Experiabox V8 eco modus

• 11 januari 2016
  • 10 reacties
  • 710 keer bekeken

Beste mensen,

ik heb een raar probleem met mijn Expediabox. Ik had de eco functie ingesteld en de daarbij voor ons horende tijden. Dit werkte een aantal dagen naar behoren dit natuurlijk een aantal keer geprobeerd. Vervolgens zonder een voor mij aantoonbare reden zijn allen door mij ingestelde tijden weg en is de eco functie uit gezet. Om dit in te stellen moet ik via de netwerk app te werk gaan en dan natuurlijk inloggen. 

Ik kan dit niet begrijpen. Heb ook al contact gehad met kpn maar deze geven technische ondersteuning voor deze functie.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe zou dit op te zijn dat het weer wordt verwijderd.

groet,

marcel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Heb je ook telefoon via de experiabox? Dan is het natuurlijk onhandig om de ecofunctie in te stellen. Je wilt 24/7 bereikbaar zijn.

Verder wordt v.u. KPN de ecomodus niet ondersteund, mede door bovenstaande reden. Derhalve is het verklaarbaar dat het (automatisch) weer gereset is.

Reputatie 7
PeterG schreef op 11 jan '16 om 19:31u
Heb je ook telefoon via de experiabox? Dan is het natuurlijk onhandig om de ecofunctie in te stellen. Je wilt 24/7 bereikbaar zijn.

Verder wordt v.u. KPN de ecomodus niet ondersteund, mede door bovenstaande reden. Derhalve is het verklaarbaar dat het (automatisch) weer gereset is.

Wat heeft de telefoon nu met de eco-functie te maken.

De eco-functie heeft alleen betrekking op wifi en de usb poort.

Verder zie ik geen enkele reden waarom het verklaarbaar zou zijn dat het automatisch gereset zou worden. Niet ondersteunen (lees support leveren) betekent nog niet dat je het ook maar automatisch weer uit moet zetten. Gelukkig is dat ook niet zo, bij velen werkt de eco-functie uitstekend. Ik begrijp dan ook, net als TS, niet waarom het bij hem niet werkt.

Reputatie 7
Badge +31

wjb schreef op 11 jan '16 om 19:59u

Verder zie ik geen enkele reden waarom het verklaarbaar zou zijn dat het automatisch gereset zou worden. Niet ondersteunen (lees support leveren) betekent nog niet dat je het ook maar automatisch weer uit moet zetten. Gelukkig is dat ook niet zo, bij velen werkt de eco-functie uitstekend. Ik begrijp dan ook, net als TS, niet waarom het bij hem niet werkt.

Ik dacht dat de box vrijwel uit ging (info over de ecomodus is niet erg te vinden). Daarom heb ik die functie ook nooit willen gebruiken. M.b.t. wifi en de usb poort zal de stroombesparing m.i. nihil zijn. Zeker als dat maar een paar uur per dag is.

Reputatie 7
PeterG schreef op 11 jan '16 om 20:08u
wjb schreef op 11 jan '16 om 19:59uPeterG schreef op 11 jan '16 om 19:31uHeb je ook telefoon via de experiabox? Dan is het natuurlijk onhandig om de ecofunctie in te stellen. Je wilt 24/7 bereikbaar zijn.

Ik dacht dat de box vrijwel uit ging (info over de ecomodus is niet erg te vinden). Daarom heb ik die functie ook nooit willen gebruiken. M.b.t. wifi en de usb poort zal de stroombesparing m.i. nihil zijn. Zeker als dat maar een paar uur per dag is.

Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren. ;)

Ook ik heb zo mijn twijfels bij de eco-functie. Zo eco lijkt die functie inderdaad niet te zijn. :@

Reputatie 7
Badge +30
Hoelang ongeveer geleden heb je dit ingesteld?

Robin

Ja ik heb ee mobiel en nee die wil ik niet 24/7 aanhebben en bereikbaar zijn. laat dat nu net de rden zijn dat ik `s-nacht de eco modus wil gebruiken. maakt het nog steeds niet verklaarbaar waarom een functie wordt gereset door andere dan mezelf

PeterG schreef op 11 jan '16 om 20:08u
wjb schreef op 11 jan '16 om 19:59uPeterG schreef op 11 jan '16 om 19:31uHeb je ook telefoon via de experiabox? Dan is het natuurlijk onhandig om de ecofunctie in te stellen. Je wilt 24/7 bereikbaar zijn.

Gaat me ook niet om stroom verbruik heb liever geen straling om me heen als ik ga slapen de dec telefoon is dan ook al in slaap gebracht. ook al hebben mensen moeite met het begrip straling ik/wij hebben zelf ervaren dat we er beter en rustiger door slapen. Dit is dus een kleine moeite om te doen. vandaar dat ik het raar en zeer onhandig vind dat ik niet op de eco functie kan vertrouwen. anders plaats ik er wel een timer tussen.

marcel

RobinFlikkema schreef op 11 jan '16 om 21:00u
Hoelang ongeveer geleden heb je dit ingesteld?

Robin 
half december, denk ik zal binnen een paar dagen wel kloppen.

Want?

Reputatie 7
Badge +30
Want er zijn enkele Experiaboxen v8 eind vorig jaar gereset omdat er dingen met updates niet helemaal goed ging. Maar dat is hier dus niet aan de orde.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hey Marcel, welkom op het forum! De eco modus wordt normaalgesproken niet automatisch weer uitgezet. Hoewel het waar is dat we geen technische ondersteuning leveren op die optie hinderen we het verder niet. Het kan zijn dat je Experia Box op afstand is gereset. Soms worden er updates gepusht vanuit de technische dienst waarbij het nodig is dat de Box gereset wordt. Dit komt gelukkig bijna nooit voor. Je kunt de eco modus dan ook gerust blijven gebruiken.

Reageer