Beantwoord

Experiabox V8 problemen

• 12 december 2014
  • 12 reacties
  • 1334 keer bekeken

Beste Experts,

Onlangs hebben wij een KPN abbonoment afgesloten bij KPN waar ik op 1e dag al gauw tegen problemen aanloop. Zodra ik met mijn Android toestel op de WiFi ga inloggen valt de internetverbinden na 10 min weg. Met volgende meldingen op mijn Experiabox Logboek.

12/12/2014 15:20:20 sending ACK to 192.168.2.1
12/12/2014 15:20:20 sending OFFER to 192.168.2.1 

In mijn netwerk zitten 2 Routers waaronder 1 Arcadyan VGV7519 en op de 2e etage Netgear WNDR3700. Zodra ik mijn Netgear als acces point instel en met mijn toestel  op Wifi ga valt het internet uit. MAAR als ik mijn Netgear als DHCP instel en met mijn toestel op Wifi van mijn Netgear inlog heb ik daar geen problemen mee.

Heb tenslote zonder Netgear geprobeerd en krijg hetzelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door SuleymanDuran 12 december 2014, 23:15

Het is een Samsung Note 3 waarmee ik geen internet verbinding kon krijgen.

Heb mijn instellingen in mijn ExperiaBox vervangen. Heb de 802.11 mixed modus veranderd naar N(mischien dat telefoon storing had met G/B) verbing. Aangezien all ons toestellen 802.11N ondersteunen.

QoS en IGMP Snooping

Tot nu toe geen problemen meer

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hoi SuleymanDuran, welkom op het forum.

Hoe is jouw WNDR3700 op de Experia Box aangesloten? (Bedraad of als draadoze "repeater")

Ik neem aan bedraad?

In welke poort van de WNDR3700 is dan de netwerkkabel naar de Experia Box geplaatst.

Kan jij hier eens screenshots posten van de onderstaande instellingen op de WNDR3700:

• WAN (Internet) 
  • Wireless LAN
  • DHCP
Je geeft aan dat je jouw Netgear als Accesspoint instelt. Welke instellingen zet je daarvoor? (Graag screenshots.)

Zonder Netgear kom ik tegen het zelfde probleem, is het dan nog relevant om instellingen van mijn Netgear te plaatsen?

Reputatie 7
Als jouw Netgear op zo'n moment nog wel aan staat en aangesloten is op de Experia Box dan is dat inderdaad wel nodig.

KPN1.JPG

Ik heb nu DHCP Aan staan anders kan ik op me Netgear en op me Experiabox niet op Internet. Zodra ik Statisch ingesteld staat heb ik ook geen toegang tot mijn Netgear tenzij ik het reset.

KPN2.JPG

Kabel is niet aangesloten op ETHERNET,WAN of GEEL maar op andere 4 aansluitingen.

KPN3.JPG

Kanalen zijn door mij zelf toegewezen. Analyse gedaan door middel van een Wifi Analyzer en kanaal gekozen met beste beoordeling.

Reputatie 7
Wat ik nog mis zijn de instellingen van de WAN/Internet poort van de WNDR3700 en het scherm waarop je hebt ingesteld dat de WNDR3700 als accesspoint moet acteren.

Informatie van mijn Netgear zijn niet relevant, zodra ik die er tussen weg haal heb ik nog steeds problemen met mijn WiFi Problemen. Om In iedergeval WEL Wifi te kunnen gebruiken heb ik toch maar Netgear aangesloten als DHCP.

Zodra je DHCP uitschakel en de WAN poort niet aangesloten heb functioneert hij als een Acces point.

Sinds gisteren heb ik KPN, hiervoor hadden we Vodafone met 2 Netgear WNDR3700 waar ik geen problemen mee had.

Lijkt me dat er wat mis is met Xperiabox of met instellingen.

Ik zie geen logica om in instellingen van mijn Netgear te bekijken. Voorbeeld: Als jij een 2 lampen heb aangesloten op Serieel schakeling en allebei  de lampen doen het niet, maar zodra je lampen apart gaat aansluiten en lamp 1 doet wel en 1 niet dan. Dan ga je toch niet problemen opzoeken bij de lamp die het wel doet?

Reputatie 7
Als het je te veel moeite is om een paar screenshots te posten, sluit dan jouw WNDR3700 maar aan zoals beschreven in het topic Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Laat ik het even herhalen. ALS ik ALLEEN mijn ExperiaBox in gebruik neemvalt internet al weg zodra ik inlog op de ExperiaBox. DUS GEEEN 2e ROUTER, ALLEEN EXPERIABOX. 

ALS dat al niet doet waarom zal probleem dan aan mijn Netgear zitten?

Reputatie 7
En die Netgear staat uit?

Wat voor een Android apparaat gebruik je?

Heb je ook zo'n draadloze verbindingsset in gebruik? (Devolo of ander merk.) 

Het is een Samsung Note 3 waarmee ik geen internet verbinding kon krijgen.

Heb mijn instellingen in mijn ExperiaBox vervangen. Heb de 802.11 mixed modus veranderd naar N(mischien dat telefoon storing had met G/B) verbing. Aangezien all ons toestellen 802.11N ondersteunen.

QoS en IGMP Snooping

Tot nu toe geen problemen meer

Reputatie 7
Goed te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden. :D

Zelfde problemen hier, Exp.Box V8 heeft ca. maand of 8 probleemloos gewerkt.

Ik moet nu regelmatig (ca. 3 x p/week) de experia box 'hard' resetten met de reset button achterop.

Telkens valt de wifi verbinding weg en gaat het lampje van internet uit op de box.

Gelukkig heb ik ook een smartphone met 4G van KPN waarop ik 20500 mb data per maand kreeg na wat verdubbelingen en acties omdat ik ook een vaste aansluiting had van KPN.

Het is inmiddels zo triest gesteld dat mijn wifi op mijn telefoon standaard uit staat en ik dus al mijn standaard internet verkeer maar op mijn databundel van 20 GB draai. Spijtig... ook is de snelheid van 4g sneller als mijn vaste aansluiting. Bij een speedtest (via Ookla) haal ik via 4g 51.5 Mbps en op mijn wifi 14.35 Mbps. Bedrade verbinding is niet veel sneller hoewel ik overal Cat 6 Utp heb liggen.

Denk dat ik morgen maar even ga bellen na KPN of ze me kunnen helpen met bijv. een nieuwe experia box. Anders zie ik het somber in.

Reageer