Vraag

Experiabox V8

  • 6 July 2019
  • 9 reacties
  • 374 keer bekeken

zeer slechte verbinding en onstabiele verbinding met Wi-Fi ,Experia Box is type V8 .
Geregeld resetten helpt ook al niet meer.
laatste tijd sluit ik WiFi af en gebruik ik zelfs binnen 4G
Dat kan niet de bedoeling zijn want ik betaal natuurlijk wel de nota's.
Is het mogelijk de modem te vervangen want met glasvezel moet je toch wel een beetje kunnen internetten?

9 reacties

Eigenlijk ervaar ik het zelfde!
Badge +19
Wat is de snelheid die je bekabeld meet?
bekabeld meet ik 102.5 ,WiFi 3.0 😱
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @aptabak! Bekabeld ziet de snelheid er in ieder geval uitstekend uit :)

Ik wil je aanraden de WiFi tuner te doorlopen: Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN. Deze tool meet op een paar plekken in huis de verbinding en bedenkt op basis daarvan een oplossing. Dat kan bijvoorbeeld een monteursbezoek zijn, of de Experia WiFi. Kun je laten weten wat er uit is gekomen?

@Mamavanyelthe: Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt, voor het overzicht lijkt het me handig daar verder te gaan!
Reputatie 7
Badge +28
@aptabak: Heb je al kunnen testen? En werkt de verbinding ook al beter?
de WiFi tuner doorlopen,was nog steeds zeer zwak,weer gebeld en er is wat gerommeld aan de verbinding en heb nu 34,5mb . Buitenshuis is er geen WiFi te bespeuren helaas,achter het huis is 9meter verwijderd van de Experia Box. Zal er een WiFi versterker tussen zetten,dan moet het toch lukken volgens mij.
Reputatie 7
Badge +28
Een versterker zal het wel oplossen maar 9 meter is ook weer niet zo ver.

Belangrijk voor WiFi is te beseffen dat draadloos internet geen hele slimme techniek is. Een router heeft geen idee waar het apparaat zich bevindt dat WiFi wil ontvangen en zendt in het wilde weg signaal rond. Deze afbeelding spreekt boekdelen:


(bron: 10 simple tips for making your home wifi network faster - Vox)

De Experia Box staat vaak in een hoek van de kamer, of in de meterkast. Door de muren gaat direct bijna 50% van het signaal verloren, los van een beetje weerkaatsing. Alle muren, deuren en vloeren die gepasseerd moeten worden verzwakken het signaal. Dubbel glas in de ramen doet ook geen wonderen. Als de tuin zich in dit voorbeeld aan de linkerkant van de afbeelding bevindt is het signaal uiterst zwak en kun je problemen verwachten of krijg je helemaal geen verbinding.

Bijkomstig probleem is dat dit alleen het WiFi signaal is van de eigen router. Alle routers van omwonende buren verstoren dit signaal, vooral via 2,4Ghz WiFi (wat vrijwel elke router gebruikt).

Bij een verbinding via koper (DSL) heb je vaak niet veel keuze in de plaatsing van de Experia Box omdat de kabel vanaf de hoofdaansluiting zo kort mogelijk moet zijn. Omdat je aangeeft dat je glasvezel gebruikt is het misschien een optie een langere kabel te gebruiken vanaf het glasvezelkastje, zodat je de Experia Box centraler neer kan zetten. Deze (ethernet)kabel mag tot 100 meter lang zijn en biedt een stuk meer flexibiliteit. De bron van de afbeelding geeft overigens nog veel meer goede tips!
Reputatie 7
Badge +28
Heb je hier wat aan gehad @aptabak? Of is het toch een versterker geworden?
Het gaat een versterker worden,weet nog niet welk trouwens,daar moet ik me nog in verdiepen.Dit is het beste signaal wat ik kan krijgen van KPN bij een standaard al in one pakket

Reageer