Experiabox V8 en Airplay werkt NIET!

• 21 november 2012
  • 5 reacties
  • 12738 keer bekeken

Sinds kort overgestapt op KPN glasvezel met bijhorende Experiabox V8. Ik gebruik een Airport Express om via Airplay mijn muziek van computer naar m'n stereo installatie te sturen. Dit werkt echter NIET met de Experiabox V8!! Ik heb al van alles geprobeerd (bedraad aansluiten, via Wifi aanlsuiten, vast ip adres, DHCP etc.). Dit lost het probleem niet op, de AE werkt gedurende korte tijd maar kan hierna niet meer gevonden worden en is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.  Op verschillende fora meerdere mensen met dit probleem, het is dus een generiek (en bij KPN bekend?!) probleem.

Diverse malen contact gehad met KPN, maar hier wordt aangegeven dat de KPN apparatuur werkt en er geen support wordt gegeven op Airplay, maw zoek het verder maar uit....

Spijt dat ik ben overgestapt op KPN Glasvezel en de Experiabox, als je Airplay gebruikt denk dan dus goed na of je echt wel over wilt stappen!! Bij mijn voormalig provider (Ziggo) werkte alles nl als een zonnetje.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste JanWillem,

Het is moeilijk te zeggen waarom dit apparaat niet goed werkt. Je zou op de ExperiaBox een aantal poorten open kunnen zetten of het ip-adres in kunnen stellen als toelaatbaar.

Bekijk de volgende link om te zien hoe dat precies gaat. Deze link gaat dan over gaming, maar in principe zou dit ook moeten werken voor jouw probleem.

http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/PS3-Instellingen-KPN-Glasvezel-NAT-3-Probleem/m-p/62534/highlight/false#M1412

Hier legt een andere KPN gebruiker uit hoe hij dit doet. Ik wil je er wel op wijzen dat wij dit eigenlijk niet ondersteunen. Er kunnen problemen optreden met je verbinding en/of beveiliging. 

Hoe dan ook, ik hoop dat je het werkend krijgt!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Sorry for replying in English.

Had the same problem. I set up AirPort Express to join the network of the Experia V8 box in exactly the same way as our old box. Worked for 5 minutes and then the AirPort Express would disappear. Tried everything. Called Apple, called KPN.

HERE IS THE SOLUTION:

1. Buy another wireless router (modem). I used an AirPort Extreme (expensive but you know it works for me). Other firms sell much cheaper ones. I reckon it's very likely that any third-party WiFi box would work.

2. Connect the WAN port on the new router to one of the ethernet ports on the Experia V8 box.*

3. Set up the new router to create a new wireless network (see the manual).

4. Make all your computers and AirPort Express join the new network.

5. Turn off the WiFi on the V8. To do this, go into its settings at http://192.168.2.254. Then click WLAN and turn it off.**

*Don't connect the new router directly to the glasvezelkastje—there's a good reason for this; ask me if you want to know.

**This is optional, but there's no reason not to do it and it could improve your wireless connection.

Let me know if you want anything better explained. This solution worked for me to solve the problem I had. Of course I can't say with total certainty that it will definitely work for you, but from your description of the problem I would say there's a very good chance. To be on the safe side, when buying the new router, check the seller's return policy before you pay to make sure you can return it if things don't go to plan.

As a bonus, I found that AirPort Extreme served a much faster wireless connection than the V8.

Good luck!

Het is mij gelukt om de AE v2 bedraad aan te sluiten op de Experiabox v8. Zonder problemen. Heb jij ook de 2e generatie van de AE? Misschien speelt het probleem alleen bij de 1e generatie?

Heb je het al opgelost?? 

Hallo,

Ik heb een Experiabox van Telfort, dus niet van KPN.

Ik heb het probleem met Airplay van af mijn Ipad opgelost door DMZ in te schakelen op het IP adres van mijn AppleTV. Dat is onder DATA/Firewall/DMZ.

Hiermee zijn mijn Airplay problemen opgelost.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Met vriendelijke groet.

Reageer