Beantwoord

experiabox V8 in storing(?)

  • 11 August 2019
  • 37 reacties
  • 789 keer bekeken

Reputatie 1
Bij mijn oude zus (80) is de telefoon/internet aansluiting uit de lucht. (TV van Ziggo)
Geprobeerd om een reset volgens aanwijzing uit te voeren. komt geen rood lampje.
Nu brandt het powerlampje oranje, evenals wps, internet, broadband en wireless.
Lijkt op defecte Experiabox - hoe kom ik daar voor haar aan een nieuwe?
Of een telefoonnummer dat verbonden is met een mens.
icon

Beste antwoord door Marina_ 11 August 2019, 17:28

Bekijk origineel

37 reacties

Badge +19
Het gratis nummer is 0800-0402. Dag en nacht bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @focus234, Welkom op het forum. Ik kan ook kijken wat ik voor je zus kan betekenen. Zou je haar postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan zoek ik uit wat er aan de hand is.
Reputatie 1
hallo marine,
fijn dat je zo snel reageerde.
kun je haar lijn ook testen?
ik hoor het graag van je

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @focus234, Kun je vertellen hoe de lampjes op het modem branden? Branden ze continu, knipperen ze of zijn er bepaalde lampjes uit? Kun je dit per onderdeel toelichten? Power, Broadband, Internet en Upgrade is in dit geval van belang. Hiermee kan ik kijken of er een monteur langs moet komen of dat er een nieuw modem het probleem oplost.
Reputatie 1
Hallo Marina,

Nee de lampjes branden continu oranje zoals vermeld in mijn eerste berichtje.
Vrees dat de box defect is- ik heb zelf alle info en aanwijzingen van internet al uitgeprobeerd.
Zou ik bv de box omruilen bij een KPN winkel?
Indien niet zou een monteur die dab kunnen vervangen - zonder telefoon is voor deze mevrouw
tamelijk lastig.
Alvast heel erg bedankt voor je inzet en sorry dat ik je naam in eerder berichtje verkeerd geschreven hebt.

Groet,
Bernard Enkt
Reputatie 1
helemaal compleet:

eco: blauw
wps: oranje
upgrade: blauw
tv: groen
internet: oranje
broadband: oranje
voice: groen
wireless: oranje
power: oranje
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @focus234, Ik kan een nieuw modem opsturen. Voor de verzending heb ik een telefoonnummer nodig, wil je jouw 06-nummer toevoegen aan je forumprofiel?
Reputatie 1
Is levering door een monteur niet sneller?

Super bedankt Marina voor je werk- echt top dank je wel.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @focus234, Nu ik het modem wil opsturen, meet ik dat de verbinding weer oké is. Kun je dit nagaan?
Reputatie 1
ik stap meteen op de fiets en ga kijken.
Je hoort zo van me.
Reputatie 1
hoi,

zojuist gekeken- geen verandering in de samenstelling van de lichtjes en kleur.
opnieuw geprobeerd te resetten- geen resultaat.
branden misschien iets feller maar weet dat niet heel zeker.
denk dat het sturen van een monteur toch de beste optie is.
Reputatie 7
Badge +19
@focus234, Een nieuw modem is gelukt hoor. De verzendgegevens staan in een privébericht. Een monteur is niet sneller, i.v.m. de vakanties duurt dit juist langer. Mocht een nieuw modem niet genoeg zijn, kunnen we alsnog een monteur inplannen.
Reputatie 1
modem en andere spullen ontvangen en kan die niet installeren.
monteur besteld (tegen betaling) voor dit werk.
vastgesteld is dat de box defect is.(dus geen internet en vaste telefoon)
nieuwe opgestuurd.
zou het dan toch niet zo zijn dat KPN moet zorgen dat de boe draaiende moet houden?
eerst maar eens morgen de monteur begroeten.
@marina: onzin verhaal vakantiedrukte.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @focus234, Via dit topic hadden we graag geholpen om de boel draaiende te houden en je door de installatie geloodst. Ook op onze website is een instructie met filmpje te zien, hoe je dit kunt doen. Als je er dan nog niet uit was gekomen, had ik uiteraard alsnog een monteur ingepland. Want inderdaad hoe dan ook, zien wij ook het liefst dat alles zo snel mogelijk weer werkt. Fijn dat er toch vandaag een monteur langs kan komen. Ik ga ervan uit dat het goed komt, maar mocht je toch nog vragen hebben dan helpen we je hier alsnog verder.
Reputatie 1
dat filmpje had ik ook bekeken en zou inderdaad plug and play moeten zijn.
in de gestuurde doos zaten meer spullen die mij onbekend voor kwamen.
er moet slechts een verbinding komen voor telefoon en internet.
deze experiabox had een trafo met een stekkertje die niet paste op de box-aansluiting.
tja en dan houd het voor mij echt op.
ben benieuwd hoe het gaat aflopen- zal je op de hoogte houden.
Reputatie 1
Beste forumleden,

Monteur Robert Lange heeft de boel weer op zeer professionele wijze aangesloten. (top)
Hij heeft ook op de tablets de instellingen weer netjes aangepast zodat zowel telefoon als internet weer naar behoren werken. Dank daarvoor aan de monteur die stipt op tijd was.
Ook hij constateerde dat de inmiddels geretourneerde box aan de hand van de foto met de brandende lichtjes inderdaad defect is geweest. Goede conclusie dus van Marina.
Opgestuurde spullen echter niet wat nodig was.
Moet de doos met teveel gestuurde materiaal (Switch) terug(?) onder wellicht het zelfde ordernummer(?)
Blijft de vraag? Moet deze reparatie/vervanging door de klant worden betaald of niet?
Volgens mij zijn de gemaakte kosten voor rekening KPN.
Voor de monteurs-administratie heb ik natuurlijk getekend voor de rekening (50 euro) Hij heeft tenslotte zijn werkzaamheden naar behoren uitgevoerd.
Grote vraag blijft: Hoe krijgt een klant met een niet werkende telefoon/internet aansluiting het verbindingsprobleem opgelost.
Gelukkig woon ik in de buurt, anders ben je echt als 80-jarige (die echt niet zonder telefoon kan) in de aap gelogeerd.
Graag jullie uitgebreide reacties.
Reputatie 7
Badge +24
"Grote vraag blijft: Hoe krijgt een klant met een niet werkende telefoon/internet aansluiting het verbindingsprobleem opgelost.

Gelukkig woon ik in de buurt, anders ben je echt als 80-jarige (die echt niet zonder telefoon kan) in de aap gelogeerd."

Gewoon familie, vrienden, buren. Je bent als mens zijnde toch niet alleen op de wereld? Ook een 80 jarige niet toch?

En ik persoonlijk vindt het overigens de normaalste zaak van de wereld dat je voor je (oude) ouders zorgt. Afstand is geen excuus. Als je aan de aan de andere kant van de wereld woont, dan heb je dat toch echt aan jezelf te wijten.

En bij sommige mensen krijg ik weleens het idee dat ze expres gedaan hebben: ver weg gaan wonen. Vervolgens dan op alles en iedereen schelden dat ze dat er niet goed naar hun ouders gekeken word.
Reputatie 1
beste nick,

met deze reactie geef je precies aan dat je helemaal niets hebt begrepen van de strekking van mijn verhaal.
Reputatie 7
Badge +24
beste nick,

met deze reactie geef je precies aan dat je helemaal niets hebt begrepen van de strekking van mijn verhaal.

Ok. Misschien komt dat dan omdat u dat verhaal niet goed verteld heeft. Wat heb ik er niet goed aan begrepen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @focus234 , Fijn om te lezen dat het opgelost is. Je vraagt voor wie is de rekening? Volgens mij heb ik al aangegeven in een privébericht dat het aanvragen voor een monteur voor het vervangen van een nieuw modem niet kosteloos is. Daarom heb ik hulp aangeboden via het forum. Aangegeven om je vraag in het topic te plaatsen i.c.m. foto's van het installatiepakket zodat we konden zien waar je tegenaan liep. Daar wou je niet aan beginnen en hebt toch gekozen voor een betaalde servicemonteur. Op de bon van de monteur zie ik geen bijzonderheden. Als blijkt dat er meerdere factoren aanwezig waren, had de monteur hier een notitie van gemaakt en ook hier zie ik niets van terug. Als voor mij duidelijk was geworden waar je tegenaan liep had ik dit kunnen doen. Ik kan een creditering nu nergens op baseren. Daarom kom ik je niet tegemoet in de kosten voor het vervangen van een modem.

Als je de switch niet gaat gebruiken kun je het apparaat retourneren naar KPN Antwoordnummer, 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Een ordernummer is niet nodig.
Reputatie 1
beste Marina,

dank voor je snelle reactie.
zeker, je hebt het mij van te voren gezegd dat monteurs niet gratis zijn.
dat snapt iedereen zou ik zo zeggen.
jij wilde me er geen sturen en ik ben niet terzake kundig en kan het probleem niet oplossen.
geen onwil maar onkunde. (bouwjaar na net na de oorlog)
na heel veel moeite een afspraak kunnen maken voor de hulp van een deskundige monteur.

wat kwam die doen?
nou eenvoudig gezegd een defect modem van KPN vervangen en de verbinding herstellen. Voor die verbinding en wordt maandelijks een bedrag betaald. (abonnement en gesprekskosten).
dat bedrag wordt betaald voor een goed werkend systeem en juist dat heeft KPN even tijdelijk niet geleverd zou je kunnen zeggen.
precies de reden (denk ik) dat juist een volledige creditering volstrekt logisch is.

ik zal vandaag de moeite nemen om het overtollige spul in de originele doos naar KPN Alphen a/d Rijn sturen.

tot slot wil ik je heel hartelijk dank zeggen voor je inzet.

begrijp dat je geen autoriteit hebt om dit financieel te regelen maar wellicht kun je me wel aan een juist persoon/postadres helpen(?)

met vriendelijke groet,
focus234








t,
Reputatie 1
wat jammer dat het nu stil blijft na het plaatsen van mijn laatste bericht.
zou tenminste een postadres van je willen hebben waar ik mijn bezwaar zou kunnen melden.

wie van de forum leden zou overigens wel willen betalen voor reparatie/vervangen van defecte onderdelen?

ik hoor het heel graag.
met vriendelijk groet,
BEn
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @focus234, Excuses voor de late reactie. Ik heb je vraag doorgezet naar de klachtenafdeling, daar zou je bezwaar ook uitkomen via een schriftelijke klacht. Zij nemen volgende week contact met je op. Ik wil je nog wel benadrukken dat het hier niet gaat over autorisatie. Het gaat om het feit dat je het heft in eigen handen hebt genomen, terwijl ik aan heb gegeven dat het kosten met zich meebrengt op deze manier. Je kunt er dan niet vanuit gaan, dat het wordt vergoed.
Reputatie 1
Snap prima dat je nog meer te doen hebt, maar snap helemaal niet dat je geen monteur regelt die een storing kan oplossen voor iemand wiens verbindingen defect zijn en niet zonder telefoon kan. Om haar te helpen er zelf maar een geregeld via een ander kanaal. Ergens in de KPN organisatie zal er toch wel iemand zijn die dat
snapt. En voor de goede orde het gaat niet om geld maar slechts om het principe dat KPN gehouden is om gehuurde zaken te laten werken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @focus234, Er was niks mis met de verbinding het ging hier alleen om het vervangen van een modem. Die was defect. Wij komen er in ieder geval niet uit. Misschien heeft mijn collega van de klachtenafdeling er een andere kijk op en worden de kosten alsnog vergoed. Succes en ik wens je een fijne dag verder 🙂

Reageer