Vraag

Experiabox V8 probleem

• 30 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 927 keer bekeken

Hallo, een tijdje geleden heb ik op dit forum de vraag gesteld of ik mijn oude Experiabox om kon ruilen voor een nieuwe. Ik heb toen de Experiabox V8 gekregen. De eerste week werkte alles prima, hoewel het internet enkele dagen eenmaal uitviel.
Welnu is het probleem vandaag verergert, om de 5 minuten valt het internet ineens weg.

Voor de duidelijkheid: dit heeft niet te maken met een zwakke wifi verbinding of iets dergelijks. Als ik op de configuratie site van de Experiabox kijk, wordt er ook aangegeven ADSL: disconnected. Tevens gaan de lampjes op de Experiabox van Internet en Broadband uit voor een tijdje. (Ook de verbinding van mijn pc die via een LAN kabel aan de Experiabox zit valt weg)

Het is op dit moment gewoon onmogelijk om ook maar iets te doen op het internet, aangezien de verbinding om de 5 minuten uitvalt.

Handelingen die ik al uitgevoerd heb:
- verwijderen van de range extender om te testen of hier het probleem zit.
- de Experiabox uitzetten, 15 minuten wachten en weer aanzetten.
- de Experiabox terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Is dit een probleem dat vaker voorkomt, zo ja wat is dan een oplossing? Of heb ik een foute Experiabox ontvangen?

Edit:

Na even gezocht te hebben op het forum, zie ik dat dit probleem bij veel meer mensen voorkomt. Tevens met hetzelfde logje die ik krijg op de configuratiepagina van mijn Experiabox:

08/30/2017 21:56:42 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
08/30/2017 21:56:42 If(4) disconnect LCP.
08/30/2017 21:56:17 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
08/30/2017 21:56:15 If(ATM2) start PPP
08/30/2017 21:56:01 192.168.2.94 login success
08/30/2017 21:56:01 User from 192.168.2.94 timed out
08/30/2017 21:54:33 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
08/30/2017 21:54:33 If(4) disconnect LCP.
08/30/2017 21:54:07 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
08/30/2017 21:54:05 If(ATM2) start PPP
08/30/2017 21:52:24 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
08/30/2017 21:52:24 If(4) disconnect LCP.
08/30/2017 21:51:56 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
08/30/2017 21:51:54 If(ATM2) start PPP
08/30/2017 21:50:15 If(ATM2) PPP-LCP negotiation timeout
08/30/2017 21:50:15 If(4) disconnect LCP.
08/30/2017 21:49:46 If(ATM2) PPP fail : Timeout in LCP negotiation
08/30/2017 21:49:44 If(ATM2) start PPP

Na het zien van de andere topics ziet het er niet heel best uit, bij andere personen heeft zelfs een bezoek van een monteur geen goed gedaan na vervanging van de bekabeling etc etc. Dit zou dan te maken hebben met de eisen die moderne modems stellen aan de ADSL verbinding?

Ik zit er nu aan te denken of het geen makkelijkere oplossing is om mijn oude Experiabox weer terug te krijgen, aangezien dit probleem zich nooit eerder voordeed.
Op dit moment is het gewoon niet mogelijk om gebruik te maken van het internet.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Rutger, welkom terug! Jammer dat het met een dergelijk probleem is 😞

We hebben je gegevens nog van eerder deze maand, dus heb ik gelijk gekeken naar de status. Ik zie 31 verbrekingen op de 30e, maar gisteren en vandaag is het weer in orde. ervaar je dat zelf ook zo? Wel is je lijn an sich wat onstabiel. Maar ik verwacht dat dit zijn oorsprong vindt in de afstand tot de centrale én het ISDN op je lijn erbij.
Hallo Rutger, welkom terug! Jammer dat het met een dergelijk probleem is 😞

We hebben je gegevens nog van eerder deze maand, dus heb ik gelijk gekeken naar de status. Ik zie 31 verbrekingen op de 30, maar gisteren en vandaag is het weer in orde. ervaar je dat zelf ook zo? Wel is je lijn an sich wat onstabiel. Maar ik verwacht dat dit zijn oorsprong vindt in de afstand tot de centrale én het ISDN op je lijn erbij.
Hoi Erik, ja het klopt dat het tot nu toe eenmalig gebeurd is. Vandaag en gisteren weinig last gehad. Hoewel ik op het forum toch erg veel dezelfde problemen lees m.b.t. de Experiabox V8, als hetzelfde probleem in de toekomst (vaker) terugkeert is het erg vervelend.
Het kan goed kloppen dat de lijn onstabiel is, aangezien ik erg ver van de centrale woon (buitengebied). Maar met zo'n probleem heb ik nooit eerder te maken gehad, met mijn oude Experiabox.
Kan het dan toch aan de V8 liggen? En is hier een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Aii! Dit is niet zo fijn! Heb je toevallig linkjes naar zo'n topic? Want jij hebt namelijk de ISDN versie van de V8 (blijkbaar; ik dacht juist dat je geen ISDN had), en dat is toch net even iets anders.

Kan het zijn dat dit de eerste dag is nadat je de V8 had aangesloten?
Gebruik je eigenlijk ISDN?
Hoi,

Aii! Dit is niet zo fijn! Heb je toevallig linkjes naar zo'n topic? Want jij hebt namelijk de ISDN versie van de V8 (blijkbaar; ik dacht juist dat je geen ISDN had), en dat is toch net even iets anders.

Ik weet zo niet wat ISDN betekent, maar wij hebben een grijs DSL kabeltje dat in het modem gaat. Ik heb de Experiabox nu ongeveer een week in gebruik toen het probleem zich voordeed.

Aantal linkjes naar topics:
https://forum.kpn.com/internet-9/if-atm2-ppp-fail-timeout-in-lcp-negotiation-166865
https://forum.kpn.com/internet-9/if-atm2-ppp-lcp-negotiation-timeout-311227
Reputatie 7
Badge +27
De ISDN is de beperkende factor hier. De V8 is het meest recente modem dat we hebben dat nog ISDN ondersteunt. Zolang jij ISDN hebt, is het dan ook niet mogelijk om je een ander type Experia Box te geven.

Wel zal ISDN verdwijnen in 2019. We zullen je daar op een bepaald moment ook over benaderen om de opties met je te bespreken. Maar het is goed om daar nu alvast over te gaan nadenken. Ik zie dat je 4 telefoonnummers hebt. Die kunnen we in principe allemaal overzetten naar je internetabonnement. Het worden dan VoIP nummers die via de Experia Box te gebruiken zijn. Daar zitten wat haken en ogen aan omdat de Experia Box maar 2 telefoonpoorten heeft. Is dit iets waar je nu mee bezig zou willen gaan? Want dan kan ik alvast met je kijken naar wat je nu hebt, en wat er kan.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik weet zo niet wat ISDN betekent, maar wij hebben een grijs DSL kabeltje dat in het modem gaat. Ik heb de Experiabox nu ongeveer een week in gebruik toen het probleem zich voordeed.

Aantal linkjes naar topics:
https://forum.kpn.com/internet-9/if-atm2-ppp-fail-timeout-in-lcp-negotiation-166865
https://forum.kpn.com/internet-9/if-atm2-ppp-lcp-negotiation-timeout-311227
Bedankt! Opvallend is dat dit allemaal ISDN lijnen zijn.

Reageer