HD tv ontvangers. Zijn de latere versies van de experiabox hier geschikter voor? En hoe kan ik mijn huidige omruilen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo,
ik Ben niet tevreden met mijn experiabox H220N. We hebben sinds 2012 deze modem. Met de komst van meer apparatuur in huis welke een internet verbinding vereisen, blijkt dat onze huidige experiabox moeite heeft al deze apparatuur verbonden te houden. Hierdoor werken regelmatig diverse apparaten niet meer en haperen de HD tv ontvangers. Zijn de latere versies van de experiabox hier geschikter voor? En hoe kan ik mijn huidige omruilen?


Als er meerdere apparaten last van hebben zou ik zeggen vervangen.

Bel even 0800-0402. Als je een V7 hebt krijg je een v10A of een v10 opgestuurd.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Patrick2112
Dit kun je zelf online regelen.
Hier kun je verouderde apparatuur omruilen .
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Patrick2112, welkom! Het lijkt mij in dit geval ook het beste idee om de door Huistijger genoemde link het modem te vervangen. Die V7 mag met pensioen. 🙂 Ik hoor graag of het lukt.
Goedenavond @huistijger en @Paul_ ,
Ik heb de bovenstaande tool gebruikt hier word vermeld dat mijn experiabox en HD tv ontvangers omruilen niet nodig is. Zoals in het bericht hieronder.

Reputatie 7
Badge +10
Dit is zeer bijzonder aangezien KPN net een programma heeft afgerond om alle experiaboxen, ouder dan de V8, te vervangen. Dit in verband met wijzigingen in de manier waarop TV in het netwerk wordt verwerkt.
Dus waarom heeft deze klant dit niet gekregen en waarom geeft de tool aan dat een V7 voldoende zou zijn?
Reputatie 7
Badge +25
Ja inderdaad, heel apart. Gaan we natuurlijk achteraan!

Voor nu: @Patrick2112, kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je aan de slag.
Hoi @Paul_
Profiel heb ik nu zoveel mogelijk aangevuld. Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +25
Snelle reactie, top! Ik heb een nieuw modem verstuurd. Je hebt een privébericht met de details. 🙂
@Paul_ Super ontzettend bedankt voor het snelle handelen.. Nu gaat helemaal goed komen..
Reputatie 7
Badge +25
Graag gedaan! Als er nog vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Ook wij hebben nog steeds een Experiabox V7 (ca. 12 jaar al), nooit bericht gekregen dat deze vervangen zou worden en ook hier geeft de tool aan dat vervanging niet nodig is. Ongeveer een jaar geleden een afspraak gemaakt voor een servicemonteur om naar de wifi-kwaliteit te komen kijken, maar die is nooit komen opdagen. Wifi valt regelmatig weg en we resetten tegenwoordig wel één keer in de twee weken de experiabox om weer verbinding te krijgen. Niet echt een duurzame situatie zo.

Hebben wij ook recht op een box die bij de tijd is, of moet ik gewoon jaarlijks van provider gaan wisselen?

Badge +19

Alles ouder dan de v8 kan worden omgeruild.  Dus bel 0800-0402 gratis. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.  Je  hebt binnen een paar dagen een ander modem.

“Klantenservice” dus gebeld. Ze zouden er naar kijken, maar mochten er niet over beslissen. Nu twee weken later nog niets gehoord. Wordt tijd voor een naamswijziging in Klantennegeerservice.

Kan op de site niet eens de handleiding voor de Experiabox v7 vinden.

Hevig teleurgesteld. Ga overstappen.

@Ants101 Als u een reactie is beloofd, is het niet netjes als deze niet komt. Overstappen kan u doen en staat vrij. Is de service bij een ander dan wel top? Vul u profiel zo goed mogelijk aan en een medewerkers zal over enkele dagen met een passende oplossing komen. Heeft u nu problemen? kunnen wij u ergens mee helpen?

Geen sterk argument om naar anderen te gaan wijzen als je zelf je zaakjes niet op orde hebt.

Het is niet dat ik wil overstappen, ik wil service. En die krijg ik niet!

Ik ben gewoon een klant en probeer andere te helpen als zij vragen hebben. Komen wij er hier niet uit, dan zijn er medewerkers die zaken overnemen. De omruiling wordt zoals u hier leest wel gedaan en het is nu niet gelopen zoals het zou moeten. Ik ben geen medewerkers en ga dus geen excuses aanbieden namens KPN. Wel kan ik mogelijk meedenken bij problemen. Is er een reden waarom u de modem wil ruilen.

Is de service bij een ander wel helemaal goed geregeld. Ik heb er geen baad bij als u vertrekt of blijft, maar ik wil u wel laten nadenken over de voor en nadelen van overstappen.