Beantwoord

Experiabox v8 geeft oude SSID door waardoor storingen ontstaan

  • 13 January 2019
  • 10 reacties
  • 516 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Gebruik de experiabox v8. Ik heb de standaard naam en wachtwoord wel eens veranderd in het verleden. Sinds een week geeft hij mijn huidige SSID en oude SSID door. Hierdoor ontstaan storingen met de experiabox en de wifi repeaters (origineel van KPN)

Heb de modem al diverse keren gereset. Maar na een reset pakt hij automatisch oude instellingen op. Hij blijft niet staan op de standaard "VGVnogwat" SSID naam en wachtwoord.

Hoe kan ik die automatische backup verwijderen?

Alvast hartelijke dank.
Markl
icon

Beste antwoord door MarkH73 16 January 2019, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Ik snap niet waarom mensen hun SSID op die "verschrikkelijke" standaard laten staan, terwijl je die éénmalig op een logische naam kunt zetten, zoals bijvoorbeeld jouw achternaam.

Gebruik de servicetool "wifi naam & wachtwoord wijzigen" om de Experia Box in te stellen.
Op de KPN WiFi "versterker" of Experia WiFi's zal je dat dan ook éénmalig een keer moeten doen en daarna heb je er geen omkijken meer naar, zelfs niet als je weer een nieuwe Experia Box zou krijgen.
Reputatie 1
Badge
Dank je voor je reactie wjb.

De servicetool had ik al gevonden en geprobeerd. Hij geeft echter aan mij niet verder kunnen helpen. Daarna verwijst hij mij naar het handmatig aanpassen van de gegevens. Dit kan ik doen, maar pakt hij na reset mijn twee oude SSID instellingen weer op. Beide zijn ook zichtbaar via mijn telefoon.

Via de KPN thuis app heb ik de wifi experia geinstalleerd. Deze werken goed, maar hij zegt dat ik verbonden ben met een "unknown ssid"
Uiteindelijk gaan ze storen en valt mijn wifi weg.
Reputatie 7
Zet de Experia WiFi's uit.
Stel de SSID op de Experia Box via die servicetool in op de (logische) naam.
Geef de Experia WiFi's een factory reset en koppel ze opnieuw.
Reputatie 1
Badge
Ik ga dat vanavond even rustig voorbereiden en uitvoeren. Ik zal het resultaat daarna hier melden.
Alvast bedankt!
Reputatie 1
Badge
Ben twee avonden bezig geweest. Alle stappen zorgvuldig doorlopen.
Modem resetten naar fabrieksinstellingen via service tool, wifi Experias gereset en opnieuw aangesloten. Modem blijft echter twee ssid doorgeven. Degene waarin ik hem ooit eens had veranderd en degene die ik de laatste 5 jaar al gebruik. Beide drukken elkaar weg waardoor ik regelmatig zonder WiFi zit.

Ergens zit een backup die de modem gebruikt na een reset, waardoor de problematische instellingen weer geactiveerd worden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @MarkH73, Heb je na het resetten ook weer je WiFi naam en wachtwoord gewijzigd via deze tool? Anders zou ik je willen vragen om dit nog eens te doen. Als het je niet lukt, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan zoeken we verder naar een oplossing.
Reputatie 1
Badge
Ik zal de stappen van de laatse pogingeven noteren ter verduidelijking.

1. Alle randapparatuur losgekoppeld
2. Experiabox v8 gereset
3. Met servicetool ssid naam aangepast (lukte niet altijd bij eerder pogingen, omdat ssid naam vanzelf al wijzigde en servicetool ermee stopte)
4. Wifi Experia (3 stuks) aangesloten, via internet benaderd en gereset.
5. Alles weer aangesloten. Alle oude zettingen waren ondertussen alweer geactiveerd.

Ik zal mijn profiel vandaag nog even verder aanvullen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de toelichting, Mark! Marina is er vandaag niet, vandaar dat ik reageer. Wil je, in je profiel in het vak Persoonlijke opmerking, de SSID's eens noteren, zowel degene waar je hem zelf op ingesteld hebt, als de oude die je nog ziet? Dan kan ik kijken welke overeenkomt met wat ik hier zie staan. En aan de hand daarvan kunnen we dan gaan kijken waar de communicatie tussen systemen misloopt.
Reputatie 1
Badge
Goedenavond. Ik heb het probleem opgelost. De oude instellingen zaten in de 3 Experia WiFi versterkers.

Heb ze alle 3 verwijderd.
Heb daarna met de servicetool de SSID en het wachtwoord van mijn WiFi naar wens aangepast.
Daarna de eerste Experia WiFi aangesloten. Verbinding gemaakt met de pc via de door het apparaat aangegeven WiFi. Duurde soms even, voordat deze naar voren kwam. Handmatig de ssid setting aangepast, zodat deze hetzelfde was als wat mijn experiabox uitzend en opgeslagen. Daarna device verwijderd.
Dit herhaald met device nummer 2 en 3.

Alle drie weer verwijderd. Modem herstart en daarna de WiFi extenders een voor een aangesloten.

Heb nu eindelijk weer een niet storend netwerk.
Iedereenbedankt voor de tips. Alle puzzelstukjes bij elkaar heeft mij tot dit resultaat gebracht. 👍
Reputatie 7
Badge +30
Fijn om te horen dat je het hebt weten op te lossen, Mark! Het was inderdaad een hele puzzel. Mooi dat het nu weer goed werkt 🙂