Beantwoord

Experiabox V8 problemen met WiFi en interactieve tv

  • 28 March 2020
  • 9 reacties
  • 509 keer bekeken

Hallo @Kpn  ik heb nog een experiabox V8. Sinds een week ondervind ik problemen met WiFi en interactieve tv. WiFi valt weg (! achter wifi signaal en de tv hapert. Door het verplichte thuiswerken op dit moment heb ik het kanaal proberen te wijzigen door in te loggen op de Router. Helaas ondervind ik na dit gedaan te hebben problemen. Harde reset gedaan, maar de problemen blijven.

Zou dit een defect kunnen zijn van de experiabox?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 April 2020, 12:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen? Heb je de wifimanager gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Vanaf de glasvezel kast (ook uit en aan gezet) loopt rechtstreeks een kabel naar de experiabox. Vanaf de experiabox loopt weer rechtstreeks een kabel naar de interactieve tv.

WiFi manager gedaan, maar door het! achter mijn WiFi signaal, kan ik geen verbinding maken. Heb gisteren ook een monteur telefonisch gesproken, maar wilde wachten met langs komen, wat begrijpelijk is nu.

Het probleem is echter dat tv kijken een probleem is en mijn Sonos systeem nu niet werkt. Zie toch graag een oplossing. 

Badge +19

Tsja dan heb je alles wel zo'n beetje gedaan. Ik denk dat er een medewerker aan te pas moet komen. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur maar het is druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.

Inderdaad heb ik ook dat vermoeden. Hopelijk reageren ze snel. Bedankt in ieder geval voor de reactie. Ik wacht een bericht van KPN af! 

Hoi @TravelFer . Wat vervelend dat je plotseling deze problemen hebt.

Heb je ook de mogelijkheid om een pc/laptop bedraad aan te sluiten? Ik begrijp dat de tv dus uitvalt? Je noemt sonos. Sommige sonos bridges verstoren het netwerk. Kun je ook testen zonder Sonos apparatuur.

Wat heeft de monteur allemaal geprobeerd?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hallo @Erwin_ . Intussen mijn gegevens aangevult en doet mijn TV het weer goed na opnieuw opstarten van het modem zonder aangesloten apparaten. Echter is het nu zo dat ik twee WIFI netwerken heb? 

Dit vind ik erg vreemd en krijg dit ook niet weg. Na telefonisch contact met KPN werd mij ook gemeld dat er 2 IP-adressen zichtbaar zijn op mijn adres? Tevens, wanneer ik WIFI aanzet op mijn Laptop, krijg ik de melding dat ik een verouderde beveiliging heb.

Ook vraag ik mij f of mijn Experiabox V8 nog voldoet aan alle wensen, aangezien deze al een X aantal jaren oud is.

Aangezien er op dit moment geen monteur langs komt, ben ik op mezelf aangewezen om dit te herstellen.

Zie de reactie graag tegemoet.

 

Reputatie 7
Badge +24

Vanaf de glasvezel kast (ook uit en aan gezet) loopt rechtstreeks een kabel naar de experiabox. Vanaf de experiabox loopt weer rechtstreeks een kabel naar de interactieve tv.

Is dat een kabel uit 1 stuk? Zonder kastjes er tussen? Wandcontactdoos? Is het de officiële bijgeleverde kabel, wit met gele stekkertjes?

@TravelFer Fijn dat de tv nu weer storingsvrij is. Dat van die twee netwerken is heel vreemd. Daar heb ik geen verklaring voor. Bij het doormeten lijkt alles goed, maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Kan het zijn dat dat nog oude opgeslagen netwerken in jouw telefoon/tablet zijn?

Hoe is de wifi verbinding momenteel? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.