Beantwoord

Experiabox V8 eco modus

• 1 januari 2014
  • 9 reacties
  • 39173 keer bekeken

Hallo,

ik wil de Eco modus aanzetten in mijn Experiabox. Echter als ik de dagen aanklik en de bijbehorende tijd invul wanneer ik de WiFi uit wil hebben (bijvoorbeeld om 22.00 uur uit en om 05.30 weer aan) gaat de Eco modus meteen (19.00uur) in werking en heb ik geen WiFi meer! Heeft iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Boudewijn 3 januari 2014, 14:23

Beste mwalda, 

De functionaliteit 'Eco modus' kunnen we vanuit de service afdelingen van KPN niet ondersteunen. Het valt niet onder de zogenaamde "ondersteuningsvoorwaarden". Ik heb hier overigens ook geen verklaring voor. Je kunt het modem een reset geven en testen of het daarna wel werkt, maar garanties kan ik je niet geven. Wel komt er deze maand een firmware upgrade waarmee het probleem mogelijk mede opgelost wordt. Ook dit zou je kunnen afwachten. 

Uiteraard moeten de diensten uit het abonnement (Internet, bellen, televisie en eventuele extra's), wel gewoon goed werken! Mocht je hier een probleem mee ondervinden of ergens tegenaan lopen, dan lezen we het graag!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Beste mwalda, 

De functionaliteit 'Eco modus' kunnen we vanuit de service afdelingen van KPN niet ondersteunen. Het valt niet onder de zogenaamde "ondersteuningsvoorwaarden". Ik heb hier overigens ook geen verklaring voor. Je kunt het modem een reset geven en testen of het daarna wel werkt, maar garanties kan ik je niet geven. Wel komt er deze maand een firmware upgrade waarmee het probleem mogelijk mede opgelost wordt. Ook dit zou je kunnen afwachten. 

Uiteraard moeten de diensten uit het abonnement (Internet, bellen, televisie en eventuele extra's), wel gewoon goed werken! Mocht je hier een probleem mee ondervinden of ergens tegenaan lopen, dan lezen we het graag!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare. 

Het enige dat ik kan bedenken is dat je misschien de eindtijd bij start time hebt ingevuld en andersom. Dus check en probeer het eens door de tijden omgekeerd in te vullen. Ik gebruik het zelf niet, maar als ik het zo bekijk is mij niet duidelijk of je tussen de ingevulde tijden juist wèl of géén wlan hebt.

ik wil graag mijn eco uit zetten maar dat gaat niet ook niet met resette

hoe krijg ik het nu ook blijft aan staan

Had hetzelfde probleem. Oplossing is zo'n 10 a 15 seconden 't standby knopje (bovenste op de linker-zijkant van het apparaat) inhouden. Toen ging het eco lampje bij mij iig uit.

ik krijg de ecostand niet uit, geeft dat problemen??? 

Reputatie 7
Badge +24
Hoi , wat apart dat je het niet uit krijgt! 

Als jij er geen last van hebt met internetten dan kan het geen kwaad. Je kan de functie wel uitzetten. Het kan op meerdere manieren maar de makkelijkste is door op de zijkant te het knopje in te houden tot het ECO-lampje uit gaat. Je ziet 3 knopjes aan de zijkant. Het is het bovenste knopje van de 3. Wil je dat proberen?

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Gelukt!  Ik heb al sinds een paar weken dat mijn beeld op de tv hapert stilstaat zowel boven als onder op de tv nog nooit last gehad de laatste weken is het heel erg. Waar kan ik hiervoor bellen zelf zijn wij a technisch we hebben de expediabox v9  ( heb al de stroom er afgehad meer durf ik niet te doen)

Paul_ schreef op 6 jun '16 om 16:15u
Hoi @Hellen, wat apart dat je het niet uit krijgt! 

Als jij er geen last van hebt met internetten dan kan het geen kwaad. Je kan de functie wel uitzetten. Het kan op meerdere manieren maar de makkelijkste is door op de zijkant te het knopje in te houden tot het ECO-lampje uit gaat. Je ziet 3 knopjes aan de zijkant. Het is het bovenste knopje van de 3. Wil je dat proberen?

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Hellen, fijn om te lezen dat die ECO stand in ieder geval nu uit staat. Storingen in beeld zijn natuurlijk een stuk minder fijn!

Er zijn veel dingen die je kan proberen. Zoals de tv-ontvanger(s) tijdelijk stroomloos maken. Het ligt er ook aan hoe het allemaal is aangesloten. Zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem via een draadloze verbindingsset (witte adapters in het stopcontact) of direct via een internetkabel?

Ons telefoonnummer is 0800-0402(gratis). Als je dat handiger vindt, kan je dat nummer bellen voor hulp met dit probleem.

Laat maar weten!

We hebben het draadloos, we hebben al overal de stroom er af gehad, het stoort soms best erg wat irritant is maar gisteren avond boven bij de tv was het weer in orde. En beneden de tv hapert nu.

Ik noteer het telefoon nummer en  zal als het me weer gaat ergeren eens bellen.  bedankt voor je reactie  groetjes

Paul_ schreef op 7 jun '16 om 08:34u
Hoi Hellen, fijn om te lezen dat die ECO stand in ieder geval nu uit staat. Storingen in beeld zijn natuurlijk een stuk minder fijn!

Er zijn veel dingen die je kan proberen. Zoals de tv-ontvanger(s) tijdelijk stroomloos maken. Het ligt er ook aan hoe het allemaal is aangesloten. Zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem via een draadloze verbindingsset (witte adapters in het stopcontact) of direct via een internetkabel?

Ons telefoonnummer is 0800-0402(gratis). Als je dat handiger vindt, kan je dat nummer bellen voor hulp met dit probleem.

Laat maar weten!

Reageer