Beantwoord

Experiabox V8 loopt periodiek vast door overbelasting

  • 5 April 2019
  • 30 reacties
  • 845 keer bekeken

Onze Expiriabox V8 loopt periodiek vast door belasingsissues.
De TV begint na verloop van tijd met kort durende stilstaande beelden, ook het gamen van onze kinderen gaat dan trager.
De router loopt dan langzaam vast.
De router herstart soms of we moeten zelf herstraten om de router weer aan de gang te krijgen.

Ik heb een lijstje met ip adressen van PC's die ik een vast ip adres wil geven. Deze staan natuurlijk in het segment van vrij ui te geven adressen.
Ik zou niet weten waarom deze settings van invloed zouden kunnen zijn op de stabiliteit van de router.

Dus mijn vraag ; is het mogelijk dat zo'n lijstje de stabilitet van de router beinvloed ?
Mijn 2e vraag : waarom raakt de router periodiek in moeilijkheden en komt zonder eneige setting terug ?

Groet,
Rene Rijnbergen
icon

Beste antwoord door RBxx 7 June 2019, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +9
IGoede morgen Rene Rijnbergen U kun 0800 0402 gratis bellen voor 0m ruilen voor een nieuwe modum. Want zo als U schrijft is dat niet goed. Er kan ook een webcare mede werker U hier mee helpen .succes
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Rene, welkom hier. Wat mij als eerste opvalt is dat jij glasvezel hebt, capaciteit zat dus, het televisiesignaal hoort altijd voorrang te krijgen dus daar zou je zeker geen onderbrekingen moeten ervaren. Hoe merk jij dat de V8 vanzelf herstart, gaan dan allen lampjes vanzelf uit en valt op dat moment alles thuis uit? Tv en internet?

Naast de Experiabox heb je ook een glasvezelkastje, zou je dit kastje 10 seconden stroomloos willen maken? Hoeveel pc's heb je overigens thuis waaraan je een vast IP hebt toegewezen?
Dag Alex,

Ongeveer 10 PC hebben een vast ip adres. Game PC's , Laptops, Linux servers, Raspberry Pi, windows PC's...
Het uitvallen is niet zoals jij het beschrijft.
De router begint langzaam vol te lopen en functioneert steeds minder, het TV beeld begint te happeren of onze kinderen melden dat zij een enorme lange ping response zien.
De router loopt gewoon vast en we moeten herstarten.
Na booten is de router alle instellingen kwijt dus ook de vaste ip adressen.Het glasvezel kastje is ook al een paar maal gereset. Ik zal dit morgen nog een keer doen.

Groet,
Rene Rijnbergen
Reputatie 7
Badge +24
Dat is nogal wat, hoe heb je die 10 pc's aangesloten? Neem aan via een switch? Welke precies?
Dag Alex,

Ik denk niet dat 10 veel is, deze staan bovendien nooit allemaal tegelijk aan.
De PC's zijn gekoppeld met 3 Netgear GS108 gigabit switches.
Vastlopen van de router mag hierdoor niet gebeuren.

Rene Rijnbergen
Reputatie 7
Badge +24
Nee, ik hoopte ook stiekem dat je een of andere D-merk ertussen had die moeilijk deed. Ik stel voor om een de Experiabox om te ruilen voor een nieuwe. De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant.

De Bruna in Bussum ok?
Reputatie 7
Badge +24
Rene, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Dag Alex,
Ik heb weinig tijd, continu afspraken.
Staat de deal nog ?
Rene
Reputatie 7
Badge +24
Natuurlijk. Mag ik het opsturen naar de Bruna in Bussum?
Dag Alex,
Ik kan zaterdag naar de bruna gaan.
Zal ik langs gaan bij de bruna in bussum ?

Rene
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @renerijnbergen
Gezien de reactietijden waarbinnen de moderators (kunnen) reageren, acht ik de kans niet zo groot dat @Alex_P dat nog tijdig voor je kan regelen voor a.s. zaterdag.
Dag Ruud,

Ja, begrijp ik.
Aaanstaande zaterdag zou een familielid de wissel kunnen doen , ik zit zelf 2 weken in het buiten land.
Ala jullie vb een week doorschuiven, dan zou dit ook een oplossing zijn.
Wanneer zouden jullie eea kunnen regelen ?
Reputatie 7
Badge +21
Zodra KPN moderator @Alex_P reageert zal je dat horen (ik ben net zoals jij een KPN klant)
Excuse, ik zie het.....
Ik hoor Alex wel terug
Reputatie 7
Badge +24
Hier ben ik hoor. 🖐🏼

Heb de modem opgestuurd naar de Bruna in Bussum, je kunt het daar morgen omruilen na 3 uur in de middag. 🙂
Ok, dank
Ik ga de router.wisselen
Reputatie 7
Badge +24
Laat ons even weten hoe het afloopt.
Reputatie 7
Badge +21
Hi @Alex_P
Goed dat je het nog kon regelen, gezien de krappe tijd leek mij de waarschuwing op zijn plaats
Reputatie 7
Badge +24
Ik zie het sowieso wel als er een reactie komt nadat ik heb gereageerd. Maar je mag altijd taggen hoor waar nodig. 😉
Dag Alex,
Gisteren kwam ik terug uit Spanje en heb de router gewisseld, de router bleek er 2 weken geleden op zaterdag nog niet te zijn.
Na aansluiten is het eerste dat opviel dat een Raspberry Pi die direct aan een poort aan de router hangt niet aan mag staan omdat anders de wifi niet goed werkt.
Op de Raspberry Pi (OS=Linux Debian 4) is verder nog niets geïnstalleerd anders dan een SSH daemon om in te kunnen loggen.
Het TV beeld staat nog niet stil, maar dit gebeurde ook niet frequent.

Ik wacht nog even af....

Rene
Reputatie 7
Badge +24
Dag Alex,
Gisteren kwam ik terug uit Spanje en heb de router gewisseld, de router bleek er 2 weken geleden op zaterdag nog niet te zijn.
Na aansluiten is het eerste dat opviel dat een Raspberry Pi die direct aan een poort aan de router hangt niet aan mag staan omdat anders de wifi niet goed werkt.
Op de Raspberry Pi (OS=Linux Debian 4) is verder nog niets geïnstalleerd anders dan een SSH daemon om in te kunnen loggen.
Het TV beeld staat nog niet stil, maar dit gebeurde ook niet frequent.

Ik wacht nog even af....

Rene


Ik lees dit wel maar het zegt me niets. Heb wel wat ervaring met de R Pi, maar dit kan ik niet verklaren. Wat de Raspberry betreft dan, Tweakers forum misschien een optie?

Wel fijn dat televisiekijken nu soepel gaat, laat het me anders weten.
We houden de Wifi problemen.
De raspberry blijkt het niet te zijn, Wifi is continu gestoord op een samsung S8 en in mindere mate op een Oneplus 5
Zelf heb ik een Samsung S9 plus die geen problemen heeft, ook een i-phone 8 plus heeft geen problemen.
Ik zie zo snel geen verschillen in instellingen.

Is hier ervaring mee ?
Beste Alex,

Nog even een aanvulling.
Ik heb een linksys router aangesloten op een van de UTP poorten van de expiria box.
Op deze router gebruik ik alleen de "wifi extender", dus ik zend opnieuw uit (met een ander SSID).
Op de Samsung S8 worden direct alle wachtende mails verstuurd.

Wat is er aan de hand met de expiria box V10 ?
2 telefoons kunnen niet met de experia box verbinden, ik zie er ook meldingen over in ander posts op dit Forum. Is er sprake van een known-error ?

Ik hoor het graag .

Groet,
Rene
Alex,

Vandaag bleek dat de samsung S7 van mijn dochter ook continu storingen geeft op Wifi.
Dit is de 3e telefoon die niet werkt.

Er is dus een Wifi probleem in de Experiabox.
Ik zou toch wel een reactie van je willen zien, we zijn er nu alleen op achteruit gegaan.

Rene
Reputatie 7
Badge +24
Natuurlijk, ik kan het probleem alleen niet duidelijk krijgen als dit alleen gebeurt wanneer de Pi is aangesloten. Of is dit ook het geval wanneer de Pi niet aangesloten is?