Experiabox V8 en Airplay werkt NIET!

• 25 november 2013
  • 4 reacties
  • 5666 keer bekeken

Sinds een week overgestapt op alles-in-1 van kpn. Probeer appleTV/aiplay te gebruiken maar werkt dus niet. Op mijn oude Fritzbox7390 werkte alles als een zonnetje. De helpdesk gebeld, krijg te horen hier geen oplossing voor te hebben, zou oude modem kunnen proberen. Aldus gedaan, echter belabberde internetsnelheid, TV werkt niet etc. Nogmaals helpdesk gebeld, krijg nu te horen dat het een bekend probleem is, en dat eea bij de leverncier aangekaart is. Wachten op een firmware update, hoe lang dit gaat duren is onbekend. Op de vraag of deze experiabox v8 niet omgeruild kan worden voor een v9 (waarbij veel problemen opgelost zouden zijn) krijg ik te horen dat dit niet kan, men zou bij opsturen van een nieuw modem niet weten of dit een V8 of V9 zou worden!? Baal er dus van dat ik overgestapt ben, en mijn airplay netwerk niet kan gebruiken. Hoe lang ik moet achten op nieuwe update en of eea dan wel werkt is volledig onbekend. Dus als je airplay wilt blijven gebruiken, is overstappen naar KPN met dit modem dus af te raden.

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik zal nog een paar keer proberen te bellen om een V9 te krijgen .. Het is namelijk wel mogelijk , je moet alleen de juiste persoon aan de lijn krijgen..En Airplay op een V9 werkt ook niet volgens mij ,

Reputatie 7
Klopt, Airplay werkt ook niet op de V9.

Airplay en bonjour maken gebruik van multicasting en dat heeft KPN "in al zijn wijsheid" (ahum) uitgezet op alle KPN routers. Om de ellende compleet te maken hebben ze ook de optie om multicasting weer aan te zetten uit de configuratie schermen verwijderd.

Dus met dank aan KPN, Apple gebruikers kiezen massaal voor een andere provider.

Alternatief is het aanschaffen van een eigen router die wel kan mutlicasten en bonjour ondersteunt. De Experia Box wordt dan feitelijk gebruikt als doorgeefluik tussen de eigen router en Internet.

Door alle Apple apparatuur achter de eigen router te hangen kan je dan toch gebruik maken van Bonjour en Airplay.

Al succes voor een V9? Zou vlgs iemand wel moeten werken met airplay
Reputatie 7
Zoals ik 4 dagen geleden al aangaf, Airplay (en ook bonjour) zijn niet mogelijk met een V9.

De reden kan je ook lezen in mijn vorige bericht.

Zolang KPN geen multicasting toestaat op haar routers zullen alle Apple gebruikers verstoten zijn van Airplay en bonjour.

KPN, wanneer gaan jullie een nieuwe firmware die multicasting toestaat uitrollen naar die routers van jullie?

Reageer