Vraag

Experiabox (V7) en PBX adapter

• 16 april 2018
  • 3 reacties
  • 127 keer bekeken

Hallo,

Is het mogelijk om een PBX systeem Avaya, Asterisk of Elastix te gebruikeen met mijn huidige experiabox (V7)? Kan ik een van deze PBX adapters installeren op mijn computer om direct naar buiten te kunnen bellen met de computer.
Gaarne advies,
Ed

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hangt er vanaf wat je wil bereiken, het is niet mogelijk om je KPN lijn te gebruiken met die adapter (tenzij je de phone poort omzet naar VoIP met een adapter. Maar je bent waarschijnlijk goedkoper uit door een andere aanbieder in te stellen op die PBX
Dank Robin, voor jouw antwoord.

Echter, ik snap jou niet helemaal. Jij schrijft:
"het is niet mogelijk om je KPN lijn te gebruiken met die adapter (tenzij je de phone poort omzet naar VoIP met een adapter."
Voor mij is dit een tegenstelling. Is het nou wel of niet mogelijk met een KPN lijn?
Ik zou graag bellen vanuit mijn computer (CRM systeem). Daarvoor moet ik een stukje software installeren; bv Asterisk V1.4. Deze vraagt mijn proxy settings van mijn router. Maar ik kan die nergens vinden van de Experiabox V7.
Reputatie 7
Badge +30
Nou, het is mogelijk, maar met heel veel gedoe terwijl er allerlei andere oplossingen zijn.

Verder, de V7 draait geen SIP server die je via Asterisk kan bereiken (intern draait ie wel maar die is niet toegankelijk).
Je kan eventueel een adapter gebruiken op de Phone poort die het telefoonsignaal omzet naar VoIP en Asterisk daar aan koppelen, maar dat werkt niet heel simpel en je kan waarschijnlijk beter Asterisk aan een VoIP aanbieder koppelen zoals Voys, cheapconnect, budgetphone etc

Robin

Reageer