Beantwoord

Experiabox V8 (Arcadyan VGV7519) met Firmware Version:02.00.138

  • 23 October 2019
  • 16 reacties
  • 2675 keer bekeken

Sinds een tijdje valt het signaal van experiabox V8 naar mijn vaste vaste computer (OSX) en Apple tv (beide bekabeld aangesloten) uit. Lijken op dropouts (stalls) in de verbinding….. Het begint onderhand behoorlijk irritant te worden. Apple TV is soms erg traag. Ik heb een 200 mits verbinding dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Geprobeerd met een harde reset en opnieuw instellen van fabrieksinstellingen. Maar geen verschil.

Als een speedtest uitvoer geeft die aan dat de snelheid up een down prima is, maar de dropouts die er zo nu en dan laat die niet zien.

Ik gebruik experiabox niet voor Wifi aansluitingen alleen bekabeld. 

Graag zou ik mijn modem willen omruilen voor de V10 versie, mede omdat ik de bekabelde verbindingen ook voor mijn bedrijf gebruik. En ik van supersnel internet afhankelijk ben.

 

 

 

icon

Beste antwoord door rob124 11 December 2019, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo@rob124, welkom! Wat een irritant probleem! Goed dat je je vraag hier stelt. Merk jij, op het moment van deze uitval, ook dat er op de Experiabox iets verandert in de lampjes? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan meet ik je lijn ook eens uit vanuit deze kant. Hoe vaak ervaar je deze dropouts?

Beste marcia, ik heb mijn profiel ge-update.

 

Merk jij, op het moment van deze uitval, ook dat er op de Experiabox iets verandert in de lampjes?

dat kan ik niet zien omdat die op een andere dan mijn werkplek staat. En de drop-outs niet binnen een regelmaat gebeuren.

ik ervaar de drop-outs doordat ik of ff geen verbinding heb of dat programma’s/apps niet reageren. 
 

kan het probleem niet oproepen/ of laten ontstaan.

dus graag een omruil naar een v10 versie

Reputatie 7
Badge +30

Top. Ik kan niet zomaar een nieuw modem sturen, dat kan alleen bij een defect. Het systeem constateert dit tot dusver nog niet. Ik zie dat je een glasvezel verbinding hebt. Heb je de NT al eens twee minuten stroomloos gemaakt? Wil je ook eens controleren of de bekabeling in orde is en er niet iets los zit? 

 

Anders verwacht ik dat ik een monteur naar je toe moet laten komen. Mocht deze toch een defect in de V8 constateren, kan deze door de monteur omgewisseld worden. Zou je aan kunnen geven wanneer een evt. monteur jou het beste uitkomt? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. Voor het inplannen van de monteur moet ik je V8 een reset geven. Je zult dan dus enkele minuten een onderbreking van je diensten hebben. Kan dit op elk willekeurig moment? Ik ben er nog tot 20 uur vandaag, anders kan het ook morgen. Mocht je dit op echt een bepaald moment willen, dan is het misschien een idee om zelf even contact op te nemen met ons via 0800-0402. Het kan dan op een moment dat het jou het beste uitkomt. Ik hoor het graag van je! 

Marcia ik heb vandaag het glasvezel en kpn modem, de router en de switches 5 minuten uit gezet en alles stap voor stap weer aangezet en geforceerd gereset. Wil het ff aankijken deze week omdat ik deze week geen monteur wegens werkzaamheden kan laten kijken naar het kpn modem. We houden contact

Reputatie 7
Badge +30

Dat is helemaal goed hoor! Je weet me te vinden :-).

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het ervoor @rob124? Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten.

Gaat wel iets beter….. kijk het nog ff aan…...

Reputatie 7
Badge +30

Yes, wij gaan nergens heen, dus geef t.z.t. gerust een gil.

Beste Marcia,

Nu ik het weer een tijdje heb zitten aan te kijken heb ik het idee dat een an ander niet echt lekker loopt met de Experiabox V8. Nu valt mijn vaste telefoon verbinding ook zo nu en dan weg. En doet die het weer nadat ik de router benader via het inlogscherm of als ik hem herstart.

Dus mijn verzoek is om toch mijn V8 box om te ruilen voor een een Experiabox V10. Een monteur hoef je niet langs te sturen omdat ik handig genoeg ben om hem zelf te installeren….

PS Ik overweeg over te stappen naar een 500 mbits verbinding dus die V10 heb ik echt nodig

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Rob, goed dat je je weer meldt! Zoals ik eerder aangaf, kan ik niet ‘zomaar’ een nieuwe Experia Box aanvragen. Ik doorloop het systeem en deze geeft dan, afhankelijk van de automatische controle, een uitkomst aan. Als jij problemen ervaart, is dat waarschijnlijk een monteur. Ik moet hiervoor wel je modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Kan je me laten weten of dit in orde is en wanneer dit uitkomt? Zou je ook kunnen laten weten wanneer je een monteur kunt ontvangen? Dat kan in blokken van twee uur (8-10 uur, 9-11 uur etc.) op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. Mocht deze constateren dat er iets met de V8 aan de hand is, kan de monteur deze ter plekke omruilen. Wil je laten weten of je dit wilt? 

Beste Marcia, heb ff de boel omgegooid zodat jullie kunnen gaan testen (extra router eraf)

En nu…… de monteur kan deze week iedere dag overdag langs komen als ik maar weet wanneer en hoe laat. Volgende week idem dito.

 

gr, rob

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het modem net gereset, sorry als je daar hinder van hebt ondervonden! De monteur komt woensdag 11 december tussen 8 en 10 uur. Laat me even weten als het niet uitkomt, dan plan ik een ander moment in. Nog even het volgende (en dat is ook de reden dat ik de monteur pas volgende week laat komen): je weet zeker dat het probleem niet in de extra router zit? De storingsmonteur is gratis als het probleem aan onze kant ligt, maar kost 50 euro als het toch aan extra apparatuur o.i.d. ligt. Mocht je de afspraak willen annuleren, laat het me gerust weten. Dat kan gewoon t/m dinsdag nog. 

Marcia,

Als jij gisteravond hebt gereset dan heb je ook mijn vloek over de KPN gehoord…. :sweat_smile:

Zat ik toch midden in een prachtige documentaire en ja hoor deed de tv weer raar… Maar goed we gaan er uit komen.

je weet zeker dat het probleem niet in de extra router zit

Misschien, maar merk de laatste dagen toch niet heel veel verschil met hiervoor en heb extra router pas gister omgezet en voelt gelijk kwa beleving en wil nu gewoon dat het optimaal wordt. En mocht dat 50 euro kosten dan is dat zo. Als al naar het modem ‘kijkt’ valt die al uit….:blush:

Zie de monteur volgende week wel langs komen. Zet wel even op de bon dat hij even achterom moet lopen naar mijn kantoor. Bedankt zo ver…..

Reputatie 7
Badge +30

Zal je altijd zien hè, dat soort dingen komen nooit op een goed moment ;-). Ik heb het verzoek om achterom te lopen bij de bon op gezet! Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen!

Beste Marcia,

 

Monteur is langs geweest nieuw modem… oude was inderdaad niet meer tip top. Werkt allemaal weer  soepel. Bedankt voor je service.

 

gr rob

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten :-).